Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: bugaj Środa, 27.09.2006, 14:32:30



Tytuł: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: bugaj Środa, 27.09.2006, 14:32:30
witam mam takie pytanie i mam nadzieje ze ktos bedzie mi umial na nie odpowiedziec amianowicie mam seryjne amorki i srezyny -40mm w mojej ibizce a chce ja jeszcze bardziej zblizyc do asfaltu i zalozyc sprezyny na przod -60mm i teraz tak czy bede mogl to zrobic na seryjnych amorach co mam czy musze wymienic je na jakies inne???bo neiwiem czy istnieja takie ze sa krotsze czy poprostu maja skrocony skok i sa utwardzane ???


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: joker Środa, 27.09.2006, 21:07:56
musisz wymienic  ,  na krutsze i twardsze  na allegro sa skracane   supersporty cup line    w dobrej cenie mam i nienazekam pracuja swietnie


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: bugaj Czwartek, 28.09.2006, 09:05:11
aha no dzieki za odpowiedz  :ok: polukam sobie za tymi amorkami moze by cosik skompletowal na przyslzy sezon :mrgreen: pozdrowka


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: websterek Piątek, 09.03.2007, 16:11:08
Czy to by bylo dobre na springi -60 ???

http://moto.allegro.pl/item171334564_vw_golf_ii_iii_polo_6n_amortyzatory_sport.html


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 20.06.2007, 19:20:00
Infra,  :czytaj: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=984.0&postdays=0&postorder=asc&highlight=zawieszenie+sportowe&start=0


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: plazek Sobota, 23.06.2007, 08:54:33
a ja mam takie pytanie,
jak sie bedzie zachowywac autko na zwyklych sprezynach z amorami -25mm?? da sie tak jezdzic czy to nie najlepszy pomysl??


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Dura Sobota, 23.06.2007, 12:51:20
Cytat: "plazek"
to nie najlepszy pomysl
sam sobie odpowiedziales ;) nie powinno sie tak robic bo seryjna sprezyna nie bedzie miala odpowiedniego ruchu


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: p4sst00h Sobota, 23.06.2007, 13:16:05
Cytat: "Dura"
Cytat: "plazek"
to nie najlepszy pomysl
sam sobie odpowiedziales ;) nie powinno sie tak robic bo seryjna sprezyna nie bedzie miala odpowiedniego ruchu


jezeli to sa z serii gt cupline to przod moze zostac.. bo on ma o wiele dluzszy skok !

ale tym z tego co kojaze.. jest krotszy..


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: plazek Niedziela, 24.06.2007, 11:13:05
no wlasnie to jest gt cupline, ale chodzi o to ze niby w ksiazce serwisowej z kodu wyczytalem ze jest obnizane zawieszenie w tej ibi, no to dawaj zakladam o krutszym skoku, ale jak teraz siada 4 osoby z tylu plus bagaze, wjazde na jakis dolek to sie odzywa cale tylnie zawieszenie, tak jak by cos o cos obijalo plus jak by wachacze skrzypialy :neutral:
nic bede musial zainwestowac w nizsze sprezyny ;-)


aha, a moze byc rozna wysokosc sprezyn z przodu i tylu?? jakie najlepiej wlozyc??


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: starfire Wtorek, 27.05.2008, 14:26:12
Witam

Jako, ze bede wymienial amorki z przodu i pewnie z tylu oraz tylnie sprezyny zastanawiam sie czy nie wymienic tez przednich sprezyny - siedzi dosc wysoko - ale czy zuzyte sprezyny objawiaja sie tylko znacznym obnizeniem??

Pozdrawiam
Starfire


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 27.05.2008, 16:10:04
Cytat: starfire
czy zuzyte sprezyny objawiaja sie tylko znacznym obnizeniem??
i miekkim skokiem
ale jak nie zmienisz to sie nie przekonasz czy jest roznica

same amory zmienia zachowanie samochodu na drodze...
ja nawet sprezyn nie ruszalem a calkiem inna jazda :-X


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: DzieX Wtorek, 27.05.2008, 19:02:58
Wiecie może co to może być gdy skrzypi mi samochód na hopkach? Skrzypienie wydobywa się z lewej strony koło sprężyny z przodu. Gdy się mocniej rozbuja w miejscu (dociskając rękami) to też słychać.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 27.05.2008, 20:56:24
moze masz koncowke sprezyny odlamana i sie zle uklada i dlatego skrzypi


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: DzieX Wtorek, 27.05.2008, 22:00:21
Hmm, zrobię większe oględziny. A gdyby to było to czy to jest niebezpieczne?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 27.05.2008, 22:04:11
Hmm, zrobię większe oględziny. A gdyby to było to czy to jest niebezpieczne?
Nie
po prostu sprezyna sie zle uklada ale nie powinna wyskoczyc ze swojego miejsca


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Qba Wtorek, 27.05.2008, 22:06:51
Wiecie może co to może być gdy skrzypi mi samochód na hopkach? Skrzypienie wydobywa się z lewej strony koło sprężyny z przodu. Gdy się mocniej rozbuja w miejscu (dociskając rękami) to też słychać.

ja mam indentyczna sytuacje z moja ibiza... ostatnio nawet bylem na przegladzie technicznym i koles nic nie znalazl... mowil ze to musi byc cos powazniejszego, jak nie widac, ale ja zdjalem kola po obu stronach popsikalem wszystki gumeczki WD40 tak jak mi pan polecil i przestalo piszczec, ale niestety nie na dlugo, ale teraz troche jakby mniej :/ czyli chyba musze powymieniac te gumki... tylko pytanie co te gumki ochraniaja i czyto moze duzo kosztowac?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Shizo Wtorek, 27.05.2008, 22:09:27
mi też z jednej strony piszczy, rok temu było to samo - dałem przesmarować i troche miałem spokój. WD40 to chyba niezbyt dobry srodek na skrzpienie czegokolwiek :-\


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: DzieX Wtorek, 27.05.2008, 22:22:04
Nom, WD40 to bardziej do czyszczenia. Można dostać lepsze smary w spreju. U Was też jest tak, że nie od razu skrzypi? U mnie muszę przejechać kawałek żeby zaczęło być słychać. Niestety do pracy mam po takich dołach, że aż mi żal tego zawieszenia :/


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Qba Środa, 28.05.2008, 07:13:08
u mnie to bardziej slychac jak ja buja tak jak jest na tych progach zwalniajacych, na dziurach mniej to slychac


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Wtorek, 31.03.2009, 22:25:00
...

Napisano: Poniedziałek, 02.06.2008, 13:02:26


chciałem zapytać jakie amorki i sprężyny były by najlepsze do mojego autka, chciałbym je troche obniżyć tak ok -30 -25 no i zeby było sztywniejsze ale nie za sztywne, przeglądałem różne tematy i widze ze polecane sa amorki blinstein b4 i b6 (z tym że drogie)gaz-olej, a jakie springi do tego dać? portfel no jak tak na 1200-1400zł bym sie wyrobił było by w miare spoko, chyba ze było by cos dobrego to wiadomo sie pokombinuje.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Wtorek, 31.03.2009, 22:32:31
Za te pieniądze to dobry zawias skompletujesz.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Wtorek, 31.03.2009, 22:49:53
Cytat: aboz
Za te pieniądze to dobry zawias skompletujesz.
no mam taką nadzieje, może jakies propozycje mielibyście na taki zestaw?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Wtorek, 31.03.2009, 22:55:43
Możesz kupić ori sprężyny -30 za ok 800 zł  plus bilsteiny. Ewentualnie sprężyny Weitec lowtec koni h&r, ale tu ceny są różne. Weitec są w granicach 400 zł za komplet.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Wtorek, 31.03.2009, 23:19:27
Komplet Eibach i Kayaba Ultra SR.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Środa, 01.04.2009, 06:52:04
Cytat: Leemarvin
Komplet Eibach i Kayaba Ultra SR.
ile by taki zestawik kosztował?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 01.04.2009, 13:16:34
Koło 1700-1750zł całość.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Środa, 01.04.2009, 13:33:38
a blinstein b4 i sprężyny weitec -30? jaki to mniejwiecej koszt?ew. jakies inne amory niz kayaba ultra sr coś tańszego? i czy to było by dobre na moje wymagania czyli połączenie sportu z komfortem taki złoty środek, no i ważne zeby tyłek już tak sie siadał przy obciążeniu


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Środa, 01.04.2009, 15:58:20
...

Napisano: Poniedziałek, 02.06.2008, 13:02:26


chciałem zapytać jakie amorki i sprężyny były by najlepsze do mojego autka, chciałbym je troche obniżyć tak ok -30 -25 no i zeby było sztywniejsze ale nie za sztywne, przeglądałem różne tematy i widze ze polecane sa amorki blinstein b4 i b6 (z tym że drogie)gaz-olej, a jakie springi do tego dać? portfel no jak tak na 1200-1400zł bym sie wyrobił było by w miare spoko, chyba ze było by cos dobrego to wiadomo sie pokombinuje.
za tą cenę masz gwint Ta-Technix bardzo dobry jakościowo, z tego co podał Aboz to do komfortowej jazdy nadają się troszkę to zestawy koni, reszta twarda jak 150...pamiętaj że springi niższe to jedno a amor ze skróconym skokiem to inna sprawa, jak chcesz nisko i sportowo- nie będzie komfortowo ;D


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Środa, 01.04.2009, 17:15:11
Cytat: daniels
za tą cenę masz gwint Ta-Technix bardzo dobry jakościowo, z tego co podał Aboz to do komfortowej jazdy nadają się troszkę to zestawy koni, reszta twarda jak 150...pamiętaj że springi niższe to jedno a amor ze skróconym skokiem to inna sprawa, jak chcesz nisko i sportowo- nie będzie komfortowo ;D
gwint odpada, ja nie mówie zeby było komfortowo a poprostu nie chce strasznie twardego zawiasu co kazda nierówność bede czuł(jeździłem dużo primerą GT 97r i moim zdaniem ten seryjny zawias jest idealny jak dla mnie, jeśli ktoś jeździł to wie o co mi chodzi), myślałem nad zestawem sprężyn eibach pro kit-30/20-25, z tego co wiem to są one twardsze niż seria ale nie za twarde, do tego dobrać amorki gazowo-olejowe , tylko najlepiej jakie? Blinstein B4 są ok czy w kayaby inwestować, no i czy jak kayaby to jest coś poza tymi ultra sr?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 01.04.2009, 17:44:53
Do springów - 30 możesz śmiało ładować zwykłe amory "gazowe". Bierz te springi -> http://moto.allegro.pl/item589187766_sprezyny_obnizajace_vw_polo_seat_ibiza_nowe.html i do tego bilsteiny i będzie git. Nie zbankrutujesz a sprawdzisz jak się na nich jeździ.
BTW. nie przejmuj się, że to do IBI, bo są identyczne i masy obciążeń są takie same jak w sedanie. Tylko zamów do 1,9 SDI.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Środa, 01.04.2009, 17:55:03
Cytat: aboz
Do springów - 30 możesz śmiało ładować zwykłe amory "gazowe". Bierz te springi -> http://moto.allegro.pl/item589187766_sprezyny_obnizajace_vw_polo_seat_ibiza_nowe.html i do tego bilsteiny i będzie git. Nie zbankrutujesz a sprawdzisz jak się na nich jeździ.
BTW. nie przejmuj się, że to do IBI, bo są identyczne i masy obciążeń są takie same jak w sedanie. Tylko zamów do 1,9 SDI.
jakos nie mam zaufania do takiej ceny ;D wole raczej dołożyć a mieć na pewno coś co mi wiecej wytrzyma, raczej pozostane przy opcji eibach pro kit, no tylko te amory kayaby sa droższe od blinstein a czy warto dołożyć?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 01.04.2009, 18:01:07
Te sprężyny faktycznie kosztują ok 400, a tu gość je po prostu wyprzedaje. Jak tych nie chcesz to tak jak mówiłem, bierz - 30 Eibacha i amorki gazowe jakieś lepsze(mam na myśli markę, a nie model) i zakładaj.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 01.04.2009, 18:16:39
Co wy mu za szajs proponujecie? Nie no, ja tam rozumiem że cena itd, ale takich sprężyn to bym na taczki nie założył, co komplet kosztuje chociażby 400zł.
Nie sztuka zrobić sprężynę sztywną, twardą, która bedzie miała ugięcie 10mm, sztuka zrobić sprężynę progresywną, która bedzie pochłaniać zakręty. PIsze gość, że chce kompromis między sztywnością a komfortem, a Wy mu chcecie taczki z auta zrobić, masakra.
Eibach, do tego dobre amorki Ultra SR, i masz połykacza zakrętów, na komfortowym obniżonym zawiasie, a nie taczki i remonty zawieszenia co 5tyś km. Trochę pojęcia też trzeba mieć przy doborze sprężyn i amortyzatorów, a nie jakieś gównoo z allegro, bo komplet jest za 400zł, masakra. Ciekawe jak Wy byście się czuli na takim zawiasie, gdzie podskakujesz w aucie jak nawiedzony.
Łączenie niskich sprężyn i zwykłych amortyzatorów to głupota, co to daje, że auto jest nisko posatwione? Jak ktoś to robi dla wyglądu, to owszem, ale dla jazdy to parodia. 30mm na różnicy na pozycję pracy tłoczyska w amortyzatorze to nic? No to sory, ale o czym my tu wogóle gadamy. To przy jakim obniżeniu daje się krótsze amorki? -80? Bierzecie pod uwagę że auto nie jeździ tylko prosto, a również się przechyla?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 01.04.2009, 18:23:21
Leemarvin nie kumam Cię. Napisałem
Cytat: aboz
bierz - 30 Eibacha i amorki gazowe jakieś lepsze(mam na myśli markę, a nie model) i zakładaj.
Chłopak chce się zmieścić z zawiasem w określonej kwocie, więc jeśli 1700 zł to za dużo to niech kupi dobre markowe amory i po zawodach. Z tego co wiem do Pro Kita - 30 można wstawić standardowe amortyzatory, więc Bilsteiny czy KYB wystarczą.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 01.04.2009, 19:33:34
Do -80mm też można wstawić standardowe amortyzatory, tylko gdzie tu sens? Albo się robi auto dla lansu, że jest gleba i szoruje po asfalcie, albo się robi dla poprawy zachowania i toru jazdy na zakrętach i przy hamowaniu.

Przeciez może kupić Eibach Kit i Kayaby SR taniej niż 1700zł, pisaó również że może dołożyć pare groszy do budżetu, jesli bedzie opcja kupienia czegoś dobrego, a nie szajsu za 170zł z allegro.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Dagon Środa, 01.04.2009, 19:49:46
co do tych springow z allegro 77performance to powiem tak... jak zakladalem zawieszke w seacie to najpierw kupilem springi Jamex-a -80/-60 ale okazalo sie duuuzooo za nisko jak dla mnie bo nie moglem opuscic garazu, wiec ze tak powiem kupilem je bo nie mialem duzo gotowki a springi trzeba bylo jakies przynajmniej na jakis czas miec i musze przyznac ze nie zaluje ze je mam, tylko ze auto siada troche bardziej niz 30 mm :)


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Środa, 01.04.2009, 20:13:17
Cytat: Leemarvin
Przeciez może kupić Eibach Kit i Kayaby SR taniej niż 1700zł, pisaó również że może dołożyć pare groszy do budżetu, jesli bedzie opcja kupienia czegoś dobrego, a nie szajsu za 170zł z allegro.
no racja wole dołożyć, i mieć pewność że jeżdze czymś dobrym, tylko poprostu pomyślałem ze na tych amorkach KYB ultra sr autko zrobi sie za twarde, i chciałem wiedzieć czy jest sens do nich dokładać, no i czy jest taka różnica że warto dla niej dopłacić,

mam dosyć sporo wydatków bo jeszcze musze kompletne hamulce z przodu zrobić, dlatego trzeba w miare rozsądku wybrać te amorki, a chciałbym jak najszybciej bo szkoda mi opon.
jaka jest różnica cen zestawu np blinstein b4 lub zwykłych KYB i tych ultra sr? bo jak to jest 100 - 200 zł różnicy to moze warto dołożyć


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 01.04.2009, 20:21:28
Różnica w cenie pomiędzy SR a zwykłym gazem Excel Kayaby to około 350-400zł na komplecie (4 amortyzatorach). Co do Bilsteina to nie wiem.
Ultra SR jest znacznie mocniejszym i wytrzymalszym amortyzatorem więc obniżone zawieszenie nie bedzie wpływać na przyspieszone zużycie amortyzatorów.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Poniedziałek, 06.04.2009, 12:48:46
Cytat: Leemarvin
Ultra SR jest znacznie mocniejszym i wytrzymalszym amortyzatorem więc obniżone zawieszenie nie bedzie wpływać na przyspieszone zużycie amortyzatorów.
jednak wersja sport jest seryjnie obniżona -20, i ma amorki zwykłe z tego co mi wiadomo, i to raczej nie wpływa na żywotność amorków, a różnica na -30 -25 to nie jest dużo także może sie nie opłaca

Napisano: Środa, 01.04.2009, 22:12:11


a i jeszcze jedno ile u Ciebie bo widze ze sprzedajesz takie czesci:
komplet amorków kayaba zwykłych?
komplet sprężyn eibacha?

Napisano: Środa, 01.04.2009, 22:17:17


jest ktoś w stanie powiedzieć jakie amorki i springi były w wersji sport seat cordoba TDI 99-02?
gość z serwisu mi powiedział że i amorki i sprężyny były inne w sporcie i inne w wersji zwykłej


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: quest Piątek, 20.11.2009, 20:39:47
Witam,mam takie pytanie,posiadam Ibi 1,9TDI.Tylny prześwit jest ok ale przedni jest o conajmniej 30 mm większy(psuje to trochę wizerunek).Co moge zrobić aby go zmniejszyć?Nie chciałbym wymieniać całego przedniego zawieszenia.Chodzi mi tylko o optyczne zmniejszenie prześwitu.Pozdrawiam.

od KYS: Używaj opcji szukaj i dopisuj się do istniejących wątków!


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 20.11.2009, 21:00:51
Cytat: quest
Tylny prześwit jest ok ale przedni jest o conajmniej 30 mm większy(psuje to trochę wizerunek).Co moge zrobić aby go zmniejszyć?Nie chciałbym wymieniać całego przedniego zawieszenia.Chodzi mi tylko o optyczne zmniejszenie prześwitu.
Hmm optycznie to możesz dokleić coś do błotnika lub założyć większe felgi.

Jeżeli przeszkadza Ci obecny wygląd to zmień z przodu sprężyny na krótsze i będzie dobrze.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: k0czis Piątek, 08.01.2010, 12:32:48
Czy do Ibizy 6L Sport założenie sprężyn -25/30mm nie spowoduje złej pracy seryjnych amorów? Czy raczej wymiana amorków była by wskazana?
pozdr.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: jacq Piątek, 08.01.2010, 13:05:30
Czy do Ibizy 6L Sport założenie sprężyn -25/30mm nie spowoduje złej pracy seryjnych amorów?
nie


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Sobota, 09.01.2010, 20:54:03
Cytat: jacq
Cytat: k0czis  Wczoraj o 12:32:48
Czy do Ibizy 6L Sport założenie sprężyn -25/30mm nie spowoduje złej pracy seryjnych amorów?
nie

A pewny jesteś, czy tylko piszesz, bo według mnie spowoduje szybsze zużycie amorków i gorsze tłumienie mocnych przechyłów.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: jacq Poniedziałek, 11.01.2010, 10:13:27
o ile szybsze zużycie? jak się będzie pakować po 150km/h po dziurach to i seria długo nie wytrzyma


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: k0czis Poniedziałek, 11.01.2010, 14:28:49
Cytat: jacq
o ile szybsze zużycie? jak się będzie pakować po 150km/h po dziurach to i seria długo nie wytrzyma

75% tras pomykam po autostradach, ale to i tak nie zmienia faktu żeby nie było żadnych problemów.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 18.03.2010, 20:59:36
Mam pytanko, czy ktos jezdzil na weitecu -40mm w ibizie ? jak tam jest z twardoscia w porownaniu do gwinta technixa ? bo na gwincie to mi plomby wypadaja :D fajnie klei, ale za twardo jak dla mnie.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 18.03.2010, 21:20:31
przesadzasz, fajnie wybiera nierówności i ładnie tłumi... a od czasu do czasu jak będziesz miał pingponga na poprzecznej nierówności to nic Ci sie nie stanie... uzebienie rzecz nabyta.. raz jest a raz nima :P


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: proximo Czwartek, 18.03.2010, 21:27:50
Mam pytanko, czy ktos jezdzil na weitecu -40mm w ibizie ? jak tam jest z twardoscia w porownaniu do gwinta technixa ? bo na gwincie to mi plomby wypadaja :D fajnie klei, ale za twardo jak dla mnie.

juz sie zraziles po 3 dniach>? :D niezle... mialem pare dni springi weiteca -40 (zielonki) komfort ekstra :) amory twarde technixa skrocone


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 18.03.2010, 21:45:13
No wlasnie takie cos chce na tył wpadkowac.

nie, no beton jak dla mnie ten gwint  ;D w trase to bym nie pojechal tym autem, fajnie klei, skreca itp, ale nie tego oczekiwalem  :) ale sprobowalem i wiem co i jak  ;D


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Piotro Sobota, 08.05.2010, 18:25:32
Problem :o
Po wymianie amorków z przodu sprężyna z prawej strony strzela. Patrzyłem dziś na nią i jest ona jakaś luźna złapałem ją rękami i mogłem obkręcać. Strzela ona przy skręcaniu. Amortyzator od góry przykręcony na maxa.
Co może być? ktoś ma pomysł?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: lexyy Sobota, 19.06.2010, 15:05:13
a jaki amor jaka sprężyna, do niższych sprężyn amor o skróconym skoku, jak seria to popatrz czy górny lub dolny zwój nie zgnił


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 12.02.2011, 21:44:34
moze masz koncowke sprezyny odlamana i sie zle uklada i dlatego skrzypi
Od kilku dni pojawiło się u mnie jakieś dziwnie skrzypienie i dzisiaj zacząłem sprawdzać co się stało.
Okazało się, że pękł dolny kawałek sprężyny w przednim zawieszeniu i to on wydawał dziwne dźwięki.
(http://img193.imageshack.us/img193/3803/springqk.th.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/springqk.jpg/)
Co ciekawe, po wyjęciu tego kawałka samochód prowadzi się normalnie, a z zewnątrz nie widać różnicy w wysokości pomiędzy lewą i prawą stroną...

Zaczynam poszukiwania sprężyn. Chciałbym zachować obecną wysokość zawieszenia (Ibiza 6L, 1,9 TDI, wersja sport), ale zanim poszukam jakiś oryginałów chciałem zapytać się, co sądzicie o zakupie sprężyn pasujących wysokością do oryginałów ale np. firmy eibach :?:


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 12.02.2011, 22:22:30
Cytat: KYS
zanim poszukam jakiś oryginałów chciałem zapytać się, co sądzicie o zakupie sprężyn pasujących wysokością do oryginałów ale np. firmy eibach :?:
Eibach Pro Kit, Koni Sport możesz brać w ciemno. One mają zdaje się obniżenie a'la ori sport (mowa o wersjach ligth nie hardcore).


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 12.02.2011, 22:28:01
Cytat: KYS
zanim poszukam jakiś oryginałów chciałem zapytać się, co sądzicie o zakupie sprężyn pasujących wysokością do oryginałów ale np. firmy eibach :?:
Eibach Pro Kit, Koni Sport możesz brać w ciemno. One mają zdaje się obniżenie a'la ori sport (mowa o wersjach ligth nie hardcore).
No właśnie muszę się dopytać, czy te obniżenia (np. -30mm w eibachu) to podają od wersji cywilnej 1,9TDI, czy np. od wersji sport :?:  :)


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: kacperix Sobota, 12.02.2011, 22:30:47
kity są dedykowane do wersji silnikowych i obniżenie jest w stosunku do seryjnego dedykowanego auta, nie tak jak gwint do wszystkiego..


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 12.02.2011, 22:41:16
kity są dedykowane do wersji silnikowych i obniżenie jest w stosunku do seryjnego dedykowanego auta, nie tak jak gwint do wszystkiego..
To byłoby idealnie - muszę tylko dokładnie ustalić o ile w wersji sport (ibizy 6L) obniżali zawieszenie od serii...  ;D


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 12.02.2011, 22:49:13
Cytat: KYS
muszę tylko dokładnie ustalić o ile w wersji sport (ibizy 6L) obniżali zawieszenie od serii...  ;D
W FL było - 30 mm, więc w 6L pewnie podobnie.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 12.02.2011, 22:54:09
Cytat: KYS
muszę tylko dokładnie ustalić o ile w wersji sport (ibizy 6L) obniżali zawieszenie od serii...  ;D
W FL było - 30 mm, więc w 6L pewnie podobnie.
Nie wiem dokładnie skąd, ale też mi się wydawało, że jest -30mm.
We wcześniejszej wiadomości nie wpisywałem tego, żeby nie sugerować, ale widzę, że może to być prawdą...  ;)


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: kacperix Sobota, 12.02.2011, 23:04:35
w FL sport ma -20, cupra -30


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 14.02.2011, 23:01:26
w FL sport ma -20, cupra -30
Dzisiaj rozmawiałem z pracownikiem ASO i uparcie twierdził, że w 6L sporty i FR mają -15mm, a Cupra ma -30...  :-\


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Poniedziałek, 14.02.2011, 23:21:07
http://vag-akcesoria.redcart.pl/p/15/928/sprezyny-h-amp-r-seat-ibiza-6k-zawieszenie-sprezyny.html

Orientuje się ktoś czy te springi podejdą do Ibiz GT TDi afn (97-99)

Nie wiem jakie jest max obciążenie przedniej osi ...

pzdr


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 15.02.2011, 08:55:28
w FL sport ma -20, cupra -30
Dzisiaj rozmawiałem z pracownikiem ASO i uparcie twierdził, że w 6L sporty i FR mają -15mm, a Cupra ma -30...  :-\
dlatego pisałem że FL tak ma, 6Lka może mieć tak jak aso mówi


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 16.02.2011, 12:20:00
Cytat: KYS
a z zewnątrz nie widać różnicy w wysokości pomiędzy lewą i prawą stroną...
ale po pomiarach 0,5cm u mnie bylo, tylko na tyle
a ktora strona poszla? prawa?
jednak cos z tymi sprezynami jest nie tak ja w 2 seatach to mialem :evil:


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 16.02.2011, 12:51:00
Cytat: KYS
a z zewnątrz nie widać różnicy w wysokości pomiędzy lewą i prawą stroną...
ale po pomiarach 0,5cm u mnie bylo, tylko na tyle
a ktora strona poszla? prawa?
jednak cos z tymi sprezynami jest nie tak ja w 2 seatach to mialem :evil:
Poszła lewa strona.
Ale jak wyjąłem ten ułamany kawałek sprężyny (nie chciałem, żeby podczas jazdy wysunął się) to samochód stał około 2,5cm niżej z lewej strony.

Jak rozmawiałem w ASO to wcale nie byli zdziwieni pęknieciem sprężyny i mówili, że to dość częsty przypadek - podobno w leonach częściej niż w ibizach...  :-\


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Mycha Środa, 16.02.2011, 18:18:28
Jestem na wymianie zawieszenia w autku
Co powiecie na KYB Ultra SR przód - tylko co na tył Czy KYB ExcelG może być ? Macie jakieś propozycje?
A nad sprężynami myślę Eibach ProKit -20mm
Jak wg Was będzie to się zachowywało?
Do tej pory miałem kit Weitec - 40mm i było ok ale pękła też sprężyna :(

Może macie jakieś inne propozycje do 1500 - 2000 komplet



Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 16.02.2011, 18:31:22
ja mam u siebie na tyle KYB ExcelG i sobie chwalę. Z tym tylko że u mnie nie ma żadnego uglebienia jeśli chciałbyś o to zapytać


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 16.02.2011, 18:46:17
Powinien wytrzymać taki komplet, tył nie jest bardzo obciążony, chyba że wozisz autem węgiel itd  ;D
A 1500-2000zł za ten set to trochę drogo :eye:
Możesz zastanowić się również nad kompletem sprężyn Lesiofors, bardzo dobre sprężynki.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Mycha Środa, 16.02.2011, 19:13:01
Chodzi mi o coś dobrego i mam do ok 1500 zł do przeznaczenia na to :)
Tylko zastanawiam się czy z przodu ultra sr a z tyłu excel g jak będzie to razem grało(bo nie ma  w katalogu na tył ultra sr dziwne  :( )
I i jak myślicie to -20mm -25mm Eibacha nie będzie za nisko na nasze drogi i czy będzie do tych amorów pasować czy dać serię - ale czy wtedy nie będzie za miękko :(

A może jakies inne propozycje?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 16.02.2011, 19:28:13
Sztywność zawieszenia robią przede wszystkim sprężyny. Ich charakterystyka jest dostosowana do odpowiednich obciążeń. Amory możesz wstawić zwykłe (oczywiście przy tym obniżeniu). Piszesz, że miałeś -40 i pytasz czy nie będzie za nisko?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Mycha Środa, 16.02.2011, 19:42:13
Bo teraz było bardzo nisko a nie ukrywam że chcę mieć troszkę więcej spokoju :) jak myślisz czy to da radę?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 16.02.2011, 19:46:47
Nowy komplet springów -20mm jest mniej więcej na takim poziomie jak seria po 100tyś km, więc możesz porównać z dowolną Ibizą na jeszcze seryjnym, orginalnym zawieszeniu.
Szczerze powiem, że nie pakowałbym się w Ultra SR na obniżenie -20mm. Wrzuciłbym Excel-G, ale wiadomo, Ultra SR jest lepszym amorem i więcej wytrzyma na krakowskich drogach.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Mycha Środa, 16.02.2011, 20:00:42
Ale dlaczego byś się nie pakował? Co jest na - różnica w cenie po rabatach bardzo nie duża i jeszcze jeden problem :(

Wytłumczcie mi proszę o co tu chodzi
6k2 1,9 tdi 110km
Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB - Przód
Numer katalogowy KYB   Part
324025   Ultra SR
334810   Excel-G
Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB - Tył
Numer katalogowy KYB   Part
343297   Excel-G

6k1 1,9 tdi 110km
Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB - Przód
Numer katalogowy KYB   Part
324025   Ultra SR
334810   Excel-G
Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB - Tył
Numer katalogowy KYB   Part
343274   Excel-G
353021   Ultra SR


Tył ma inne numery amortyzatorów a przód taki sam
Jak dzwonie po sklepach mówią, że nie mają po katalogach tylnych amorów KYB ultra sr do 6k2 a skoro są takie same jak do 6k1 bo teoretycznie są ( a natomiast przody w tych katalogach są takie same) i co teraz zrobić
(http://img522.imageshack.us/img522/5514/amortyzatory.jpg) (http://img522.imageshack.us/i/amortyzatory.jpg/)


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 16.02.2011, 20:33:11
W 6K1 tylne amortyzatory były za słabe, szybko wysiadały i wylewały, dlatego w 6K2 zamontowane są mocniejsze, jesli dobrze pamietam, to takie jak w Variotce z roczników 1997-2002, a tych znów w wersji Ultra SR nie ma.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Mycha Środa, 16.02.2011, 20:48:25
Ale jak myślisz czy kupować tylne od 6k1 czy lepiej na tył prawidłowe excele?

Słuchaj a przody są takie same w 6k1 i 6k2 ?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 17.02.2011, 13:47:41
Amory sa takie same w 6k1 i 6k2, rozni sie tylko sprezyna.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 24.03.2011, 18:19:01
KYS, ile dales za ori sprezyny i czy byly od reki? to przednie?
mi powiedzieli 340szt i 3tyg czekania (Hiszpania) :evil:


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 24.03.2011, 21:32:33
KYS, ile dales za ori sprezyny i czy byly od reki? to przednie?
mi powiedzieli 340szt i 3tyg czekania (Hiszpania) :evil:
Dwie sprężyny kosztowały dokładnie 456,50zł-15%=388,03zł (brutto).
Zamawiane rano, odbierane wieczorem tego samego dnia  8)

Ale podobno miałem szczęście, bo dwie mieli w Iberii na magazynie - w innym przypadku 3 tygodnie czekania...


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 24.03.2011, 21:47:44
no to miales 2 szczescia bo i cena dobra :-X
ja musze cos zalozyc na juz bo pekla gora i objawy wskazuja ze zaparla sie o karoserie


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 24.03.2011, 21:57:16
no to miales 2 szczescia bo i cena dobra :-X
No właśnie zauważyłem, że niektóre ceny w ASO od razu nie zabijają  ;D

Cytat: raby
ja musze cos zalozyc na juz bo pekla gora i objawy wskazuja ze zaparla sie o karoserie
Nie wiem, czy Cię to pocieszy, ale jak rozmawiałem z ludźmi w ASO i wypytywałem o pękanie sprężyn, to mówili, że właśnie w leonach 1M była z tym plaga...


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 26.03.2011, 16:57:30
Cytat: KYS
No właśnie zauważyłem, że niektóre ceny w ASO od razu nie zabijają  ;D
i tak bywa :-X
ale dla leona cena powala
Cytuj
Nie wiem, czy Cię to pocieszy, ale jak rozmawiałem z ludźmi w ASO i wypytywałem o pękanie sprężyn, to mówili, że właśnie w leonach 1M była z tym plaga...
w kolejnym seacie mam to samo wiec cos w tym jest...
tyl juz zrobilem a teraz przod :( tylko mi nie fartownie poszla i ciezko tak jezdzic
ciekawie po jam przebiegu leca :-\


Napisano: Czwartek, 24.03.2011, 22:01:22


zrobilem troche druciarnie ale to i tak lepiej niz jezdzic na sprezynie opartej o nadwozie :ninja:
kupilem podobna wygladem i gruboscia drutu, jak sie okazalo po kodach - passat 96-97 Diesel
przyciolem o 1 zwoj, jest 5mm nizej ale jezdzi sie tak samo - nie ma roznicy :o


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 26.03.2011, 20:50:40
Raby, jak będziesz miał wolne fundusze to od razu zmieniaj obie spręzyny na takie same. Z zawieszeniem nie ma żartów. Można sie o tym przekonać jak trzeba ominąć szybko przeszkodę...


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 13.05.2011, 21:03:00
Niestety 700 i 3tyg...
A mam mase innych wydatkow i narazie zostaje tak. O dziwo jezdzi sie normalnie i zakrety lyka ok :)

Napisano: Niedziela, 27.03.2011, 14:20:54


po dluzszym tescie przy lykaniu szybkich zakretow w lewo czesto widze lampke od ESP, wydaje sie ze czesciej niz przy zakretach w prawo wiec zakupilem ori springa
(http://img135.imageshack.us/img135/6655/13052011465.th.jpg) (http://img135.imageshack.us/i/13052011465.jpg/)


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: nicram Sobota, 14.05.2011, 10:05:17
Sprężyny wymienia się tylko parami.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 14.05.2011, 19:47:26
nie zawsze jest kasa na wszystko na raz...
jak bedzie cos nie tak to sie zmieni :-X


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: nicram Sobota, 14.05.2011, 20:05:58
Jak masz zamiar wrzucać jedną nową sprężynę to sobie daruj bo szkoda zdrowia. Lepiej zostaw jak jest, kup drugą sprężynę i wymień parę.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 14.05.2011, 20:09:07
Cytat: nicram
szkoda zdrowia. Lepiej zostaw jak jest
zdrowia? co masz na mysli?
watpie aby oryginalna nowa sprezyna byla gorsza od ucietej z passata lub oryginalnej z peknietym zwojem :-X


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: danman1 Sobota, 14.05.2011, 21:07:29
Teraz mozliwe ze bedzie w druga strone, bedziesz widzial lampke od ESP czesciej przy ostrych zakretach w prawo. Nie lepiej poczekac az dokupisz druga nowa.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 15.05.2011, 06:47:18
jak sie nie sprawdzi to sie nie bedzie pewnym :-X
Cytat: danman1
Nie lepiej poczekac az dokupisz druga nowa.
nie ma to sensu bo i tak robota oddzielna do tego nie wykonalna w 1 dzien (przy moim czasie wolnym)
do normalnej jazdy to i ta co jest by styknela, ale mnie zainteresowala ta lampka ktara przy nie normalnym stulu czesciej sie zapala :-\


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: RafałP Niedziela, 16.10.2011, 15:34:29
Witam
To jest mój pierwszy post na tej stronie.
Oczywiście poczytałem już istniejące ale odpowiedniego nie znalazłem.
Zacznę tak.
Jak wrzucę na tył 3 osoby to auto mi siada i czasem dobija. Dodam ze samochód na gaz czyli buta w kole.
Czytałem jak temu zaradzić. Rożne są opinie co zrobić, że wymienić sprężymy, amortyzatory, odboje itp.
Jutro podjadę i sprawdzę zawieszenie aby zweryfikować amortyzatory itp.
Pytanie do Was czy jeśli wszystko jest ok to wymiana sprężyn na jakieś inne poprawi sytuację. Słyszałem że sprężyny od cordoby combi pasują (zapomniałem jak się nazywa). Podobno nie podnoszą auta znacząco ale widać różnicę po obciążeniu na plus.
Wydaje mi się że nie widziałem combi seata w tej wersji - rocznik po 2002 roku.
Może możecie polecić jakiś sposób na ten problem lub typ sprężyn lub cokolwiek co by pomogło.

Z poważaniem
Rafał




Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 16.10.2011, 16:32:29
Nie zawsze znajdziesz na forum gotową odpowiedź, co nie zmienia faktu, że możesz się gdzieś dopisać.
Jeśli chodzi o sprężyny, to faktycznie po 2002 roku nie wersji kombi (Vario - przyp. redakcji :eye: ) więc nie zamontujesz ich do siebie. Były kiedyś sprężyny do jazdy w trudnych warunkach (w ofercie Seata), ale nie wiem czy nadal są i pewnie kosztują trochę.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 16.10.2011, 19:42:08
Cytat: RafałP
Pytanie do Was czy jeśli wszystko jest ok to wymiana sprężyn na jakieś inne poprawi sytuację. Słyszałem że sprężyny od cordoby combi pasują (zapomniałem jak się nazywa). Podobno nie podnoszą auta znacząco ale widać różnicę po obciążeniu na plus.
Wydaje mi się że nie widziałem combi seata w tej wersji - rocznik po 2002 roku.
Może możecie polecić jakiś sposób na ten problem lub typ sprężyn lub cokolwiek co by pomogło.
Cordoba kombi, czyli Vario produkowana była w latach 1996-1999 i później po liftingu w latach 1999-2002.
Więc ciężko będzie znaleźć sprężyny do Vario po roku 2002  :-\

Trop ze sprężynami jest dobry, bo to one odpowiadają za wysokość nadwozia względem jezdni, oraz w głównej mierze przejmują na siebie siły związane z obciążeniem samochodu.
Musisz sprawdzić, czy obecne sprężyny są w dobrym stanie i nie są w jakiś sposób uszkodzone (np. złamane lub wyszczerbione).
Jeżeli sprężyny są OK, to pozostaje opcja ich wymiany i wtedy możesz zdecydować o ich twardości.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: masz12 Niedziela, 23.10.2011, 00:59:44
a może ktoś mi pomoże ?
mam dwa pytanka w sprawie zawieszenia

pierwsze dotyczy przedniego zawieszenia, ostatnio pojawiły się jakieś trzaski posczs ruszania i jak na jedynce lub dwójce puszczam lub wciskam gaz na wyższych biegach tego nie słychać
zaznaczę że wymieniłem sworznie i tylne tuleje wahaczy, tylne tuleje od cupry

drugie dotyczy amortyzatorów tylnego zawieszenia
chciałbym sie upewnić czy w modelu 6L i 6J amortyzatory i mocowania są takie same


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Piątek, 09.12.2011, 18:26:26
witam szykuje mi się wymiana sprężyn w variotce i nie wiem jakie kupić jestem za KYB
ale mam wersję zawieszenia sport wg. wlepki w bagażniku i nie wiem jakie kupić a w sklepie mówią że tylko jeden rodzaj jest
dodam na sprężynie mam brązową ''plamę'' i w sumie nie wiem czy mam faktycznie zawieszenie sporta
pomoże ktoś to rozgryźć?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: cichy1989130 Poniedziałek, 26.03.2012, 14:33:07
Podpinam sie do tematu. Chciałbym sie dowiedzieć czy do Ibizy 2FL z 2000r. będą pasowały sprężyny przednie z innych modeli WW. np czy z polo? albo fabi?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: kacperix Poniedziałek, 26.03.2012, 14:46:00
przednie będą pasowały tylko z ibizy FL czyli 6k2 i polo FL czyli 6n2 (99-01)


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: cichy1989130 Poniedziałek, 26.03.2012, 14:50:38
A czy w polo to obojętne czy diesel czy benzyna? Ja posiadam 1.6 benzyne.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 26.03.2012, 16:02:48
A czy w polo to obojętne czy diesel czy benzyna? Ja posiadam 1.6 benzyne.
Z tego co pamiętam jak szukałem sprężyn, to do diesli są twardsze niż do benzyny.
Diesle mają cięższy silnik i sprężyny muszą poradzić sobie z większą masą.


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Drucik Niedziela, 06.01.2013, 15:37:17
Witam wymienilem w ibizie amortyzatory bo strasznie walilo na dziurach niestety problem dalej jest nie dalo to za duzo .. co jeszcze moze byc winne ?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 06.01.2013, 15:58:59
Co to znaczy
Cytat: Drucik
walilo na dziurach
? I czy sprawdziłeś amortyzatory przed wymianą?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Drucik Niedziela, 06.01.2013, 21:02:35
stare amortyzatory sie rozciekly . jak jade po dziurach to slychac jakby amorki nie pracowaly na kazdej dziurze jakis stuk puk w aucie ;/


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 06.01.2013, 21:05:52
przyczyn jest tyle ile elementow zawieszenia
wydaj 20zl na szarpak lub szukaj w kanale sam


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Poniedziałek, 07.01.2013, 07:12:21
Cytat: Drucik
wymienilem w ibizie amortyzatory bo strasznie walilo na dziurach

Akurat przy waleniu na dziurach to ostatnim elementem jaki bym wymieniał są amortyzatory...


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: picus87 Sobota, 13.07.2013, 10:38:33
mam pytania czy tylne amory od golfa pasuja do cordoby


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 13.07.2013, 12:48:21
Którego Golfa i której Cordoby?


Tytuł: Odp: pytanie o zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: irocket Sobota, 13.07.2013, 16:41:12
Jeżeli ta, co w profilu, to od Golfa III powinny pasować