+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??  (Przeczytany 11744 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
SLR Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 8V AKK

« Piątek, 07.07.2006, 19:53:07 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczytałem że nowe badź też mniej zużyte opony zakłada się na przednie koła, obojętnie czy jest to napęd na przód czy na tył. Jakie są wasze spostrzezenia?? Jak jest lepiej?? Zawsze wydawało mi się że lepsze, nowe opony należy zakładać na przód.
Zapisane

joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #1 - Piątek, 07.07.2006, 19:56:19 - NIEPRZECZYTANA »

tez jestem tego zdania by  zalozyc na przod  , po pierwsze przednie  hamulce  bardziej  hamuja i  jak jest  niezdarta opona tym  masz wieksza  przewage  , na zakretach tez na nowych oponach  przod  nieucieknie i niepojedziesz na wprost , no i  przedewszystkim w deszczy napewno lepsza kontrola nad autem jest
Zapisane

SLR Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 8V AKK

« Odpowiedz #2 - Piątek, 07.07.2006, 19:59:23 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie chodzi mi o ten artykuł: http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Zapisane

joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #3 - Piątek, 07.07.2006, 20:17:47 - NIEPRZECZYTANA »

no to sobie pogdybalem chyba   , ja jakos  tak  zakladam  i nienazekam , no ale jesli testy tak wskazuja to cos musi w tym byc  bardzo ciekawy art
Zapisane

kiko1
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 07.07.2006, 22:21:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ! Opony nowe ( lub w lepszym stanie)  zawsze zakładamy na tył. Przez wiele lat, utarło się ,że lepsze zakładamy na przód ,ale to jest błąd. Jestem po kursie jazdy ekstremalnej, i tam w praktyce przekonałem się ,że lepsze zakładamy na tył. Z zużytymi oponami na tylnej osi ,nie ma szans aby wyprowadzic samochód z poślizgu, wykonac slalom czy " test łosia".Ktoś powie ,że nie potrzebuje wykonywac "testu łosia", ale to nie prawda , bo może byc sytuacja która nas do tego zmusi  ,Np. Gdy wybiegnie dziecko przed maskę samochodu (odpukac w niemalowane ) i nie ma już możliwości wyhamowania, to gwałtownie skręcając kierownicę by nie stało się nieszczęscie , wykonujemy  właśnie "test łosia", potem ponownie skręcając kierownicę w drugą stronę, stabilizujemy pojazd. Na łysych oponach BYC MOŻE uda się ominąc zagrożenie, ale potem nie będziemy już miec żadnej kontroli nad pojazdem, i w najlepszym razie wykonamy kilka obrotów samochodem, jeżeli wcześniej nie wjedziemy w inną przeszkodę.Życzę wszystkim szerokiej drogi
 



PS.   ABS- podczas gwałtownego hamowania pozwala częściowo kierowac pojazdem,ale droga hamowania jest dłuższa niż pojazdem bez ABS,
     W pojeździe bez ABS, na zblokowanych hamulcach droga hamowania jest krótsza, ale nie ma możliwości kierowania pojazdem,kręcenie kierownicą nic nie da ,bo auto pojedzie prosto - przed przeszkodą gdy wytraciliśmy już nieco prędkośc , a nie damy rady wyhamowac  ,najlepiej puścic hamulec i ominąc przeszkodę
Zapisane
qsin
Gość



« Odpowiedz #5 - Sobota, 08.07.2006, 08:20:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kiko1"
Z zużytymi oponami na tylnej osi ,nie ma szans aby wyprowadzic samochód z poślizgu, wykonac slalom czy " test łosia".


Jeszcze nie przechodzilem kursu jazdy ekstremalnej (mam nadzieje ze na jesieni cos takiego sobie zafunduje) i chyba musze to sprawdzic doswiadczalnie, bo na logike to "pozbywajac" sie lepszych opon z przedniej osi tracimy mozliwosc kontrolowania samochodu. Co mi przez to ze w szybkim zakrecie mnie nie wyprzedzi tyl, jezeli nie bede mogl zahamowac, przyspieszyc, skrecic, skontrowac, i praktycznie ywkonac zadnego manewru. Test losia? ok. Ale z kiepskimi oponami na przodzie samochod moze w ogole nie skrecic i pojechac prosto. W samochodach z przednim napedem, przednia os jest jedyna forma kontroli samochodu. Tak wiec chyba musze to sprawdzic doswiadczalnie.
Zapisane
kiko1
Gość



« Odpowiedz #6 - Sobota, 08.07.2006, 15:51:47 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mówię o tym , że jak z tyłu są nowe opony , a z przodu łyse ,to wszystko jest OK. Masz rację ,że na logikę powinno byc tak i tak.... ale jest trochę inaczej. Prawidłowo to  wszystkie opony powinny byc dobre , ale gdy musimy wybrac , to lepsze dajemy na tył. Otwarcie przyznaję, że przed kursem też uważałem że lepsze powinny byc z przodu. Dokładne poznanie ,zrozumienie m.in. sprawy opon może dac tylko taki kurs ( kilka dni teorii , kilka dni jazdy na zamkniętym lotnisku ,na specjalnie przygotowanym torze , i kilkanaście wiader wylanego potu.)  Pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Sobota, 08.07.2006, 16:32:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kiko1"
Prawidłowo to wszystkie opony powinny byc dobre , ale gdy musimy wybrac , to lepsze dajemy na tył.

Fakt - wszystkie opony powinny być dobre  :ny:
Ale w samochodzie przednionapędowym ważniejszy jest przód - to nim przyspieszamy, skręcamy i hamujemy...

Cała sprawa zakładania nowych opon tylko na jedną oś sprowadza się do tego, czy wolimy jeździć samochodem nadsterownym czy podsterownym...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
erixon
Gość



« Odpowiedz #8 - Sobota, 08.07.2006, 19:02:20 - NIEPRZECZYTANA »

przod moze ci rownie dobrze "uciec" tak samo jak tyl...a przednimi kolami (oczywiscie jesli masz naped na przod) robisz o wiele wiecej i wiecej od nich zalezy...wiec wydaje mi sie oczywiscie gdzie nalezy zalozyc lepsze opony...
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #9 - Sobota, 08.07.2006, 19:16:51 - NIEPRZECZYTANA »

dzis   mialem   tak przy  70  na suchej nawierzchni test losia  ;/  wsumie sam sie ostro wystraszylem   , jadac   w kolumnie aut  rownym tepem ok  100  km/h   auta zaczelu  ostro cham,owac   , moj blad zagapilem sie i  ciolem prosto na zablokowanych kolach na  ostatnie auto  bylo ostro z naprzeciwka tez cos jechalo  w ostatnim momencie zobaczylem luke  miedzy autaki  nadjezdzajacymi z naprzeciwka   redukcja  na dwa  ostre odbicie  tyl polecial  na pobocze  < opony sredniego stanu> i ogien  na tloki i jazda do przodu   wyprzedzilem  5  aut stojacych   na mojim pasie  i jakos wskoczylem , niebylo wyjscia albo laduje  w dupe ostatniemu kolesiowi  < taka byla pierwsza opcja >   albo  w dzewo  , w ostatnim momencie ta luka sie znalazla i   ostry manewr mnie uratowal ,  ale pobocze zaliczyly tylne kola   , naszczescie tak sie to skonczylo  , opony  chyba wymienie  juz na nowe   , chodz  powiem tak ze  jeszcze nigdy mnie tyl niewyprzedzil   nawet jak sie scigalem na torze   na zawodach i pokonywalem   zakrety  z dosc duza predkoscia  predzej  byly problemy z  wynoszeniem przodu z zakretu , tutaj tez  moze nic by niebylo gdzybym niezlapal  szutrowego pobocza  ,  ale bylo ostro adrenalina na ful skoczyla  ,  powiem tak opona oponie nierowna , a  bezpieczenstwo  najwazniejsze   szczegulnie dla tych co lubia  szybka jazde   ,  dobra juz niemarudze    i tak zaduzo z mojej glupoty dzisiaj napisalem  by byla to moja wina
Zapisane

SLR Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 8V AKK

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 10.07.2006, 15:46:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Fakt - wszystkie opony powinny być dobre

Mówimy tutaj o przypadku w którym wszystkie opony są dobre tylko ze 2 z nich są lepsze :P
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 10.07.2006, 17:18:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "SLR"
Mówimy tutaj o przypadku w którym wszystkie opony są dobre tylko ze 2 z nich są lepsze :P

Jeżeli wszystkie są dobre, a tylko dwie lepsze, to nie powinieneś odczuć różnicy czy wrzucisz je na przód, czy na tył...  :chytry:

Ale ja i tak stawiałbym na przód  :mikolaj:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Dwie nowe opony. Na tył czy na przód??
Skocz do: