+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning starych TD 75KM
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuning starych TD 75KM  (Przeczytany 37862 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #30 - Środa, 20.09.2006, 21:48:09 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mam pojęcia ile to by moglo kosztowac, zapewne sporo... To bylo tylko
tak dla informacji, jestem zdania ze najlepiej podkrecic dawkę wtryskową
na pompie... + ladny IC jak sie zmiesci (a jak nie to jakikolwiek!)
Zapisane
EagleEye
Gość



« Odpowiedz #31 - Środa, 20.09.2006, 21:51:46 - NIEPRZECZYTANA »

O, to już mi daje do myślenia. Zagadam o tym ze znajomym mechanikiem, który zna AAZ jak własną kieszeń. I oczywiście poinformuje Was o efektach tej rozmowy.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #32 - Piątek, 29.09.2006, 08:49:00 - NIEPRZECZYTANA »

Co prawda w żabojadzie, ale zawsze coś:
http://www.tdi.pl/index.php?name=News&file=article&sid=126
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #33 - Piątek, 29.09.2006, 11:06:13 - NIEPRZECZYTANA »

Zamontowanie intercoolera powinno się wiązać ze zwiększeniem ciśnienia doładowania (coś chyba dlatego, że układ dolotowy ma większą pojemność..), a potem, żeby silnik nie jeździł na samym powietrzu ;) , można zwiększyć dawkę paliwa. Sam IC w "starych" TD daje tyle, że auto nie "muli" po dynamicznej jeździe w upale.. - wiadomości od ludzi którzy zakłądali. Tylko kto u nas ma kasę na hamownię, żeby co chwila robić porównania...
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #34 - Piątek, 29.09.2006, 11:18:42 - NIEPRZECZYTANA »

Chłopaki,podziwiam Was że chcecie uszlachetniać stare TD  :pub:

Jednak czy nie lepiej odrazu zbierać na TDi? Wiem,że to większy koszt niż tuning TD,ale też radość bez porównania większa  :mrgreen:

Za 13-15 tys można dorwać GT TDi 110KM w niezłym stanie.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #35 - Piątek, 29.09.2006, 11:54:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Zamontowanie intercoolera powinno się wiązać ze zwiększeniem ciśnienia doładowania (coś chyba dlatego, że układ dolotowy ma większą pojemność..)
Wiadomość od ludzi którzy nie chodzili na fizykę? ;-)
Chodzi o to, ze chlodniejsze powietrze ma wiekszą gęstosc, czyli ma wiecej tlenu w
jednostce objętosci - a wiec ochłodzenie powietrza w IC powoduje ze ta sama
(objętosciowo) ilosc powietrza ale o nizszej temp. moze spalic wiecej paliwa...
Polecam: Równanie Clapeyrona (stan gazu idealnego)

Cytat: "Miro"
Wiem,że to większy koszt niż tuning TD,ale też radość bez porównania większa
Ale jaka radocha sobie samemu koniki dołozyć... :mrgreen:
Zapisane
chrzanek
Gość



« Odpowiedz #36 - Piątek, 29.09.2006, 12:55:32 - NIEPRZECZYTANA »

Przed zakupem Seata miałem Nissana Almere 2.0 diesel. Autko bardzo przyjemne ale troche zamulone, silniki nie do zajechania, ale za wolne, za mało dynamiczne. Zastanawiałęm sie nad tuningiem tego silnika, ale pewien mądry człowiek w servisie, mianowicie pana Chojnacki ( a zna sie na tuningu, zresztą jeszcze sie sciga samochodami tylko ze małej pojemności ) powiedział mi ze ten samochód urodził sie dieslem i niech tak zostanie, nie polecał zakłądać do niego turbiny. Za dużo przy tym jest zachodui jest to iwestycja zbyt droga .... lepiej kupić TDI od razu.
No i przestawiłem sie na TDI :) , a na wiosnę go zachipuje i da mu to z 25 km więcej.

Pozdrawiam
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #37 - Piątek, 29.09.2006, 13:42:01 - NIEPRZECZYTANA »

the_ozyrys, ja wiem, po co jest IC, bo napisałem to wyżej :D tylko u nas w AAZ warto zwiększyć ciśnienie doładowania na turbinie, bo z powodu długich rur i samej pojemności IC zwiększa się długosć dolotu (teraz od turbiny do bloku silnika mam rurkę długości jakieś 20cm, a po założeniu IC zwiększyłbym długość drogi dla powietrza =pojemność układu, co najmniej o metr). Nie mówię, że trzeba to zrobić, tylko że warto żeby efekt był bardziej odczuwalny. W Waszych TDI dawka paliwa jest regulowana elektronicznie, u nas trzeba pokręcić śrubką. Nie podważam Twoich wiadomości z fizyki, bo mam na ten temat takie same zdanie jak Ty - napisałem zresztą gdzieś na początku tematu :) Jeśli się nie zgadzasz z moją teorią długości dolotu, to proszę zweryfikuj moją opinię, bo nie jestem jej zatwardziałym zwolennikiem - można mnie przekonać, że nie mam racji (jeśli jej nie mam :D)

Miro, Jakbym chciał TDI'ka to bym kupił :P Kiedyś chciałem, ale teraz jestem zadowolony ze swojego. Dłubać w nim lubię, a on się za to odwdzięcza "niepsuciem". Kolejne auto to 15 kPLN nza wózek + 1000 na remont "pierwszy" (olej, filtry, paski, klocki itp..) + ubezpieczenie, rejestracja i nie wiadomo czym jeździsz przez jekis czas ;) chodzi o to, że moją Ibi już znam i wiem co może ją boleć i mogę ją sam naprawiać młotkiem i śrubokrętem, a do TDI'ka bałbym się podejść  :test: Najgorsze jest to, że teraz muszę zbierać na mieszkanie i nie zanosi się na zmianę auta.. Póki co nie wiem, czy w ogóle ktos mi kredyt da :(
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #38 - Piątek, 29.09.2006, 13:55:18 - NIEPRZECZYTANA »

Wiesz co, chyba turbina jest sterowana manometrem, wiec utrzymuje stałe maksymalne
cisnienie na wyjsciu swoim, a wiec wieksza dlugosc dolotu bedzie dzialac tak, ze troche
zwiekszy sie turbolag i przy minimalnie wyzszych obrotach turbina osiagnie max. cisnienie...

Nie jestem pewien jak to dziala w TD ktore jest nieelektroniczne, ale w TDI masz pomiar
cisnienia na wyjsciu z turbiny, i jak przekroczy max., to jest otwierane obejscie (wastegate)
turbiny i wtedy po prostu czesc powietrza leci wokol turbiny i turbina zwalnia... Tak jest w
moim traktorku bo mam 90KM i turbinke GT15 bodajze, ktora nie ma zmiennej geometri,
tak jak VNT15 w 110KM+, tam nie ma obejscia tylko żaluzje w samym wirniczku...

A wracając do Twojego silnika, wydaje mi sie ze masz tak jak ja, manometryczne otwierane
obejscie turbiny, i zmieniając (zwiekszając) nastaw manometru spowodujesz przeładowanie...
Ale to tylko domysl, dobrze byloby, gdyby ktos to potwierdził...
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #39 - Piątek, 29.09.2006, 21:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

I właśnie tym zaworem, który nazwałeś manometrem się podnosi maksymalne doładowanie.. Po prostu podnosisz górną granicę ciśnienia na zaworze. Oczywiście wcześniej instalujesz manometr, żeby Ci pokazywał ciśnienie w dolocie, żeby turbina nie wydmuchała wszystkich uszczelek i jeszcze paru rzeczy. Do monitorowania tuningu można też założyć termometr w dolocie (obydwa wskaźniki wewnątrz kabiny muszą być) żeby widzieć, czy przy konkretnych ustawieniach większy IC by się nie przydał.. I to takie gdybanie, bo nie mam kasy ani miejsca ani czasu żeby moją Ibi podkręcać..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #40 - Piątek, 29.09.2006, 21:57:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ale chodzilo mi o to, ze zauwaz - turbina dostosowuje CISNIENIE...
Wiec dluzszy dolot nie zmieni maksymalnej wartosci cisnienia na turbinie,
bo jest ono ustawiane przez ten zawór...
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #41 - Piątek, 29.09.2006, 22:37:51 - NIEPRZECZYTANA »

A mi chodziło o to, że żeby zlikwidować "turbo laga", który nam się może duuuży pojawić po zamontowaniu IC, warto podnieść ciśnienie doładowania :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #42 - Piątek, 29.09.2006, 22:51:38 - NIEPRZECZYTANA »

A ja Ci wlasnie mowie ze jak to dziala tak jak myslę ze dziala,
to to nic nie da... ;-)
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #43 - Piątek, 29.09.2006, 22:57:32 - NIEPRZECZYTANA »

No nie, jak Ty mi mówisz, że podniesienie ciśnienia na turbinie nic nie da, to ja nie wiem o czym Ty mówisz..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #44 - Piątek, 29.09.2006, 23:03:18 - NIEPRZECZYTANA »

Ale podniesienie maksymalnego cisnienia turbiny nie zmniejszy czasu jej rozpedzania
od zera do maks. cisnienia! Tak samo jak podniesie temp. ustawionej w piecyku do
ogrzewania wody nie sprawi, ze bedziesz mial ciepłą wode szybciej w kranie...

Poza tym, nie ogolisz sie niebieskim kaloryferem... :mrgreen:
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning starych TD 75KM
Skocz do: