+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» dławienie silnika i skaczące obroty ibiza SDi
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: dławienie silnika i skaczące obroty ibiza SDi  (Przeczytany 29428 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 26.03.2009, 19:13:07 - NIEPRZECZYTANA »

pod kompa już był podlaczny ale nic niewykazało, a ta konrolka migała tylko dzisiaj gdy silnik wariował, nigdy wczesniej nie migała, a co do odpalania to sa problemy przy temp. poniżej 0 ale to prawdopodobnie wina akumulatora. Więc sam już naprawde niewiem co robić niechce wymieniać czegoś co może byc dobre:/ a dochodzić do usterki metodą eliminacji to zbyt duże obiążenie dla portfela...czytałem gdzieś na forum że może to być nastawnik na pompie wtryskowej, co wy na to??
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 26.03.2009, 19:45:01 - NIEPRZECZYTANA »

Objawem brudnego nastawnika jest szarpanie podczas jazdy i falowanie obrotów. Ty nic nie piszesz o szarpaniu.
Cytat: jarq
pod kompa już był podlaczny ale nic niewykazało,
Tylko przed czy po tym jak kontrolka migała? Jak migała to powinno coś zostać w tablicy błędów.

Napisano: Czwartek, 26.03.2009, 19:44:11


I przy brudnym nastawniku podobno objawy usttępują po odpięciu czujnika p[rędkości.
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 26.03.2009, 19:51:39 - NIEPRZECZYTANA »

jakies 2 miesiace przed tym jak migała, myślisz że jak bym pojechał teraz pod kompa po tym jak migała  to by coś wykazało?  i gdzie znajduje się ten czujnik prędkości?? dzięki za podpowiedzi Kris ;)
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 26.03.2009, 22:21:25 - NIEPRZECZYTANA »

masz kogoś znajomego kto ma auto z grupy VAG? skoda seat audi VW? Najlepiej by było pożyczyć przekażnik 109 i zamienić go. W sumie koszt przekaźnika nieduży bo ok 30 zł. Steruje on świecami i może powodować gaszenie auta w czasie jazdy. I wtedy zapala się też kontrolka świec. Nie zwróciłeś czasem uwagi czy w czasie jak szalał i się lampka zaświecała to nie słyszałeś pykania przekaźnika? Jakbyś się teraz podpiął pod kompa i nie było błędów to pewnie to jego wina.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 26.03.2009, 22:46:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Valgaar
Steruje on świecami
Świecami steruje 103, a dokładniej to je załącza, a Ty piszesz o 109. Przez niego jest zasilane ECU. I jesgo uszkodzenie powoduje gaśnięcie silnika, ale czy skoki obrotów?
Zapisane

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 26.03.2009, 22:55:07 - NIEPRZECZYTANA »

tak masz racje, mój błąd. Błędny skrót myślowy od kontrolki świec :-) Chodziło mi tak jak pisałem o 109 i zasilanie Ecu, co powoduje zaświecanie kontrolki. W każdym razie jeśli teraz się podepnie a nie będzie błędów to będzie to wina raczej elektroniki. Wilgoć gdzieś i szaleją przekaźniki?
Zapisane
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #21 - Środa, 01.04.2009, 11:55:18 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie a może to mieć związek z olejem? nie dawno wymieniałem olej na mobil 10w40 (ten sam co był wczesniej) Przed wymianą oleju zaraz po odpaleniu silnika z 5-6 razy migała kontrolka ciśnienia oleju. Po wymianie migneła tylko raz , ale po ok. 2 tyg. kontrolka znowu zazceła mrygać z 5-6 razy, wydaje mi sie że niie powinno tak być i może to ma jakiś zwiazek z objawami opisanymi wyżej ?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Środa, 01.04.2009, 20:15:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jarq
może to ma jakiś zwiazek z objawami opisanymi wyżej ?
Raczej nie. Proponuję zmierzyć ciśnienie zanim motorownia stanie, ewentualnie czujnik ciśnienia wymienić.
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 02.04.2009, 08:49:30 - NIEPRZECZYTANA »

a o co chodzi ztymi stukjącymi szklankami?przejrzałem forum i stwierdziłem że umnie to niby popiskiwanie przypomina bardziej stukanie szklanek, co należy w takim wypadku wymienić ? i czy może to być kosztowne?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 02.04.2009, 08:55:09 - NIEPRZECZYTANA »

opychacze stukają jak są zużyte, lub jest za małe ciśnienie oleju. W powiązaniu z
Cytat: jarq
Panowie a może to mieć związek z olejem? nie dawno wymieniałem olej na mobil 10w40 (ten sam co był wczesniej) Przed wymianą oleju zaraz po odpaleniu silnika z 5-6 razy migała kontrolka ciśnienia oleju. Po wymianie migneła tylko raz , ale po ok. 2 tyg. kontrolka znowu zazceła mrygać z 5-6 razy, wydaje mi sie że niie powinno tak być i może to ma jakiś zwiazek z objawami opisanymi wyżej ?
To
Cytat: KKKKris
Proponuję zmierzyć ciśnienie zanim motorownia stanie
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 02.04.2009, 09:08:28 - NIEPRZECZYTANA »

Rozumiem. CZyli najpierw zabrać się za ciśnienie oleju  a jak to nie pomoże to szklanki do wymiany...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 02.04.2009, 10:21:14 - NIEPRZECZYTANA »

Migającej kontrolki oleju nie ma co lekceważyć. Sprawdź czujik/ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, ewentyalnie rozrząd - jak jest przesunięcie na wałku rozrządu to też mogą stukać szklanki. Co do wymiany to trzeba tego posłuchaC, żeby stwierdzić czy do wymiany.
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #27 - Piątek, 03.04.2009, 22:57:53 - NIEPRZECZYTANA »

ok tylko jak to sprawdzić??
Zapisane
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #28 - Sobota, 04.04.2009, 20:29:53 - NIEPRZECZYTANA »

pojechac do kumatego mechanika i powiedziec co sie dzieje z autem bo tak to mozna gdybac :-X  :-X  :-X
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 05.04.2009, 12:50:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jarq
ok tylko jak to sprawdzić??
Co?
Ciśnienie manometrem
Rozrząd-ustawić tak jak w książce pisze-na przyrządy-nie metodą markermana.
Szklanki nie wiem.
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» dławienie silnika i skaczące obroty ibiza SDi
Skocz do: