+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 11 12 [13]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106641 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #180 - Piątek, 14.01.2011, 12:54:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
ak ja bym zalał PB do baku, nawet w małej ilości, to zapewne mam out DPF i cały uklad wtryskowy :-X

Ekspertem nie jestem, ale na chłopski rozumwidze to tak, że akurat dodawanie benzyny albo gazu do ON zmniejsza emisją CO2 i sadzy. Do tego szybciej się spalają, są mniej lepkie od ON i mają właściwiści czyszczące. Jeśli już coś miało by paść to raczej nie DPF i wtryski... Obawiałbym się najbardziej spalania stukowego przy takim stopniu sprężania jaki jest w dieslu. Tylko, że przy mililitrach na cały bak (a więcej przecież nie zostanie) to wogóle raczej nie ma o czym mówić.

W czasie deszczu podczas tankowania więcej syfu do baku naleci ;)


Na chłopski rozum BYĆ MOŻE to tak wygląda, natomiast wiem z autopsii to co napisałem: koledze w a3 2.0 tdi z dpfem też mechanik polecił zalać trochę PB w celu ''wyczyszczenia'' wspomniał też coś o mixolu, efektem zatankowania min. ilości PB był po 200 km, zapchany DPF, gdzie ani manualnie ani serwisowo nie dało się go wypalić i poszedł na śmietnik, dodam tylko że wcześniej nie miał żadnych problemów z DPFem. Po niedługim czasie autem nierównomiernie telepało na postoju, okazało się że 2 pompki do wymiany...Teraz ktoś pewnie powie że to wszystko zbieg okoliczności  :eye:  
« Ostatnia zmiana: Piątek, 14.01.2011, 12:56:39 wysłane przez ExeoAlpine » Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #181 - Piątek, 14.01.2011, 20:17:58 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym nigdy nie zalał nawet kropelki PB do mojego diesla  :nonono:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #182 - Piątek, 14.01.2011, 20:34:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
nie wiem do jakiego diesla ale u mnie w instrukcji
do takiego jak w omawianej sprawie - zwyklego 1.9 na pompie :-X
ale taka sladowa ilosc jaka zostanie (nie wiecej niz 1L to zadnemu nie zaszkodzi przy 50L ON
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #183 - Sobota, 15.01.2011, 01:37:58 - NIEPRZECZYTANA »

Hm... coś kiedyś ktoś wspominał o przypadku kolegi Ofaniel'a. Ale nie wiem nic więcej na ten temat. Coś tam było z laniem PB do diesla.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #184 - Sobota, 15.01.2011, 08:04:32 - NIEPRZECZYTANA »

Zalal kilka L PB ale ON mial malo w baku i nie odpalil. Pozniej dolal ON i jezdzil dalej...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #185 - Sobota, 15.01.2011, 11:12:04 - NIEPRZECZYTANA »

Hm... coś kiedyś ktoś wspominał o przypadku kolegi Ofaniel'a. Ale nie wiem nic więcej na ten temat. Coś tam było z laniem PB do diesla.
Warto do tego co napisał raby dopowiedzieć, że off na PB przejechał parę km ale już auta po zgaszeniu nie odpalił. Z resztą - diesel to diesel a nie Pb więc ten przypadek nie jest chyba dobrym przykładem bo 'skład mieszanki' był tu zupełnie nie taki o jakim zaczęliście rozmowę.
ps. coś mam wrażenie że zrobił się spory OT w temacie swap-a  :-X
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15.01.2011, 11:13:08 wysłane przez efmk » Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #186 - Sobota, 15.01.2011, 12:19:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Zalal kilka L PB ale ON mial malo w baku i nie odpalil. Pozniej dolal ON i jezdzil dalej...
Sprostuję bo bylem przy tym na drugi dzień też :P  odpalił na tym zalanym PB i potem dolał ON dopiero  :)
Zapisane

krzyu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świebodzin
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #187 - Czwartek, 16.10.2014, 16:10:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie. Niestety w mojej Cordobie z roku 2000 z silnikiem ASV doszło do tzw "rozbiegania diesla". Jak na złość stało się to w momencie gdy auto pożyczyłem dla siostry a ona nie wiedziała co ma zrobić w takiej sytuacji. Uszkodzenia fatalne: doszło do zatarcia oraz korba wystrzeliła. Oczywiście silnik wędruje na złom. Jako że budę mam w bardzo dobrym stanie doszedłem do wniosku że nie zamierzam zmieniać auta. Początkowo miałem kupować inny silnik ASV lecz pojawiła się możliwość dość taniego kupna silnika ASZ 130km wraz z osprzętem. Co do silnika to jest on pewny bo pochodzi z golfa kumpla w którym został skasowany cały tył i auto skończy na złomie. Co mógłbym zakupić:
- Silnik z osprzętem (turbo, pompki, itp)
- Skrzynia 6
- IC od ASZ
- ECU
- Oczywiście rury dolotowe, ewentualnie jakiś filtr.

Mam takie pytania:

1. Co jeszcze bym potrzebował? Szczególnie chodzi mi o kwestie instalacji? Pompka do zbiornika?
2. Jak to będzie z wpasowaniem słupka? Podchodzi P&P? Ewentualnie jakie łapy trzeba zastosować?
3. Skrzynia 6 - jak pasuje? Półośki również do wymiany? Trzeba spawać nowe uchwyty?

Jakby ktoś mógł coś więcej  napisać na temat takowej przeróbki to byłbym bardzo wdzięczny. Po prostu chciałbym się zorientować jak to mniej więcej wygląda i dobrze sobie to przekalkulować. Na razie nie myślę o jakiś większych modyfikacjach. Ewentualnie jakiś wirus by wchodził w grę.  


od KYS: Czytaj istniejące wątki i dopisuj się do nich.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 16.10.2014, 16:17:27 wysłane przez KYS » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #188 - Czwartek, 16.10.2014, 22:26:47 - NIEPRZECZYTANA »

bedziesz musiał dorobić nowe łapy.. jak chcesz to sam wkładać to ok... ale jak  ktoś ma Ci to robić to imo granie warta świeczki chyba że masz "taniego" mechanika
Zapisane
krzyu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świebodzin
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #189 - Piątek, 17.10.2014, 21:59:49 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem zamiar sam to wkładać. Przez te kilka dni co nieco przeczytałem na necie i dziś doszedłem do wniosku że chyba jednak zostanę przy asv tylko muszę poszukać w miarę dobrego egzemplarza. Może jakiś delikatny upgrade wpadnie i tyle. Jednak jest trochę zamieszania z przekładką na PD i boję się że w pewnym momencie mógłbym sobie nie poradzić.

Mimo wszystko sorry za zamieszanie w temacie oraz dzięki za udzieloną pomoc.
Zapisane
Strony: 1 ... 11 12 [13]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: