+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana komputera
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana komputera  (Przeczytany 10131 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
grzesiekk
Gość



« Poniedziałek, 26.06.2006, 12:00:09 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problemy z zapłonem zarówno zimnego jak i ciepłego silnika. Mechanik testował samochód i stwierdził że mam padnięty komputer. Faktycznie po próbie zamiany na inny samochód palił o wiele lepiej, lecz fachowiec stwierdził że to jeszcze nie to (nr komputera nie odpowiadał zalecanemu do mojego modelu silnika)... Znalazłem właściwy komputer z tym że ma w sobie chipa wykonanego przez firmę compsport który podnosi moc z moich standardowych 110 kM na ok. 140.
Teraz moje pytanie. Czy turbina z modelu 110 kM to wytrzyma? Czy powinienem wsadzić taką od 130 kM??
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 26.06.2006, 14:01:23 - NIEPRZECZYTANA »

jaki silnik to jest podstawa AFN czy ASV
to po pierwsze po drugie o turbine nie masz co sie martwic wytrzyma z tym ze :

soft robi sie pod konkretny silnik wiec ten chip moze nie dzialac tak jak dzialal z poprzednim silnikiem a co do kompa to tak jak napisalem podaj serie silnika i podaj nr kompa jaki masz u siebie a zobaczymy co powines miec a co masz
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 26.06.2006, 14:27:00 - NIEPRZECZYTANA »

A więc tak
Typ mojego silnika to AFN
a nr BOSH komputera który chcę kupić to: 0281 001 584
(Mechanik który mi polecił kupić nowy komputer zalecał typ: 0281 001 583/584)
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 26.06.2006, 14:36:59 - NIEPRZECZYTANA »

a pytanie jest jaki masz :D

[ Dodano: 2006-06-26, 16:02 ]
tzn nr vw powinienes miec 028 906 021 EK i taki powinienes miec sterownik czyli dokaldnie mowiac 0 281 001 584 tak jak Ci powiedzial mechanik
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 26.06.2006, 17:12:37 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za pomoc.. Już jestem ciekaw jak będzie śmigał samochodzik z tym maleństwem :)
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 26.06.2006, 18:47:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzesiekk"
Dzięki za pomoc.. Już jestem ciekaw jak będzie śmigał samochodzik z tym maleństwem :)


Zalecam na poczatku spokojna jazde z Vag na kolanach. Moze sie okazac ze turbo szaleje...
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #6 - Wtorek, 27.06.2006, 09:14:42 - NIEPRZECZYTANA »

Mechanik który wsadzał tego chipa odradzał mi podpinanie go pod sprężarkę  110 KM. Stwierdził że się rozleci bo soft był pisany pod 130 KM. Czy duże są szanse że faktycznie turbina nie wytrzyma?
Proszę polecić jeśli znacie kogoś kto dobrze regeneruje turbiny bo jeśli zajdzie konieczność wymiany mojej 110 na 130-tkę to chciałbym wiedzieć do kogo się udać :)
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 27.06.2006, 11:52:35 - NIEPRZECZYTANA »

nie rozumiem wiec komputer od AFN soft od 130 konnego PD ?

przy turbinie fabrycznej od 110 spokojnie mozna krecic do 150 bez bolu i nic sie nie dzieje

potem zaleca sie montowac wieksze zmieniac wtryski ew pompe na 12mm i sprzeglo bo fabryczne nie wytrzymuje za dlugo
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 27.06.2006, 20:13:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
nie rozumiem wiec komputer od AFN soft od 130 konnego PD ?

Oj chyba nie zrozumiales. Soft byl pisany pod turbnine od PD 130.
Cytat: "DeDeK"
przy turbinie fabrycznej od 110 spokojnie mozna krecic do 150 bez bolu i nic sie nie dzieje potem zaleca sie montowac wieksze zmieniac wtryski ew pompe na 12mm i sprzeglo bo fabryczne nie wytrzymuje za dlugo


Seryjne turbiny w AFN to GT15 jak one wytrzymaja 150KM to tylko chyba na softach z allegro :satan:  :satan:
GT15 zaczyna puchnac powyzej 1.1bar doladowania a 1.2 jest graniczne. To daje bez kopcenia ok 137-140KM. Jak ktos chce miec mega batorego to czasem 145 sie uda wycisnac.
150KM na seryjnej turbinie to pobozne zyczenia.
Montaz wiekszej turbawki to najczesta modyfikacja w tych TDI i bardzo zalecana nawet na lekkim sofcie. Pompa 12mm... :zakrecony: stary moze w polsce kilka osob to ma...juz na pompce 11 masz potencjal ponad 220KM jak masz hybrydowe wtryski...

grzesiekk podsumowywujac:
Jak soft byl pisany pod GT17 (od PD 130) to pewnie ma doladowanie na 1.3-1.5 ustawione. Podejzewam ze kazda szybsza przejazdzka to zgon seryjnej turbawki.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 28.06.2006, 09:35:33 - NIEPRZECZYTANA »

Ok wiem co robić... Dzięki za pomoc
Jeśli ktoś może mi jeszcze polecić zakład w którym DOBRZE regenerują turbiny. Ze względu na skromne zasoby finansowe zdecyduję się zapewne na pozostawienie mojej turbiny GT15 i zamianę jej na regenerowaną GT17, tylko teraz dylemat gdzie to zrobić.
Może ktoś polecić jakiś warsztat?? I dobrego mechanika w okolicach Krakowa który by zamontował nową turbinkę bo pewnie jakąś modyfikację mocowania czy coś w tym stylu trzeba będzie zrobić...
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #10 - Środa, 28.06.2006, 13:11:02 - NIEPRZECZYTANA »

Mocowanie zostaje to samo. Jedynie wyjscie na IC jest inne, potrzebujesz albo kawalek weza i orginalnej szybkozlaczki od 130 albo dotaczasz przejsciowke. Turbiny uzywane  na allegro masz za 600zl wiec nie wiem czy jest sens regenerowac.
Szukaj z takim nr GT1742 038145702 oczywiscie bez kolektora.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 29.06.2006, 08:24:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "rob555"
Pompa 12mm... :zakrecony: stary moze w polsce kilka osob to ma...juz na pompce 11 masz potencjal ponad 220KM jak masz hybrydowe wtryski...


no niewiele osob to ma ale potencjal daje ogromny
Aligator to u siebie wsadzil w octavke nie wiem jak teraz ale wtedy podciagnal do 196 i mial jeszcze dlubac

Cytuj
Seryjne turbiny w AFN to GT15 jak one wytrzymaja 150KM to tylko chyba na softach z allegro
no masz racje troche przesadzilem ale tak jak piszesz do 140 bez dymienia  co nie zmienia faktu ze podciagniesz troche wyzej z kopciuchem ale turbina wytrzyma


a tak wogole zastanawiam sie nad montazem gt20 u siebie w asv i wiekszym IC nie wiem tylko jak bedzie z rzezba przy tym wynalazku
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
juri80
Gość



« Odpowiedz #12 - Piątek, 03.11.2006, 12:13:41 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam pytanko odnośnie przekładania części od innych silników tdi.mam okazje kupić leona z silnikiem tdi 90 koni nie znam kodu silnika.gość zaproponował mi przełożenie turbo wtrysków oraz komputera z 110 asv i moje pytanie jest czy po takich przekładkach ten motor będzie pełnowarościową 110 asv czy może będzie coś nie tak?te silniki pozostałe części powinny mieć takie same pompa napewno a skrzynia,sprzęgło?
i jeszcze pytanie odnośnie komputera po przełożeniu coś sie zmieni?co on ma zapisane w sobie tylko sterowanie silnikiem czy również przebieg,spalanie itp.?
sorry żę tak sie podłączyłem do tego tematu ale wydał mi sie najbardzirj zbliżony.
z góry dzieki za odpowiedzi.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #13 - Piątek, 03.11.2006, 13:56:30 - NIEPRZECZYTANA »

juri80 zalezy o jakiej 90KM mowimy.
Jezeli ma kierownice spalin to mozesz przelozyc tylko kompa i wtryski i bedziesz mial ASV :)
Jezeli natomiast to starszy typ silnika czyli z turbina z zaworem upustowym to jeszcze musisz zmienic turbine, strerowanie nia (czyli podcisnienia) kolektor ssacy i wydechowy oraz flansze na wydechu.
W obu przypadkach trzeba kompa dopasowac do szafy (licznika).
Jak ktos kumaty to spokojnie ogarnie.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
juri80
Gość



« Odpowiedz #14 - Piątek, 03.11.2006, 23:30:45 - NIEPRZECZYTANA »

jaki dokładnie jest kod silnika nie wiem bede wiedział w przyszłym tygodniu ale silnik jest z 2001 ze stycznia.
A pozostałe elementy typu i[shadow=darkred]ntercooler [/shadow]skrzynia sprzęgło półosie są takie same czy może dla uzyskania pełnowartościowego asv można zmienić?
a co do przyszłego cipowania:) po tej przeróbce będzie można uzyskać takie same moce i moment jak w przypadku tego asv?[shadow=red][/shadow]
i ile można z tego wyciągnąc 137-140?moment ok.300Nm?
pytam po poważnie zastanawiam sie nad kupnem i chciałbym wiedzieć na czym stoje i ew czego oczekiwać od tej kombinacji :satan:
dzięki
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana komputera
Skocz do: