+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Bogata mieszanka PROBLEM
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bogata mieszanka PROBLEM  (Przeczytany 14302 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Sobota, 24.05.2008, 13:31:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: drzewko82
Konkretnie chodzi mi o to, czy wystarczy odpięcie akumulatora na jakąś chwilke by błędy starej sondy się usuneły?
Nie - do tego vag

Cytat: drzewko82
I czy po wymianie na nową trzeba pojeździć troche na benzynie by się zaadaptowała nowa sonda?
moim zdaniem nie ale sa i odmienne opinie :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.0

do wyszukiwarki: sonda lub lambda i wiele sie dowiesz...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
drzewko82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko-Biała
Samochód: Seat Ibiza 94r. 1.4 lpg + Cordoba Vario 98r. 1.6

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 01.07.2008, 22:19:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam po przerwie :)

Wymieniłem w końcu sondę, podpiąłem vag i ... brak błędów :|
Czy to źle?


Różnicę widzę po wymianie, oczywiście na lepsze, ale nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, okaże się po kilku dniowej jeździe ;)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Środa, 02.07.2008, 06:51:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: drzewko82
Wymieniłem w końcu sondę, podpiąłem vag i ... brak błędów :|
Czy to źle?
nie

Cytat: drzewko82
Różnicę widzę po wymianie, oczywiście na lepsze, ale nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, okaże się po kilku dniowej jeździe ;)
mozesz podjechac na analizator spalin
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #18 - Środa, 02.07.2008, 09:25:45 - NIEPRZECZYTANA »

A propos sondy, znalazłem:
http://allegro.pl/item388238797_nowa_sonda_lambda_ntk_uniwersalna_4przew_lodz.html

uniwersalna? mhm podejrzane...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 03.07.2008, 22:24:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wojtach
uniwersalna? mhm podejrzane...
wcale nie!
trzeba czytac a nie tylko pytac :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #20 - Piątek, 04.07.2008, 08:48:17 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę się cofnę - przeszło rok - ale zastanawia mnie opis wtyczki umieszczony przez Wincia a konkretnie napięcia idącego na grzałkę.

U kumpla też z AFT, u mnie jak i u Danielsa to napięcie też skacze i pytanie brzmi czy te 12-14V powinno tam być na stałe czy tak tylko się Winciowi wydaje??  :-\

Generalnie jak się sprawdzi napięcie między plusem z wtyczki a masą na aku to tam cały czas jest stabilne napięcie jakie daje alternator i problem (o ile te skoki nie są normalne) może tkwić w samej masie idacej z kompa bo ponoć jest tak jakiś badziew lubiący paść.

Ciekawe czy przypadkiem nam wszystkim to z wiekiem nie padło :)


Ale kumpel jak i ja poszliśmy na żywioł i mase od sygnału jak i grzałki wpięliśmy na krótko do blachy. On odczuł równiejsza pracę auta a mi się wydaje, że w dużej mierze zniknął problem z przymulaniem ale spalanie bynajmniej nie wzrosło ale jakiegoś spadku też nie odczułem. Chociaż teraz pali mi tak 8.5-9 po miescie a do niedawna palił 10-12 ale tą różnicę zauwazyłem głównie po wakacyjnym zmiejszeniu korków :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 02.11.2008, 16:59:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Odkąd kupiłem autko (1.4 ABD) posiadam spalanie rzędu 10l po mieście i zdążyłem się nawet do tego przyzwyczaić. Kopiłem sobie vag-a jakiś czas temu i odkryłem ze sonda lambda zawsze podaje sygnał 1.000V (trochę idealny sygnał 1V nieprawdaż). Wymieniłem więc sondę i nadal to samo, wiec poczytalem forum i ....... dziś pomierzyłem gniazdo idące z ECU. Poniżej zamieszczam pomiary:

(sorry ze zdjęcie takie małe ale myślę ze widać o co biga  :-\ )


zatem dochodze do wniosku iz:
--> grzałka w sondzie dostaje 12-14V wiec nagrzewa sonde;
--> brak na drugiej parze stykow napięcia powyżej 1V;

Zatem sonda sama wytwarza po nagrzaniu sygnał 0-1V (indukuje) czy tez jest to element rezystancyjny i brak napięcia jest na moim wejsciu jest wynikiem awarii ECU lub kabli ????????????
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Bogata mieszanka PROBLEM
Skocz do: