+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Kabelki w radiu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kabelki w radiu  (Przeczytany 29678 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 19.02.2007, 20:25:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Tego nie testowalem. Sprawdzalem na radiu. Ta opcja mi nie przyszla do glowy. Choc znajac starsze radia to napiecie na antene bylo po prostu brane zza wylacznika moze postep nie poszedl az tak daleko.

Sprawdz wszystko  ;-)
Chyba jednak poszedl...
Cytat: "KKKKris"
Oba daja 12V z tym ze na antene pojawia sie po wlaczeniu radia, a na wzmaka po krotkiej chwili. Tak samo radio,zawsze startuje od vol 0 do ostatnio ustawionego i wtedy pojawia sie 12V na wzm.

Moze to jest jakis bajer LG
bo czegos takiego nie bylo wczesniej, opoznienie zalaczenia i 2 przewodow podajacych +12V

[ Dodano: 2007-02-20, 20:11 ]
Dowiedzialem sie ze MUTE zazwyczaj jest sterowane minusem.
Cytuj
przewod TEL MUTE w radiu sluzy do sciszenia radia w chwili gdy dzwoni
telefon, jest to wykorzystane przy podlaczaniu zestawu glosnomowiacego.
Jezeli nie masz zestawu raczej do niczego to sie nie przyda, chyba, ze
jezeli brak przycisku MUTE,  do szybkiego sciszenia radia ( przez podanie
"-" na ten kabelek).
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 20.02.2007, 20:35:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Sprawdz wszystko

Jak odbiore bryke z warsztatu. Dzisiaj wstawilem. Odbiore pewnie w pt lub sobote.
Cytat: "raby"
Moze to jest jakis bajer LG
bo czegos takiego nie bylo wczesniej, opoznienie zalaczenia i 2 przewodow podajacych +12V

A moze chodzi o obciazalnosc pradowa. Sterowanie wzmacniaczem to moze tylko sygnal napieciowy(o praktycznie zerowym poborze pradu) choc nie wiem, bo nigdy nie bawilem sie wzm do radia samochodowego. Natomiast silnik anteny potrzebuje nieco pradu.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 20.02.2007, 20:40:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
A moze chodzi o obciazalnosc pradowa. Sterowanie wzmacniaczem to moze tylko sygnal napieciowy(o praktycznie zerowym poborze pradu) choc nie wiem, bo nigdy nie bawilem sie wzm do radia samochodowego. Natomiast silnik anteny potrzebuje nieco pradu.
Wyjscie z radia ma jak pamietam 500mA antena tez potrzebuje tylko sygnal. Jest prad jest antena, brak pradu to schowana, ma swoje oddzielne zasilanie z instalacji.
A to moze dziala tak ze jak przelaczysz na CD to antena sie chowa  :niewiem:
A kabel 2 zostaje do zasilania wzmaka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dugi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Ibiza 1.4 AKV 98r.

« Odpowiedz #18 - Środa, 28.05.2008, 18:51:59 - NIEPRZECZYTANA »

Wyciągnąłem dziś radio które mam zainstalowane w mojej Ibizie - Alana i po obejrzeniu wtyczek z tyłu radia ukazało mi sie to co na obrazku czyli ucięte 2 kabelki: czarny i fioletowy w czarnej kostce. Pytanie co to za kabelki, za co są odpowiedzialne, dlaczego ktoś mógł je uciąć? Czy powinienem je zlutować? Dodam że radio gra bez zarzutów:)
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #19 - Środa, 28.05.2008, 18:59:15 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co widzę jest to kostka zasilająca radio oraz panel. Jeden z kabelków odpowiada za podawanie napięcia po przełączenia stacyjki w pozycji zapłonu zamiast ciągłego działania a pozostałe...  :-\  Zrób zdjęcie poszczególnych pinów złączki, bo nie widać gdzie przebiegają kabelki.
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Środa, 28.05.2008, 19:03:57 - NIEPRZECZYTANA »

czarny zasilanie wzmacniacza anteny
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
dugi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Ibiza 1.4 AKV 98r.

« Odpowiedz #21 - Środa, 28.05.2008, 19:08:49 - NIEPRZECZYTANA »

nie każ mi wyciągać radia ponownie tylko dla fotki, proszę... Toż to mordęga u mnie jest:)
a co do podawania napięcia to chyba jest wszystko ok bo po przekręceniu kluczyka na zapłon radio włącza sie tak jak powinno i wyłącza jak wyłączam silnik (czy to nie o to chodzi bo elektryk ze mnie raczej marny;)
a z kolei jeśli chodzi o ten kabelek od wzmacniacza to lepiej przylutować? antena będzie lepiej zbierać fale? Dobrze rozumiem?
i jeszcze raz przepraszam Was za takie lamerskie pytania;p
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #22 - Środa, 28.05.2008, 19:12:56 - NIEPRZECZYTANA »

dugi, jeżeli masz miernik sprawdź, na których przewodach podawane jest stałe napięcie, na którym masz + 12 - 14V po przekeceniu stacjki.
Pewne, że czerwony to +
brązowy na bank masa
Uszek z tego co pamiętam to u mnie w bezpośredniej styczności przu napięciu (czerowony) był właśnie załączany stacyjką - wychodziłoby na to, że to właśnie czarny ale pewności nie mam...  :-\
Jeżeli masz automatyczną antenę jeden z nich może służyć jak impuls  :-\

Poczekajmy na Rabego to wszystko się wyjaśni  :P
Zapisane

dugi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Ibiza 1.4 AKV 98r.

« Odpowiedz #23 - Środa, 28.05.2008, 19:20:14 - NIEPRZECZYTANA »

dugi, jeżeli masz miernik sprawdź, na których przewodach podawane jest stałe napięcie, na którym masz + 12 - 14V po przekeceniu stacjki.
Pewne, że czerwony to +
brązowy na bank masa
Uszek z tego co pamiętam to u mnie w bezpośredniej styczności przu napięciu (czerowony) był właśnie załączany stacyjką - wychodziłoby na to, że to właśnie czarny ale pewności nie mam...  :-\
Jeżeli masz automatyczną antenę jeden z nich może służyć jak impuls  :-\


no tak ale u mnie wszystko dział jak powinno (a przynajmniej tak to wygląda), to w jakim celu radzisz mi zabawę z miernikiem, bo nie rozumiem jak mam byc szczery co to da?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #24 - Środa, 28.05.2008, 19:35:24 - NIEPRZECZYTANA »

jestem pewny ze czarny sluzy do wlaczania napiecia na wzmacniacz u nas w starych modelach na wysuwannie anteny jedno i to samo u mnie radio z wzmacniaczem dziala gorzej wiec goo niie podpialem
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
dugi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Ibiza 1.4 AKV 98r.

« Odpowiedz #25 - Środa, 28.05.2008, 19:39:34 - NIEPRZECZYTANA »

jestem pewny ze czarny sluzy do wlaczania napiecia na wzmacniacz u nas w starych modelach na wysuwannie anteny jedno i to samo u mnie radio z wzmacniaczem dziala gorzej wiec goo niie podpialem

ok! czyli z czarnym daje sobie spokój:) dzieki uszek!
pytanie tylko co to ten fiolecik...
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #26 - Środa, 28.05.2008, 19:48:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dugi
no tak ale u mnie wszystko dział jak powinno (a przynajmniej tak to wygląda), to w jakim celu radzisz mi zabawę z miernikiem, bo nie rozumiem jak mam byc szczery co to da?

Jeżeli wszystko działa nie ma sensu sie w to zagłębiać - znając siebie zacząłbym dociekać dlaczego ktoś je odłączył a miernik w takich przypadkach jest jak  :google:

Ps. Pamiętasz może czy w miejscu gdzie ucięty jest drugi przewód złączki jest u Ciebie od strony radia w kostce jakiś kabelek? Czasami, niektóre radia mają ograniczoną ilość funkcji i danym pinie złączki może nie ma podłączonego przewodu? :-\
« Ostatnia zmiana: Środa, 28.05.2008, 19:52:16 wysłane przez widget » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Środa, 28.05.2008, 20:04:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: widget
Poczekajmy na Rabego to wszystko się wyjaśni  :P
nie widze jaki kabel gdzie jest w kostce wiec sie nic nie wyjasni :P

Cytat: dugi
no tak ale u mnie wszystko dział jak powinno (a przynajmniej tak to wygląda), to w jakim celu radzisz mi zabawę z miernikiem, bo nie rozumiem jak mam byc szczery co to da?
Cytat: dugi
Pytanie co to za kabelki, za co są odpowiedzialne, dlaczego ktoś mógł je uciąć?

wogole sporo tych kabli...
ja mam tylko:
czerwony - zasilanie
brazowy - masa
niebiesko szachy (chyba) podaje napiecie po wlaczeniu swiatel na panel radia - odciete
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dugi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Ibiza 1.4 AKV 98r.

« Odpowiedz #28 - Środa, 28.05.2008, 20:12:39 - NIEPRZECZYTANA »


Ps. Pamiętasz może czy w miejscu gdzie ucięty jest drugi przewód złączki jest u Ciebie od strony radia w kostce jakiś kabelek? Czasami, niektóre radia mają ograniczoną ilość funkcji i danym pinie złączki może nie ma podłączonego przewodu? :-\

z tego co pamiętam to sama kostka wyglądała zupełnie normalnie, miała wszystkie "bolce" ale żadnego kabelka od strony radia (chyba że właśnie o te bolce Ci chodzi)

Napisano: Środa, 28.05.2008, 21:06:21


raby, dzieki za przeniesienie tematu - nie zauważyłem poprzedniego za co przepraszam:)
i za pomoc dziekuje wszystkim!
Bez fotki poglądowej jaki kabel gdzie jest nie ruszymy dalej! Postaram się zatem coś wykombinować.
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #29 - Środa, 28.05.2008, 20:15:38 - NIEPRZECZYTANA »

Patrzę na tę kostkę i przypomniałem sobie, że trzeci licząc od zasilającego podawał napięcie po włączeniu zapłonu - czyli w Twoim przypadku będzie to niebieski, który jest podłączony i to by wyjaśniało dlaczego wzystko fukncjonuje...  :)
Ale od czego w takim razie są pozostałe?  :o  Nie mam pojęcia...

Można ewentualnie poszukać oznaczeń na jakiejś fabrycznej kostce od radia i na podstawie symbolu przewodu umieszczonego w tym miejscu sprawdzić :-\
« Ostatnia zmiana: Środa, 28.05.2008, 20:18:20 wysłane przez widget » Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Kabelki w radiu
Skocz do: