+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chip tuning czy power box?  (Przeczytany 106296 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Skyhawk
Świeżak
Offline Offline



Skąd: litva

« Środa, 13.06.2007, 11:09:44 - NIEPRZECZYTANA »

wybralem power box a nie chip....dlatego ze na boxa postavilem vlocznik... to jak chcesie troche viencei koni poprostu naciskas vlocznik i po 6-7 s vlacza sie.... power box jak i chip tuning nic dobrego niemajo dla motoru :D ... mamy takzhe v litvie z seat klubu, ktory zaimuje sie chip tuningiem -> www.vimota.lt i ceny calkiem niezle....chip koszovalby mi okolo 140 eur. .... jakie so uvas ceny na to?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #1 - Środa, 13.06.2007, 11:20:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Skyhawk"
power box jak i chip tuning nic dobrego niemajo dla motoru :D
Power box oszukuje ECU a chip nie i dlatego nie szkodzi silnikowi. Poza tym dobry chip nie powoduje wzrostu zużycia paliwa. A ceny za chip to od 200 euro w górę.
Zapisane
Skyhawk
Świeżak
Offline Offline



Skąd: litva

« Odpowiedz #2 - Środa, 13.06.2007, 11:37:14 - NIEPRZECZYTANA »

dobry chip navet zmnieisza zuzycie do 7% .... nieushukuje ale zabiera zostaviona przez fabryke 20-30% mocy dlatego na turbinie oraz inne czesci jest viekrzy nacisk a od pover boxu naiviencei na pompie....
nic niemam przecivko chip tuningu ale poprostu zeby box lub chipovane neskodziloby motoru to juz byloby integrovane fabrychnie....robilismy v ten sam czas...ja box a kolega do leona 81kw chip....ja  jak i on zadavolone efektem jak od chipu tak i od boxu :D
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #3 - Środa, 13.06.2007, 12:21:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
robilismy v ten sam czas...ja box a kolega do leona 81kw chip....ja jak i on zadavolone efektem jak od chipu tak i od boxu  
Każdy lubi to co ma i swoje chwali,ale jeżeli box jest taki super,to dlaczego prawie wszyscy robią chipa?
Myślę że dlatego ktoś daje box bo mu żal dołóżyć kasy i zrobić porządny program u sprawdzonego i polecanego tunera !!!

Cytat: "Skyhawk"
zabiera zostaviona przez fabryke 20-30% mocy dlatego na turbinie oraz inne czesci jest viekrzy nacisk a od pover boxu naiviencei na pompie....
Zwiększenie mocy o około 30% nie ma tak dużego wpływu na trwałość silnika i podzespołów(wiadomo że dużo zależy od kierowcy).
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #4 - Środa, 13.06.2007, 15:26:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Skyhawk"
wybralem power box a nie chip....dlatego ze na boxa postavilem vlocznik... to jak chcesie troche viencei koni poprostu naciskas vlocznik i po 6-7 s vlacza sie


ale sie usmialem....
podjezdzasz do tira...wciskasz guziczek i za 6 sek mozna go wyprzedzic :D
A co do trwalosci to nie wiesz o czym mowisz kolego. Moje 110KM jezdzi na 230KM i ma sie dobrze....a nie jestem jedyny.
BOX i rezystror i pstryczki to gowna i tyle. Ale jak chcesz sobie wytlumaczyc ze dobrze zrobiles to nie to forum...
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Skyhawk
Świeżak
Offline Offline



Skąd: litva

« Odpowiedz #5 - Środa, 13.06.2007, 15:40:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Myślę że dlatego ktoś daje box bo mu żal dołóżyć kasy i zrobić porządny program u sprawdzonego i polecanego tunera !!!

 cena boxu unas od 140-500 eur. a chip koshtovalby mi 140  to vyszlo mi tosamo....

[ Dodano: 2007-06-13, 16:49 ]
Cytat: "rob555"
Cytat: "Skyhawk"
wybralem power box a nie chip....dlatego ze na boxa postavilem vlocznik... to jak chcesie troche viencei koni poprostu naciskas vlocznik i po 6-7 s vlacza sie


ale sie usmialem....
podjezdzasz do tira...wciskasz guziczek i za 6 sek mozna go wyprzedzic :D
A co do trwalosci to nie wiesz o czym mowisz kolego. Moje 110KM jezdzi na 230KM i ma sie dobrze....a nie jestem jedyny.
BOX i rezystror i pstryczki to gowna i tyle. Ale jak chcesz sobie wytlumaczyc ze dobrze zrobiles to nie to forum...


jezeli guzik jest to nieznaczy ze on musi byc vylonczony... mozno jezdzic i calen czas z vlonczonym....
za pare miesiency sprubuje pomeniac turbine oraz zmenic softa .... vtedi bende mogl poruvnac box i chip ...
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #6 - Środa, 13.06.2007, 16:28:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "rob555"
ale sie usmialem....
podjezdzasz do tira...wciskasz guziczek i za 6 sek mozna go wyprzedzic :D
Nie ma się co śmiać tylko szczegółowo wyjaśnić, bo nie wszyscy mają taki dostęp do info jak my(tzn. tu na forum).
Skyhawk, Rob555 jest tunerem i zna się na tym, więc jeżeli mówi, że coś jest dobre lub nie, to wynika to z jego doświadczenia. W sprawach tuningu TDI możesz pytać również userów:
spons, nerwus, ozzyrys, misiu-tdi i innych, którzy mają zrobione chipy.
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 14.06.2007, 21:44:21 - NIEPRZECZYTANA »

Box to zlo :satan: Przelac paliwem mozna nawet zwykle 1,6TD (bez boxa) i tez bedzie lepiej jechac... Zapas powietrza ktory wykorzystuje box oszukujac pompe sprawdza sie tak naprawde w niskich temp., w lato powietrza brak, mocy brak tylko kupa dymu zostaje :mrgreen: Pozatym, stosujac box jestesmy uzaleznieni od tego co ta skrzynak sobie umysli, nie ustawimy max. momentu czy jego przebiegu tak jak chcemy tylko musimy sie dostosowac do tego ustrojstwa ;-) Niestety zazwyczaj box zapenia wgniote w fotel z niskich obrotow, a potem jest dupa :ok: Gdzies kiedys czytalem ze wymyslili boxy ktore poterafia sterowac turbina tylko cena jakas kosmiczna byla.

PS. Ucz sie od kolego ktory wybral chip ;-)
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #8 - Sobota, 22.11.2008, 14:27:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Witam serdecznie! Pisze z nadzieja ze uzyskam odpowiedz na dreczace mnie pytania , co rozwieje moje wszelkie watpliwosci.

Posiadam Seata Altea 1.9 Tdi z 2006 r. Autko zostalo w trakcie kupna poddane modyfikacji zwiekszajacej moc silnika do 140 koni mechanicznych i momentu w granicach 320 NM. Oczywiscie jestem BARDZO zadowolony z tego jak autko chodzi i "wbija w fotel".

Zastanawia mnie jednak pewna kwestia, a mianowicie niewiem czy modyfikacja silnika zostala wykonana poprzez powerbox `a czy poprzez zastosowanie chipa. (Poinformowano mnie ze to chip, jednak informacje te niesa pewne, poniewaz auto bylo zakupione najpierw do firmy.) Na silniku niema obudowy(zpstala sciagnieta w trakcie modyfikacji), wiec na czym polega wgranie modyfikacji poprzez zastosowanie chipa? Czy w ogole jest mozliwa taka sytuacja, ze obudowa silnika musiala zostac sciagnieta zeby wgrac chipa? Niewiem czy dobrze mysle, ale wydaje mi sie ze sciagniecie obudowy z silnika wiaze sie z tym, ze zostal zamontowany powerbox a nie tak jak zostalem poinformowany, ze to chip.

od KYS: Istnieje IDENTYCZNY temat!

Czekam na wyczerpujaca opowiedz.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.11.2008, 20:57:57 wysłane przez KYS » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #9 - Sobota, 22.11.2008, 14:35:34 - NIEPRZECZYTANA »

no z ta obudowa silnika to pojechali... poszukaj na forum, byly juz tematy o chipowaniu
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #10 - Sobota, 22.11.2008, 14:56:47 - NIEPRZECZYTANA »

no z ta obudowa silnika to pojechali... poszukaj na forum, byly juz tematy o chipowaniu

Wiem kolego ze byly, szukalem jednak nieznalazlem tego co by mnie satysfakcjonowalo.
Zapisane
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #11 - Sobota, 22.11.2008, 15:36:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Wiem kolego ze byly, szukalem jednak nieznalazlem tego co by mnie satysfakcjonowalo.
No to trzeba było się dopisać do istniejącego tematu, a nie tworzyć nowy.  :!:
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #12 - Sobota, 22.11.2008, 15:50:14 - NIEPRZECZYTANA »

któryś z modów pewnie scali tan wątek z podobnym, ale swoją drogą, czy box, czy chip, to bez różnicy, obudowa silnika musi być, przecież to jest modyfikacja softa, a nie fizyczna zmiana silnika  :o
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #13 - Sobota, 22.11.2008, 19:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukaj tego BOXa - jak nazwa wskazuje jest to fizycznie urządzonko pod maską...
Podpowiedź - okolice pompy wtryskowej...
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #14 - Sobota, 22.11.2008, 19:54:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
jest to fizycznie urządzonko pod maską...
ale nie na tyle chyba, żeby się obudowa nie mieściła? :|
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Skocz do: