+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Płyn hamulcowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Płyn hamulcowy  (Przeczytany 66424 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 04.08.2008, 19:26:13 - NIEPRZECZYTANA »

A jest w Cordobie jakaś regulacja korektora hamowania ? chodzi mi o czułość pedała bo musze użyć troche siły aby zahamować zblokować koła i w ogóle jest taki miękki pedał. Już zmieniłem płyn cały i odpowietrzyłem niby troche lepiej ale dalej jest taki miękki. W książce serwisowej pisze że idzie to wyregulować korektorem siły hamowania niby jest to gdzieś koło serwa ale za chiny nie mogę tego znaleźć


Może z was ktoś mi pomoże
Zapisane


KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 04.08.2008, 19:42:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
A jest w Cordobie jakaś regulacja korektora hamowania ?
Korektor hamowania jest do ustawienia siły hamowania jaka idzie na tył a nie do:
Cytat: vicotel
czułość pedała bo musze użyć troche siły aby zahamować zblokować koła i w ogóle jest taki miękki pedał
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 04.08.2008, 19:55:52 - NIEPRZECZYTANA »

Jak się go wyreguluje to powinien pedał sie zrobić troche twardszy. A gdzie to dokładnie sie znajduje ?
Zapisane


KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 04.08.2008, 21:46:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
Jak się go wyreguluje to powinien pedał sie zrobić troche twardszy.
Nie wiem skąd to przypuszczenie... :?:  :?:
Korektor zmiejsza ciśnienie w tylnych cylinderkach hamulcowych a nie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym :!:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 04.08.2008, 21:57:54 wysłane przez KYS » Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 04.08.2008, 21:50:28 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczytaj uważnie co Ci KYS napisał i weź sobie to do serca. Korektorem siły hamowania nie zmienisz oporów działania pedału hamulca, możesz co najwyżej spierniczyć korektor i zabijesz się na pierwszym lepszym zakręcie, bo Ci się koła zablokują gdy przyhamujesz.
Zmiana ustawień korektora powoduje zazwyczaj, że korektor jest do wymiany, bo nie ustawisz go spowrotem tak samo.
Po drugie korektory montowane na pompie były w latach 80, teraz są albo elektroniczne EBV, albo działające na obciążenie osi tylnej, jak w Twoim przypadku, albo działające na opóźnienie hamowania, ale w cięższych samochodach.
U Ciebie korektor jest koło tylnego lewego koła, zamontowany do belki i podłogi, ale nie ruszaj nic przy nim, bo go zepsujesz.
Skoror masz za miętki pedał, to może pompa mówi papa, nieszczelność na pompie objawia się właśnie miętkim pedałem i słabszym hamowaniem, bo nie wytwarzasz pełnego ciśnienia w układzie hamulcowym.
A jeszcze pytanie, co to za książka co fotkę wkleiłeś? Chyba nie jakiś manual do Cordoby?
Bo wydaje mi się, że masz pompę z zaworem centralnym, a nie ze sprężyną blokującą, bo jest tylko jedna sekcja pompy połączona ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 04.08.2008, 21:56:07 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 04.08.2008, 22:21:45 - NIEPRZECZYTANA »

Jak się go wyreguluje to powinien pedał sie zrobić troche twardszy. A gdzie to dokładnie sie znajduje ?
zrobi sie twardszy jak wyregulujesz tylne hamulce (reczny)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #36 - Poniedziałek, 04.08.2008, 22:28:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
A jeszcze pytanie, co to za książka co fotkę wkleiłeś?
A taka :)


A nie ma jakiejś regulacji na serwie do tego ?

Cytat: raby
zrobi sie twardszy jak wyregulujesz tylne hamulce (reczny)
No to fakt trochę mam słaby ręczny jutro wyreguluje ;)
Zapisane


Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 05.08.2008, 08:37:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ale umiejscowienie korektora dobrze pokazali, zdjęcie jest dobre. A tam pewnie wyjaśnili to na przykładzie ogranicznika siły hamowania, który zawsze był na sekcji tylnej pompy.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 26.08.2008, 14:21:43 - NIEPRZECZYTANA »

szykuje mi się dziś wymiana płynu hamulcowego, z tego co poczytałem to wydaję się to dość łatwe, ale mam kilka pytań...
Odkręcam wszystkie koła i stawiam auto na klockach, i odkręcam wszystkie zbiorniczki przy kołach tzn zaworki i pompuje hamulcem do momentu aż przestanie lecieć płyn, nastepnie wlewam nowy płyn pompuje hamulcem i czekam aż zacznie lecieć z wszystkich zaworków nowy wtedy zakręcam od najdalszego do najblizszego tak? czy najpierw zacznie leciec z najdalszego i wtedy zakręcam, potem z drugiego tylnego zakrecam, potem przod pasazera zakręcam i na koniec przód kierowcy zakręcam? czy bedzie leciec od najbliższego? jak to jest? Czy w momencie gdy ze wszystkich przestanie leciec zakrecam 3 najblizsze i zostawiam ostatni, wtedy wlewam płyn i pomuje do momentu jak bedzie leciał? wtedy zakręcam. i biore sie za drugie tylnie (dwa przednie zakrecone i jeden tylny pasazera tez) i tak do ostatniego koła?

Ewentualnie czy przy wymianie płynu moge zrobić po kolei każde  koło? zaczynając od najdaszego? w sensie zdejmuje tylne koło odkręcam zaworek i pomuje az wyleci wszystko. wlewam nowy płyn i czekam az poleci nowy zakręcam zbiorniczek. Zakładam koło i przechodze do drugiego tylnego, odkręcam koło, odkrecam zbiorniczek i pomuje do momentu jak przestanie leciec stary płyn, dolewam do zbiornika nowy i pomuje czekajac az sie pojawi nowy płyn wtedy zakręcam, zakładam koło i przechodze do przednich kół?
Czy ta metoda jest dobra?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 26.08.2008, 14:34:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
Odkręcam wszystkie koła i stawiam auto na klockach, i odkręcam wszystkie zbiorniczki przy kołach tzn zaworki i pompuje hamulcem do momentu aż przestanie lecieć płyn, nastepnie wlewam nowy płyn pompuje hamulcem i czekam aż zacznie lecieć z wszystkich zaworków nowy wtedy zakręcam od najdalszego do najblizszego tak?

Całkowicie NIE!!
Wybierasz stary płyn ze zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Dolewasz nowego płynu i zaczynasz odpowietrzać po kolei wszystkie hamulce.
Pompujesz pedałem hamulca, przytrzymujesz, druga osoba odkręca odpowietrznik, pedał hamulca wpada, druga osoba zakręca odpowietrznik, znowu pompujesz pedałem hamulca itd.

I tak powtarzasz, aż nowy płyn w układzie zastąpi stary.
Pamietaj o kontrolowaniu poziomu płynu w zbiorniczku, bo trzeba będzie go uzupełniać.

Dobrze jest zaopatrzyć się w rurkę, która nakładasz na odpowietrznik i jakiś pojemnik na zbieranie starego płynu...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #40 - Wtorek, 26.08.2008, 22:27:04 - NIEPRZECZYTANA »

Okej, dzięki! Miałem zostawić auto mechanikowi ale za samą wymianę płynu powiedział 50PLN do tego klocki i tarcze i 200pln miałbym u niego zostawić, to wole się nauczyć i zrobić to sam. Mam nadzieje że wyjdzie dobrze! Jeszcze raz dzięki, pozdro

Napisano: Wtorek, 26.08.2008, 15:39:42


No więc jestem już po... wymieniona tarcze i klocki (ledwo się w zacisk zmieściły tak szerokie) następnie płyn i odpowietrzanie (poszła litrowa banieczka).. po wszystkim auto hamuje znacznie lepiej i pedał bierze dużo wyżej niż wcześniej. Jest jedno ale... po przejechaniu sie jakies 5km lekkiego hamowania itd zeby sie ułożyło wszystko spróbowałem mocniej zahamować, chciałem zablokować koła, ale sie nie udało :( auto ładnie wyhamowało jakby miało abs (oczywiscie nie ma) ale koła sie nie zablokowały! ile potrzeba czasu zeby nowe tarcze i klocki sie na tyle dotarły żebym zdołał zbalokować koła? Czy moze coś spartoliłem
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 26.08.2008, 22:45:43 - NIEPRZECZYTANA »

jak naciśniesz mocniej powinny ci się zblokować przednie z czasem pewnie sie wyrobią klocki
Zapisane


Tominator
Gość



« Odpowiedz #42 - Środa, 27.08.2008, 06:56:33 - NIEPRZECZYTANA »

No na nowych klockach auto hamuje dużo gorzej na samym poczatku, musisz zrobić jakies 100-200km i będzie ok, tylko hamulca trzeba używać a nie silnikiem hamowac jak większość tego forum ;D
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #43 - Środa, 27.08.2008, 07:09:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tominator
tylko hamulca trzeba używać a nie silnikiem hamowac jak większość tego forum ;D
jak sa nowe hamulce to ok ale to że nie potrafisz hamować silnikiem to tylko świadczy o tym że albo jeździsz jak wariat i nie masz na to czasu albo jestes kiepskim kierowcą...obstawiam opcje pierwszą...
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #44 - Środa, 27.08.2008, 08:57:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
...obstawiam opcje pierwszą...
A ja drugą na bank, Tommi to noob za kierownicą :eye: i wiele musi się naumieć :rotfl: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Płyn hamulcowy
Skocz do: