+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» przeciągnięcie kabli w drzwi
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przeciągnięcie kabli w drzwi  (Przeczytany 23438 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 23.04.2007, 21:11:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Wszystkie piny są zajęte a odległości między nimi 1-2mm, otwór nad wężykiem od centrala nie jest na wylot tylko do połowy złącza i na jego wysokości od środka auta jest wtyczka więc nie ma gdzie się przebić!
czekaj czekaj... chyba sie nie rozumiemy  :niewiem:
Ja rozwiercilem miejsce na wezyk od zamka, nie ma tam miejsca?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 23.04.2007, 21:47:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "Shizo"
Wszystkie piny są zajęte a odległości między nimi 1-2mm, otwór nad wężykiem od centrala nie jest na wylot tylko do połowy złącza i na jego wysokości od środka auta jest wtyczka więc nie ma gdzie się przebić!
czekaj czekaj... chyba sie nie rozumiemy  :niewiem:
Ja rozwiercilem miejsce na wezyk od zamka, nie ma tam miejsca?

No jest, ale jeśli ma centralny pneumatyczny, to jak może rozwiercić to miejsce? Do czego wtedy podepnie wężyk? Albo ja tu czegoś nie rozumiem, co chcesz nam przekazać, albo Ty jesteś w błędzie :niewiem:
Shizo, nie łam się, powoli i zmeczysz to. Ale nie ma się co dziwić, że profi zakłady biorą za takie montaże grube pieniądze i nie mówię tu o 200plnach.
Co do zaklejania matami, to aluminiowe wsporniki daje się wszędzie, nie tylko u Ciebie w 3d, ja natomiast zamiast bawić się ze wspornikami dałem blachę aluminiową i dopiero na to poszedł Dynamat. rozwiązanie lepsze gdyby chciało się mieć dostęp do wnetrza drzwi.
Połóż najpierw matę na blachę a dopiero potem dokręć dystans, powinien wtedy lepiej przylegać, a jak nie, to rzeźba panie, rzeźba dystansu :satan:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 23.04.2007, 21:58:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Leemarvin"
No jest, ale jeśli ma centralny pneumatyczny, to jak może rozwiercić to miejsce? Do czego wtedy podepnie wężyk? Albo ja tu czegoś nie rozumiem, co chcesz nam przekazać, albo Ty jesteś w błędzie  
no to chyba czegos razem nie rozumiemy  :niewiem:
Od pocztku:
ja mam centralny pneumatyczny, rurka od niego siedzi luzno w plastiku (przechodzi przez kostke na wylot) i jest laczona gdzies w tej gumie co idzie do dzwi.
Wyciaga sie rurke, wyciaga kostke i rozwierca otwor na rurke.
Sklada kostke, wklada rurke i wciska kabet w ten sam otwor co idzie rurka.
Ot tyle roboty, teraz jasne?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 23.04.2007, 22:28:26 - NIEPRZECZYTANA »

Nie, bo widocznie w późniejszych modelach rurka od pneumatyka szła do kostki białej i tam się łączyła poprzez kostkę z rurką idącą przez drzwi i wtedy nie ma możliwości wyciągnięcia rurki, ani przewiercenia obok niej, bez zrobienia w niej dziury. Może u Ciebie w starszej wersji rurka przechodziła przez kostke na wylot i dopiero łączyła się w gumowej tulejce, ale nie wszędzie tak jest i to stanowi zaje....y problem.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 23.04.2007, 23:17:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Leemarvin"
Nie, bo widocznie w późniejszych modelach rurka od pneumatyka szła do kostki białej i tam się łączyła poprzez kostkę z rurką idącą przez drzwi i wtedy nie ma możliwości wyciągnięcia rurki, ani przewiercenia obok niej, bez zrobienia w niej dziury.
to jak ta rurka jest laczona w kostce?
Cytat: "Leemarvin"
Może u Ciebie w starszej wersji rurka przechodziła przez kostke na wylot i dopiero łączyła się w gumowej tulejce,
dokladnie i nie myslalem aby sie to znienilo  :neutral:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #20 - Wtorek, 24.04.2007, 15:43:09 - NIEPRZECZYTANA »

jest tak jak pisze Leemarvin: w kostce jest koniec rurki z taką zwężką, we wtyczce jest też koniec rurki ale z szerszą końcówką. Po złożeniu i skręceniu wtyczki rurki nachodzą na siebie i zamyka się szczelnie obwód. Jak tam coś rozwiercę to wężyki będą lużne i się nie złączą! Poza tym środkowa wtyczka (jedna z trzech wpiętych od wnętrza auta) zakrywa przestrzeń która jest wolna nad wężykiem jak się patrzy z zewnątrz. Trudno to wytłumaczyć
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 24.04.2007, 16:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Trudno to wytłumaczyć
ok no to rozumiem ze sie nie da  :neutral:  przed liftem problemu nie ma  :mrgreen:
To masz 3 wyjscia:
- zrobic nowe przejscie przez blache wiertarka  :los:
- podlutowac sie do starych pinow nowymi kablami (lub sie podlutowac tylko od strony samochodu i puscic nowe kable na wzmak)
- odpuscic wymiane kabli

Osobiscie polecam wariant 2
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #22 - Wtorek, 24.04.2007, 20:18:20 - NIEPRZECZYTANA »

Też pomyślałem o przewierceniu drzwi i słupka tylko korozji sie boje. Pewno wybiore riant 2
ps. po odkręceniu plastiku pod schowkiem jest jako takie dojście do kabli ale wydaje mi się że lepsze byłoby po odkręceniu tego plastiku w którym jest rączka od klapy - da sie?

[ Dodano: 2007-04-24, 21:31 ]
Leemarvin, jaką grubą i skąd wziąłeś tą blachę, dużo waży? Okleiłeś całą blachę czy tylko brzegi? Nie "robi" żadnych dziwnych hałasów podczas jazdy?
To jest niezłe rozwiązanie zważywszy na to że ciągle mi się psują a to zamki a to podnośniki szyb i prędzej czy później musze mieć dostęp do wnętrza drzwi.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 24.04.2007, 20:33:31 - NIEPRZECZYTANA »

Da się bez problemów, wtedy wyjmiesz sobie wtyczkę tą białą, spokojnie pomajstrujesz i dołączysz nowe kable do pinów od głośników, bo wcześniej napisałeś, że nie ma wolnych pinów, ale mozesz wykorzystać te które były do tej pory dla głośników w drzwiach. To jest jednak sporo dłubania i trzeba mieć dużo nerwów i spokoju:D

Blacha jest do kupienia w marketach budowlanych, nie pamietam ceny, ale z torbami nie pójdziesz:D. Matą okleiłem wszystko, jednak na obrzeżu tych blach jest odcieta od reszty, aby można ją było bez problemów wyciągnąć. Blacha zamocowana jest na nitach, łatwo można je rozwiercić i łatwo zanitować na nowo.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Shizo
Gość



« Odpowiedz #24 - Wtorek, 24.04.2007, 20:35:00 - NIEPRZECZYTANA »

z lutownicę mam obycie na szczęście :mrgreen:
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 24.04.2007, 20:38:11 - NIEPRZECZYTANA »

Ta blacha jest grubości chyba 1,5mm albo 2mm, nie wiem dokładnie, a nie waży praktycznie nic, więc nie obciążą zawiasów.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Shizo
Gość



« Odpowiedz #26 - Wtorek, 01.05.2007, 17:24:53 - NIEPRZECZYTANA »

No i jednak się udało, wprawdzie od strony kierowcy lekko popękała wtyczka ale przeciągnąłem. Niestety ze wzglądu na miejsce(głównie z lewej strony) przeciągnąłem niezbyt grube kable - ale zawsze ciut lepsze od fabrycznych.
ps. fotka dla RABY z patentem wtyczkowym VW

[ Dodano: 2007-05-01, 18:33 ]
a tu zaznaczone gdzie się przebijałem w lewej wtyczce i gnieździe:
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 01.05.2007, 17:44:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cio to za kabelek? 2x1qmm?? Cieńkie to trochę:(
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Shizo
Gość



« Odpowiedz #28 - Wtorek, 01.05.2007, 17:53:46 - NIEPRZECZYTANA »

Nie zawsze grubszy znaczy lepszy :mrgreen:  a w końcu to tylko jakieś kilkadziesiąt cm do zwrotnicy...
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 01.05.2007, 18:03:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ale grubszy znaczy mniejsze straty na długości.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» przeciągnięcie kabli w drzwi
Skocz do: