+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wrażenia z jazdy 1.9 TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wrażenia z jazdy 1.9 TDI  (Przeczytany 13395 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Piątek, 09.02.2007, 12:03:24 - NIEPRZECZYTANA »

Hej
Mam takie pytanko - ma ktosz was Ibi 1.9 PD 130KM? Jak to jeździ normalnie i po chipie? Robił ktoś pomiar gtechem?Interesuje mnie też słabszy 1.9 PD bodajże 100KM lub 105KM? Jak siętym jeździ i jak się podkręcają? Jakie osiągi?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #1 - Piątek, 09.02.2007, 12:15:25 - NIEPRZECZYTANA »

Też chętnie poczytam wypowiedzi użytkowników tych silników.
Ja jeździłem PD 100KM w Polo kumpla i powiem że nawet to nieźle zapina.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Piątek, 09.02.2007, 12:22:00 - NIEPRZECZYTANA »

Na pompowtryskiwaczach z 1,9 to są 100 (10,8s do 100km/h), 130 (9,3s do 100km/h) i 160KM (7,6s do 100km/h)  (dane katalogowe :arrow: http://seat.pl/ibiza/fakty/dane_techniczne.php).

Ja użytkuję wersję 130 i jestem bardzo zadowolony  :ny: - odpowiednia moc, żeby sprawnie poruszać się po mieście i wyprzedzać na trasie. Do tego jak nie trzeba spieszyć się to autko odwdzięcza się ekonomicznością  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #3 - Piątek, 09.02.2007, 12:23:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Do tego jak nie trzeba spieszyć się to autko odwdzięcza się ekonomicznością  
To może napisz ile Ci pali.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.02.2007, 12:29:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
To może napisz ile Ci pali.

Spokojna jazda na trasie 5.0 - 5.2 [l/100km],
szybsza jazda na trasie 6.0 - 6.6 [l/100km],
po mieście w zależności od trasy 6,8 - 8,0 [l/100km].
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tominator
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 09.02.2007, 12:37:10 - NIEPRZECZYTANA »

Dane katalogowe znam bardzo dobrze ale interesują mnie takie po chipie 100 i 130 PD. Słyszałem że silniczek 100PD da się ładnie wykręcić?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #6 - Piątek, 09.02.2007, 12:40:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Słyszałem że silniczek 100PD da się ładnie wykręcić?
Fazii z SR ma 100 po chipie,zmienione turbo i IC. Dało mu to 167KM,zagadaj do niego.  

Cytat: "KYS"
Spokojna jazda na trasie 5.0 - 5.2 [l/100km],
szybsza jazda na trasie 6.0 - 6.6 [l/100km],
po mieście w zależności od trasy 6,8 - 8,0 [l/100km].
No to spoko.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Piątek, 09.02.2007, 12:47:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Słyszałem że silniczek 100PD da się ładnie wykręcić?

Czytałem artykuł o silnikach 1,9 TDI i napisali w nim, że 130 lepiej nadają się do chipowania, bo są wytrzymalsze mechanicznie, mają odporniejsze sprzęgła i półosie...  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Adas
Gość



« Odpowiedz #8 - Piątek, 09.02.2007, 13:10:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"

Czytałem artykuł o silnikach 1,9 TDI i napisali w nim, że 130 lepiej nadają się do chipowania, bo są wytrzymalsze mechanicznie, mają odporniejsze sprzęgła i półosie...  :hmm:


No podejrzewam ze fabryczne 130ki powinny byc lepsze i fabrycznie niektore podzespoly powinny byc mocniejsze a poza tym maja juz skrzynie 6cio biegowe, dodam ze moje 100konne TDI przy 200km/h komputer pokazywal 9l/100  ON, ale na trasie ze srednim spalaniem umialem zejsc do 4.1/100 w momencie jak mi lozysko buczalo i jechalem ostroznie 90-100km/h
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #9 - Piątek, 09.02.2007, 13:38:23 - NIEPRZECZYTANA »

Mi chodzi raczej o przyspiesznie Ibi z tymi silniczkami - wiadomo że wersja mocniejsza będzie miała podzespoły przystosowane do wyższych mocy
Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #10 - Piątek, 09.02.2007, 15:30:41 - NIEPRZECZYTANA »

130 KM mają inne tłoki przystosowane do natryskiwania oleju w celu chłodzenia i inne solidniejsze korbowody, no i inny osprzęt :-)
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Metody
Gość



« Odpowiedz #11 - Piątek, 09.02.2007, 15:51:47 - NIEPRZECZYTANA »

130pd po chipie robi jakieś średnie niskie 15 a 100pd po chipie robi niskie srednie 16 na 400m
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #12 - Piątek, 09.02.2007, 16:28:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Hej
Mam takie pytanko - ma ktosz was Ibi 1.9 PD 130KM? Jak to jeździ normalnie i po chipie? Robił ktoś pomiar gtechem?Interesuje mnie też słabszy 1.9 PD bodajże 100KM lub 105KM? Jak siętym jeździ i jak się podkręcają? Jakie osiągi?


Jezuu ale ty kombinujesz.
Jak chcesz swapa i dlubac to bierz 130 i koniec.
100 ma slabszy dół i dupne sprzegło tak ze osagi bedzie mial limitowane na ok 170-180KM max.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #13 - Sobota, 10.02.2007, 00:04:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Metody"
130pd po chipie robi jakieś średnie niskie 15 a 100pd po chipie robi niskie srednie 16 na 400m


Nie zagalopowales sie troche z ta niska 15? :satan:
Zapisane

shazan
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 10.04.2007, 11:31:16 - NIEPRZECZYTANA »

Przyłączam się do dyskusji jako świeży posiadacz 1.9 130KM - potwierdzam że korbowody czy inne podzespoły silnika są ciut wytrzymalsze - choć jak wiadomo każdy silnik jest lekko skomponowany na wyrost jeśli chodzi o jego wytrzymałość. Ale dodatkową bardzo ważną rzeczą przy 130 KM jest inny układ hamulcowy - bo coś chyba musi zatrzymać skutecznie takiego potwora :) - poprostu jest większa średnica tarcz, co zauważyłem przy wymianie na zimówki, gdyż 14' poprostu się nie mieszczą:( - jak potem wyczytałem w katalogu jest różnica na średnicy , tak więc chip tuning tego nie da tj. 6-speed gear. A to jednak w sporym stopniu wpływa na użytkowanie samochodu oraz na bezpieczenstwo.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wrażenia z jazdy 1.9 TDI
Skocz do: