+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Bogata mieszanka PROBLEM
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bogata mieszanka PROBLEM  (Przeczytany 15095 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Winciu
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pyzdry

« Czwartek, 17.05.2007, 14:00:37 - NIEPRZECZYTANA »

Mam silnik 1.6 AFT vag pokazywał bląd lambdy chyba 525... po wymianie spalanie nie zmieniilo sie a teraz pokazuje blad 537 problem z regulacja lambdy... sprawdzilem stara lambde miernikiem przy palniku i ladnie pokazje napiecei... sprawdzilem kostke przy sondzie i po odlączeniu nie mam na ogrzewaniu 12V tam gdzie idzie na czarny mam 1.3v a na masie mam 12V, rozebralem wtyczke i tam gdzie sa podppięte przewody sygnalowe to sa one w ekranie gdzie w srodku jest jeszcze jeden odciety przewód jest to masa... nigdzie nie podpieta... moze ktos napisac jakiego koloru i gdzie ma podpiete kable od strony sterownika ??

Juz znalazłem na forum kolory kabli mam tak samo jednak czy masa sygnalowa sondy powinna byc polaczona z masa ogólna ? Bo u mnie nie jest :(
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #1 - Piątek, 18.05.2007, 16:08:59 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez mam problem z sonda czyli duze spalanie i czarny dym z tlumika. nie wiem jakie beldy wyskakiwaly na kompie, ale jutro jade wymienic sonde i zobacze co bedzie sie dziac.
Mam nadzieje, ze wymiana sondy zredukuje spalanie w miescie do 8.5 litra na klimatyzacji jak to dotychczas bylo.
jak tylko wymienie i sprawdze czy spalanie spadlo to oczywiscie napisze.

pozdrawiam
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Winciu
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pyzdry

« Odpowiedz #2 - Piątek, 18.05.2007, 19:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

Polaczyłem przewód masy z masa czujnika patrzyłem miernikiem i nowa sonda ładnie wskazuje okolo 0,7 na wolnych obrotach ale w kompie nadal widac jak sonda byla by walnieta spalanie nada od 6 na trasie prawie bez gazu do 14-15 w miescie... czy to możliwe ze uszkodzony jest kabel ktory idzie do sterownika.. on jjest w grubej izolacji z ekranem ? w którym miejscu jest sterownik chyba nie pod kokpitem ?Które wskazania w Vag 3.11 to sygnał z sondy bo mam takie cos jak lambda factor i jakies inne jeszcze...
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 18.05.2007, 20:24:32 - NIEPRZECZYTANA »

miałem dokładnie to samo - walnięty był komputer (6K0 906 025E) wymieniłem na taki z golfa 3 (037 906 025 J) i kilko miesięcy było OK, teraz jest znowu to samo ale mam to gdzieś, auto pali od 9,5-13,5 LPG
Z tego co mi wiadomo to wartość lambdy wskazuje pozycja "Voltage"
a tak wyglądają u mnie błędy    ...jak jade na benzynie to odpada błąd nr 00525 :mrgreen:
Zapisane
Winciu
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pyzdry

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 21.05.2007, 11:51:25 - NIEPRZECZYTANA »

moze mi ktos powiedziec jak dostac sie do komputera, byc moze mam cos z kablami, juz mialem podobne problemy z wentylatorem, swiatla przeciwmglowe - kable byly posniedziale lub  przetare... moja autko stalo rok na parkingu w niemczech.. wiec wszystko jest mozliwe
Jaki jest koszt takiego kompa ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 21.05.2007, 13:43:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Winciu"
moze mi ktos powiedziec jak dostac sie do komputera
tak samo jak do filtra przeciw pylowego, tylko od strony kierowcy. Trzeba zdjac te plastiki pod szyba
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 21.05.2007, 14:06:06 - NIEPRZECZYTANA »

Kompy chodzą od 50-800zł. Najczęściej 100-150zł ale odradzam kupowanie bez sprawdzenia. Cosik wiem o tym...
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 21.05.2007, 15:04:18 - NIEPRZECZYTANA »

no to wymienilem sonde i jest o niebo lepiej.
spalanie spadlo do 7,5 - 8 litrów na setke w miescie przy delikatnej jezdzie bez szalenstw.
bede musial chyba jeszcze swiece wymienic bo na klimatyzacji czasem autko mi gasnie a jak schodzi z obrotow na jalowy bieg to obroty spadaja do miedzy 300 a 500 obrotow i podnosza sie do normalnej wartosci
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Shizo
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 21.05.2007, 18:52:10 - NIEPRZECZYTANA »

nic tylko pozazdrościć mi pali w mieście 13,5l...
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 22.05.2007, 14:48:36 - NIEPRZECZYTANA »

no to schizo tez musialbys cos sprawdzic bo to duzo za duzo pali
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Winciu
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pyzdry

« Odpowiedz #10 - Środa, 23.05.2007, 08:21:18 - NIEPRZECZYTANA »

Wieć tak podłaczyłem kompa po ostatnim kasowaniu bledów i na cieplym silniczku lamba pokazuje 1V ale reaguje na dzialanie gazu tylko wydaje mi sie ze na jalowym powinna miec w okolicy 0,7 czy moze to byc winna lambdy która jest z allegro ?? wyskoczyl tylko jeden blad Lambda regulation loweer limit czy jakos tak Czy jeśli miałbym problem z przewodami od podgrzewania lambdy to moglo by sie tak to objawiac ?

Kolejne pytanie do używtkowników silnika AFT...
jakie macie napięcia ???
wszystko jest opisane w obrazku...
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #11 - Środa, 23.05.2007, 18:03:25 - NIEPRZECZYTANA »

Mam notatki jak kiedys sprawdzałem miernikiem napięcia we wtyczce z ECU (tylko nie pamiętam czy to było przed czy po wymianie uszkodzonego sterownika) i wyglądało  to tak: tam gdzie masz 1.39V miałem 1.09V, a tam gdzie masz 0,3,11V miałem 11.55V.
Zastanawiam się tylko po co Ci to?
Zapisane
Winciu
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pyzdry

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 24.05.2007, 10:07:30 - NIEPRZECZYTANA »

Wygląda na to ze sonda dziala dobrze tylko caly czas mam za bogata mieszanke... ile jest czujników temp... bo ten co wskazuje na liczniku jest good...

[ Dodano: 2007-05-24, 14:41 ]
oto screen z vaga
przy 3 tys obrotów sonda ladnie próbukuje tylko dlaczego na jalowym zawsze mam tak bogata mieszanke wartosc z sondy okolo 1V


jeden jest czyjnik temp silnika ?
Jak go moge sprawdzic ? Wydaje mi sie ze czyujnik szybko pokazuje duza temp po przejachaniu 1-2 km juz mam niby 90C...
mam taki 4 pinowy, jak go odlaczylem to vag pokazal blad..

[ Dodano: 2007-05-25, 16:42 ]
Nikt nie potrafi pomóc dlaczego zarówno na ciepłym i zimnym mam za bogatą mieszankę ?? I jak sprawdzić czujnik 4pinowy... ?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #13 - Środa, 30.05.2007, 16:46:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "havran"
no to wymienilem sonde i jest o niebo lepiej.
spalanie spadlo do 7,5 - 8 litrów na setke w miescie przy delikatnej jezdzie bez szalenstw.
bede musial chyba jeszcze swiece wymienic bo na klimatyzacji czasem autko mi gasnie a jak schodzi z obrotow na jalowy bieg to obroty spadaja do miedzy 300 a 500 obrotow i podnosza sie do normalnej wartosci


Havran to nie świeczki tylko brudna/padająca przepustnica - dlatego Ci obroty latają i czasem gaśnie - zwłaszcza jak jest auto obciążone (klima, pełny skręt kierą...)

A co do spalania to nic tylko pozazdroscić :) Ciekawy jestem ile by Ci w Krakowie w korkach ten AFT przepalił :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
drzewko82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko-Biała
Samochód: Seat Ibiza 94r. 1.4 lpg + Cordoba Vario 98r. 1.6

« Odpowiedz #14 - Sobota, 24.05.2008, 11:50:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Byłem niedawno u mechanika, regulował mi gaz... (auto paliło mi 15l w miescie, po regulacji pali 10-12l lpg)
Mówił że siadła mi sonda lambda, koszt wymiany u niego 300zł.
Ale stwierdziłem że będzie taniej samemu ją wymienić (i może sam się czegoś nauczę), dlatego w tym tygodniu wezmę się za to.
Ale prosił bym Was o jakieś rady, jestem laikiem, 1 auto, ucze się na własnych błędach ;)

Konkretnie chodzi mi o to, czy wystarczy odpięcie akumulatora na jakąś chwilke by błędy starej sondy się usuneły?
I czy po wymianie na nową trzeba pojeździć troche na benzynie by się zaadaptowała nowa sonda?

W którym miejscu sonda jest już wiem, ale powinienem jeszcze coś wiedzieć biorąc sie za to? :)

Dzieki z góry za rady! ;)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Bogata mieszanka PROBLEM
Skocz do: