Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia Leon ST 2.0 tdi 150km  (Przeczytany 6166 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Leszko94 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon III 5F ST FR

« Wtorek, 20.04.2021, 19:14:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Zakupiłem Leona III ST FR jakieś pół roku temu. Silnik 2.0 TDI 150KM CRBC. W powrocie z zakupu auta miałem jakieś 400 km do domu, nic się nie działo, od jakiegoś czasu, jadąc w dłuższą trasę ubywa mi płyn chłodniczy. Płyn ubył mi 2 razy w odstępie tygodnia (2 razy pod rząd co sobotę, jakieś 3 miesiące temu) na trasie około 100 km (wywaliło przy zbiorniczku, ślady płynu na zewnątrz). Na krótkich kawałkach 20-30 km płynu nie ubywa. Co lepsze, po jakiś 3 tygodniach przed wyjazdem w trasę 250km, 2 dni postoju i znowu 250 km, płynu nie ubyło (ale przed wyjazdem nalałem trochę ponad max i zaznaczyłem na zbiorniczku dokąd nalałem płynu) stan po powrocie idealnie się zgadzał.

Od początku objawów ubywania płynu chłodniczego mogę powiedzieć tyle, byłą teoria korka lub zbiorniczka, wymienione na nowe, emisja spalin sprawdzona u dwóch mechaników, negatyw. Pewien mechanik polecił mi przegonić trochę auto na drodzę szybkiego ruchu, wrócić do domu, zostawić auto a rano jeśli odkręcę korek od wyrównawczego to nie powinno być ciśnienia, jeśli by było to by obstawiał uszczelkę lub głowicę. Ciśnienia w układzie nie było. Szyby nie parują, dywaniki suchutkie. Wycieku spod auta czy na osłonie silnika nie ma. Jedyne co zaobserwowałem to specyficzny zapach płynu chłodniczego z nawiewów po stronie kierowcy (po stronie pasażera normalne powietrze, bez smrodu płynu).

Czasami po trasie 10 km, gdzie auto ledwo się nagrzeje do 90 stopni i je wyłączę, wentylatory nadal działają, ale prawdopodobnie to procedura dopalania filtra DPF, tak twierdził mechanik. Tyle, że powinna być jakaś informacja o wypalaniu dpf? Jeśli nie po zgaszeniu auta to chociażby podczas jazdy? Nie mam żadnego komunikatu odnośnie wypalania.

Ciśnienie robi się w układzie na tyle duże że wywala zbiorniczkiem. Rozrząd wymieniony przy 162 tys km, obecnie 177 tys km. Jest możliwość że poprzedni właściciel wymienił rozrząd nie wymieniając pompy wody? Nie wiem już sam co o tym sądzić, najgorsze jest to że 3 lub 4 mechaników powiedziało mi, że oni nie widzą żadnego problemu i jeździć, zobaczyć co się bedzie dziać.... nie mam zamiaru jeździć z beczką płynu chłodzącego w bagażniku.

Ktoś miał podobny problem w swoim Leonie? Ratujcie bo nie mam głowy już na tą usterkę....

 
« Ostatnia zmiana: Środa, 28.04.2021, 19:29:05 wysłane przez Leszko94 » Zapisane
huber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM

« Odpowiedz #1 - Piątek, 17.06.2022, 21:30:08 - NIEPRZECZYTANA »

hej Leszko
Czy w temacie Twojego problemu udało się go rozwiązać? - mam dokładnie ten sam model i dokładnie ten sam problem. Mechanicy rozkładają ręce - u mnie już uszczelka pod głowicą wymieniona i oczywiście nic to nie pomogło. Znalazłem na zagranicznych stronach że może to być:
niedrożna nagrzewnica, uszkodzona chłodnica zaworu EGR lub uszkodzona dodatkowa pompka elektryczna
Ale nie chcę już nic wymieniać na oślep.
Zapisane
Świrek79 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 3 2014 2.0 TDI 150 KM

« Odpowiedz #2 - Piątek, 29.07.2022, 21:59:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Panowie, mam dokładnie takie same objawy od ostatniej trasy 1000 km. Dajcie proszę znać jak u Was się rozwinęła sytuacja, czy udało się usunąć ten problem?
Ja zamierzam zacząć od wymiany nagrzewnicy, bo to i tak musi być zrobione przed zimą..
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #3 - Sobota, 30.07.2022, 08:49:59 - NIEPRZECZYTANA »

Brachol miał takie same objawy, tylko że w silniku benzynowym. Też wywalało płyn zbiorniczkiem, zbiornik i korek wymienione, ale to nie pomogło.
Test uszczelki też negatywny (robiony dwa razy, różnymi zestawami).
Rozrząd też był nowy, ale okazało się, że padła pompa wody i robiła ciśnienie w układzie.
Po wymianie pompy wody wszystkie objawy zniknęły i samochód wrócił do żywych
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia Leon ST 2.0 tdi 150km
Skocz do: