+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czy padła mi sonda ??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy padła mi sonda ??  (Przeczytany 78039 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pa84 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.

« Odpowiedz #30 - Wtorek, 22.01.2008, 06:30:04 - NIEPRZECZYTANA »

takim sposobem sprawdisz tanim kosztem sonde czy dziala spradz na pb i na gazie sprawdz ten komputer gazowy bo mapy moga sie mieszac i dlatego masz takie komedie przynjmniej w moimtak było po zrobieniu obrotów wymienili mi komp gazowy bo zalewal gazem i bruzdzil w kompie pb po zrobieniu tego objawy znikły jak reka odjoł tez mi wywalalo bledy sondy a byla ona sprawna wina lezala po stronie kompa gazowego
Zapisane
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 22.01.2008, 21:23:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Jeśli poniżej 200-250mV to sonda jest prawdopodobnie walnięta.

Napiecie z sondy na benzynie mam 150mV.
Trzeba kupic sonde....
Zapisane
bagi33 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: seat cordoba vario,1999,AML 1,6 75kM

« Odpowiedz #32 - Środa, 17.09.2008, 08:08:23 - NIEPRZECZYTANA »

witam serdecznie wszystkich.
Mama pytanko,czy jest jakaś wielka filozofia przy wymianie sondy? Mam sondę cztero przewodową (czarny,szary i dwa białe).Kupiłem już Bosha,i przymierzam się do wymiany. Jest to sonda do tzw.podmiany.Ucinam starą i zaciskam nową.Napisali coś,w instrukcji ,że dużą wagę ma długość przewodu sondy.Czy oprócz tego na coś innego warto zwrócić uwagę?i jak podłączyć te dwa białe przewody,i czy po złym połączeniu ich coś poważnego się stanie.Jednym słowem jak je rozróżnić którą podłączyć do której.Bo następne czyli czarny i szary podłączam wedle kolorów.
Z góry dziękuję za pomoc. :P
« Ostatnia zmiana: Środa, 17.09.2008, 10:24:37 wysłane przez aboz » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #33 - Środa, 17.09.2008, 08:41:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bagi33
i jak podłączyć te dwa białe przewody,i czy po złym połaczeniu ich coś poważnego się stanie.Jednym słowem jak je rozróżnić którą podłaczyć do której.
Czarny i szary to przewody sygnałowe, a dwa białe to podgrzewanie sondy lambda - nie ma na nich polaryzacji i możesz je podłączyć dowolnie...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
bagi33 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: seat cordoba vario,1999,AML 1,6 75kM

« Odpowiedz #34 - Środa, 17.09.2008, 11:34:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie.
Dziękuję ci KYS,za podpowiedź.Tak zrobię jak napisałeś.Bałem się,że to ma jakieś znaczenie.Więc zapytałem.Dziekuję jeszcze raz.
I mam nadzieję,że nie trzeba jej jak przepustnicy adaptować?Lub coś tam.wiem,że trzeba skasować błąd tej starej,aby poprawnie działała?Prawda to?
pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Środa, 17.09.2008, 11:58:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bagi33
trzeba skasować błąd tej starej,aby poprawnie działała?Prawda to?
nie
ale pozniej nie bedziesz wiedzial czy nowa nie wywala bledu wiec lepiej skasowac i pozniej skontrolowac

jezeli nie bedzie problemu z odkreceniem to latwa czynnosc
no i trzeba miec specjalne zlaczki do kabli (powinny byc w zestawie)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bagi33 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: seat cordoba vario,1999,AML 1,6 75kM

« Odpowiedz #36 - Środa, 17.09.2008, 13:16:24 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie.Dziękuję Raby,za podpowiedź.W sobotę będę ją wymieniał to napiszę jak mi poszło.I tak wiem,w zestawie są złączki.I opis,ale mało klarowny,więc wolałem podpytać się Mądrych ludzi o moje obiekcje.I na szczęście zostały rozwiane.Dzięki Wam.Jeszcze raz dzieki.
Pozdrawiam ;D
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 18.11.2008, 20:12:52 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym w skrócie opisać nurtujący mnie problem z sondą.Otóż gdy oryginalna sonda padła przy 80000km
kupiłem i założyłem uniwersalną Bosch która wytrzymała 10000km.Troszkę mnie to rozczarowało ale kupiłem
następną Bosch tylko dedykowaną pod mój silnik.Radość była krótka bo wytrzymała tylko 1500km.Tą oddałem
do reklamacji a wziąłem następną też dedykowaną i po 1000km też padła.Pomyślałem że Bosch produkuję
jeden wielki bubel za który trzeba płacić ale kumpel dał mi używaną oryginalną z nabitym logo VW/Audi i założyłem.Początek był rewelacyjny ale po 1000km też padła.Gdy sonda przestaje działać to wzrasta mi zużycie paliwa i gazu o jakieś 3-4 l/100km.Po założeniu każdej z sond robię jakieś 200km na benzynie i jeżdżę
dość ostro aby sondę dobrze wypalić i podpinam pod kompa gdzie widać że sonda ładnie pracuje.Z początku
średnie zużycie paliwa wynosi 8l pb a gazu 9l / 100km a gdy sonda padnie to zużycie wzrasta jak napisałem
wcześniej o 3-4 l/100km a na vagu wyskakuje napis uszkodzona sonda lambda.I co tu w tym temacie zrobić?
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 18.11.2008, 22:04:53 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdź wtyczkę czy nie jest gdzieś nadpalona albo coś oczyść styki.. ina rzecz nad którą ja bym pomyślał to może uszkodzony komputer.. ale w takim wypadku soda nie przestawała by działać po jakimś czasie tylko raczej od razu..
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #39 - Środa, 19.11.2008, 20:24:47 - NIEPRZECZYTANA »

Patrzyłem za każdym razem na wtyczkę i gniazdo ale wewnątrz idealna czystość jak w laboratorium.Niby
żadnej zaawansowanej elektroniki w tym silniku nie ma a usterka ciężka do usunięcia.Pytałem tu i tam
ale każdy rozkłada ręce a następnej nie będę kupował bo znów ją uwali.
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #40 - Środa, 19.11.2008, 20:44:59 - NIEPRZECZYTANA »

a sprawdziłes przewody? może jeden gdzieś jest wewnętrznie nadpalony i dlatego coś nie halo? jak wymieniałeś wtyczki to lutowałeś kable? sprawdź przewody od sondy dy wtyczki i z wtyczki dalej do kompa
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #41 - Środa, 19.11.2008, 23:43:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
jak wymieniałeś wtyczki to lutowałeś kable?
nie da sie tego lutowac
kable sa skrecane w kostce

Napisano: Środa, 19.11.2008, 23:41:48


http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.msg130969#msg130969
to samo  :nonono:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 20.11.2008, 09:11:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Cytat: kacperix
jak wymieniałeś wtyczki to lutowałeś kable?
nie da sie tego lutowac
kable sa skrecane w kostce

chodziło mi o wymiane sondy, ja np musiałem lutować przewody u siebie bo te które dostałem z sondą były zdecydowanie za krotkie żeby dociągnąć je do wtyczki...
Zapisane
kasia_lukas
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Peugeot 206 '01, 2.0 HDI; była Ibiza 1.4 '00

« Odpowiedz #43 - Czwartek, 20.11.2008, 11:40:07 - NIEPRZECZYTANA »

mialem podobna sytucje tylko sondy a dokladnie grzalka sondy lambda padala po 100 albo 500 km roznie, okazalo sie ze komputer byl walniety :/
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #44 - Czwartek, 20.11.2008, 17:59:35 - NIEPRZECZYTANA »

Jak kupujesz sondę dedykowaną to sonda jest z wtyczką i nic nie trzeba lutować ale i tak
byś tych kabli nie polutował bo te od grzałki (białe) nie zlutujesz za boga ojca bo są chyba
z domieszką chromu i lut się tego nie chyci,a co do kabli to wszystkie O'K.
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czy padła mi sonda ??
Skocz do: