Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wpadajacy hamulec po odpowietrzeniu.  (Przeczytany 16645 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
nygusik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 2004 TDi

« Sobota, 16.06.2012, 15:59:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Posiadam Seata Altea 1.9Tdi 2004r
Z pozoru prosta sprawa a jednak problem. Po wymianie plynu hamulcowego i odpowietrzeniu ukladu pedal nadal wpada w podloge.
Pojechalem rowniez do warsztatu gdzie po kolejnym odpowierzaniu i wlewaniu plynu hamulcowego pod cisnieniem, problem dalej pozostal.
Wyeliminowalismy rowniez zaciski poniewaz zacisnelismy przewody hamulcowe przed zaciskami.
W warsztacie rozkladaja rece podobnie jak ja.
Koncza sie pomysly, wiec moze wy pomozecie.
Dzieki

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Sobota, 16.06.2012, 17:28:36 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj o odpowietrzeniu pompy abs
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 18.06.2012, 11:00:30 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #2 - Sobota, 16.06.2012, 23:43:34 - NIEPRZECZYTANA »

zmien warsztat  ;D
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 18.06.2012, 08:32:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nygusik
wlewaniu plynu hamulcowego pod cisnieniem
Pierwszy raz słyszę - jak to się robi?

Cytat: nygusik
Wyeliminowalismy rowniez zaciski poniewaz zacisnelismy przewody hamulcowe przed zaciskami.
Przed odpowietrzaniem? To chyba kiepski pomysł...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 18.06.2012, 22:12:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Pierwszy raz słyszę - jak to się robi?

Są do tego urządzenia ciśnieniowe, które polegają na podłączeniu do zewnętrznego zbiornika z płynem hamulcowym powietrza z kompresora i pchaniu płynu ciśnieniem powietrza do układu hamulcowego przez zbiornik wyrównawczy płynu. Oczywiście samo powietrze do układu nie idzie.

A do autora tematu, jest podany gdzieś na forum sposób odpowietrzania pompy ABS-u poprzez Vag`a, lub możesz spróbować wykonać odpowietrzanie na załączonym zapłonie i zaczynając od koła najbliższego pompy ABS-u, nigdy mnie ta metoda nie zawiodła.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 18.06.2012, 22:15:09 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 18.06.2012, 22:42:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Są do tego urządzenia ciśnieniowe, które polegają na podłączeniu do zewnętrznego zbiornika z płynem hamulcowym powietrza z kompresora i pchaniu płynu ciśnieniem powietrza do układu hamulcowego przez zbiornik wyrównawczy płynu. Oczywiście samo powietrze do układu nie idzie.
Rozumiem, że ta metoda stosowana jest przede wszystkim, gdy układ hamulcowy jest bez płynu?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 18.06.2012, 23:17:39 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, tak dokładnie to czytałem o innej metodzie.

Najpierw wydmuchnąć cały płyn z układu a następnie pod ciśnieniem wtłoczyć go w układ.

Ta metoda jest używana w samochodach które mają skomplikowany układ hamulcowy (ESP i jeszcze co innego tam mogą upchać) i szkodzi im pompowanie pedałem.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 19.06.2012, 21:55:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Rozumiem, że ta metoda stosowana jest przede wszystkim, gdy układ hamulcowy jest bez płynu?

Nie ma to znaczenia żadnego, czy układ jest pusty, czy też jeszcze ze starym płynem.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
nygusik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 2004 TDi

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 16.07.2012, 16:15:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie. Po odpowietrzeniu pompy ABS programem diagnostycznym sytuacja wiele sie nie zmienila. Przy wylaczonym silniku pedal twardy ,a przy zapalonym silniku pedal hamulca wpada, po nacisnieciu kilka razy robi sie twardy, ale gdy tak trzymam to bardzo powoli zaczyna wpadac az do podlogi. Genaralnie hamulce sa ale biora bardzo nisko. Myslicie ze to pompa hamulcowa? I dlaczego wymiana plynu hamulcowego uszkodzilaby pompe? Grzebalem jeszcze przy tylnych zaciskach myslicie ze tam cos puszcza? HELP bo przeglad mam niedlugo.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 17.07.2012, 08:07:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nygusik
I dlaczego wymiana plynu hamulcowego uszkodzilaby pompe?
Brak płynu mógł uszkodzić pompę...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Talar Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat altea 2004 r. 2.0 tdi 140 km

« Odpowiedz #10 - Piątek, 30.05.2014, 19:44:57 - NIEPRZECZYTANA »

i jak z tymi hamulcami ci kolego wyszlo ,ja mam ten sam problem
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wpadajacy hamulec po odpowietrzeniu.
Skocz do: