+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problemy z odpalaniem/obrotami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z odpalaniem/obrotami  (Przeczytany 120441 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 29.10.2006, 14:36:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kacperix"
apropos chodzi o te metalowe końcówki kabla w które wkładam świece??
Nie,dotykać ma korpus świecy!!! Inaczej mówiąc ta część na którą nakładasz klucz.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 29.10.2006, 14:46:01 - NIEPRZECZYTANA »

tylko się nie denerwuj bo jesteś jedyną osobą oprócz raby'ego która chce lub potrafi mi pomóc :) a ja troszke nie kapuje.. tzn sprawdzić mam jak??
bo teraz nie wiem czy świeca ma być w kablu czy nie.. :)

pkt 1. swieca odkręcona wyjeta z kabla i trzymana przeze mnie w rękach dotykam korpusem (czyli 'nakrętka')  do korpusy silnika lub innej metalowej rzeczy.. wtedy nawet nie dotykam kluczyka w stacyjce

pkt 2. świeca odkręcona w kablu  dotykam korpusem do metalowej częsci silnika lub innego elementu (przekręcać stacyjke czy nie??)

wątpliwości pojawiły się dlatego że gdy mam świece w kablu to nie korpuś świecy (nakretka) jest zasłonięta i nie mam jak nią dotknąć do czegoś metalowego..

sory za kłopot i moją niewiedze i z góry dzięki za wytrwałość cierpliwość i pomoc..

dalsza czynność jesli nie bedzie na świecy iskry to jak sprawdzić na na palcu lub kopułce jest?? bo może cały aparat zaplonowy do wymiany.. lub wogole może bładzimy z tą elektryką a przyczyna l;eży gdzie indziej..??
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 29.10.2006, 14:59:39 - NIEPRZECZYTANA »

wykrec swiece, wloz ja w kabel, trzymajac kabej w rece przyloz gwint swiecy do jakiejs metalwej czesci silnika (glowica) i niech ktos kreci rozrusznikiem - wtedy powinna byc iskra.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 29.10.2006, 16:39:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
wykrec swiece, wloz ja w kabel, trzymajac kabej w rece przyloz gwint swiecy do jakiejs metalwej czesci silnika (glowica) i niech ktos kreci rozrusznikiem - wtedy powinna byc iskra.
No kabla raczej nie trzymaj w ręce bo może Cie prąd "popieścić". Chwyć np kombinerkami...
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 29.10.2006, 16:50:47 - NIEPRZECZYTANA »

no to nie było problemu żeby mnie prąd popieścił.. na mnie co ponajwyżej deszcz leci :P...

a tak serio to lipa panowie.. nie ma iskry na świecach albo ja nie umiem sprawdzać.. zrobiłem tak jak mówiliście i niesety nie ma iskry.. wie ktoś może jak sprawdzić czy jest iskra na palcu i kopułce lub między przewodami albo kopułką?? ewentualnie co innego sprawdzić?? zacząć od wymiany świec i próbować dalej?? świece są ngk i wyglądają wmiare przyzwoicie.. kable też wyglądają nieźle, kopułka wmiare a najgorzej wygląda palec.. zdemontowałem (palec,kopułke i kable) i wziąłem do domu położe na kaloryferku i wygrzeje może to im pomoże a jak nie to już nie wiem jak zrobie jakieś fotki (telefonem :/ palca i kopułki to wrzuce i ocenicie ich stan) ukłąd zapłonowy zakryłem szmatką na noc żeby nie zmarzł i nie zamókł

bo co innego może być nie tak? jak sprawdzić cewke czy wszystko okej? bo jeszcze zostaje cały układ zapłonowy z hallotronem :/
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 29.10.2006, 18:29:09 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma iskry to do sprawdzenia czujnik halla i cewka ale tego sam nie zrobisz
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 29.10.2006, 20:08:42 - NIEPRZECZYTANA »

Nigdy się tak nie zdarza, żeby padły wszystkie świece na raz. Obstawiam cewkę, albo czujnik halla, albo sterownik. Pewnie bez podłączenia pod vag-a się nie obejdzie. Jeżeli padł sterownik to pewnie nie będzie miał komunikacji z vag-iem. Sprawdź czy masz stop w aucie bo jeżeli nie masz to naczy, że immo Ci odcina pompę (ale iskra powinna być). Czujnik halla to bardzo rzadki przypadek więc proponuję zacząć od cewki. Świece pewnie masz sprawne bo na trzech cylindrach też by odpalił, więc na razie kasę zostaw na inną naprawę. Napisz co było. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 29.10.2006, 21:43:31 - NIEPRZECZYTANA »

właśnie coś czytałem o tym sterowniku.. może i on padł ale nie wiem gdzie go zlokalizować i jak sprawdzić czy jest dobry..  stopu nie sprawdzałem ale światła są. pompa też chodzi bo sprawdzałem i jak chochluje to słysze że się załacza pod tylnym siedzeniem :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 29.10.2006, 21:46:58 - NIEPRZECZYTANA »

Sterownik pod plastikiem pod wycieraczka od kierowcy - bez VAGa nie sprawdzisz.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 30.10.2006, 18:46:23 - NIEPRZECZYTANA »

sprawa wygląda tak, podmieniłem dziś cewke od znajomej cordoby,  noi iskra się pojawiła na tyle solidnie ze poczułem na własnej skórze :)..
tylko problem nie został do końca usunięty a to dlatego że autko dalej nie odpala.. próbowalismy również z  popychu ale nie dało rady, jak kręciłem rozrusznikiem to już tak jak by chciał zaskoczyć ale nie łapał.. nie wiem gdzie teraz leży problem, teraz poczułem tylko paliwo w samochodzie.. no i jak próbowaliśmy z popychu odpalić to strzelił raz z tłumika jakaś para poszła z tłumika i tylko tyle.. ale nie ruszył, tak jakby paliwo nie dochodziło albo było nadmiar.. może go zalałem jak 3dni nie odpalał tylko go chochlowałem na rozruszniku??
może jakieś nowe sugestie jak go odpalić po zmianie cewki??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 30.10.2006, 19:03:57 - NIEPRZECZYTANA »

Nie odpalaj z pychu bo sobie wiekszego problemu narobisz!
Wykrec swiece i zobacz czy nie sa zalane. Pa dlogim kreceniu pewnie zalane.
Przy odpalaniu depnij gaz w podloge - tak szybciej poliwo wygoni z cylindrow.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 30.10.2006, 19:16:18 - NIEPRZECZYTANA »

z tymi świecami to może i racje.. bo tylko jedna sprawidziłem a potem to już dałem sobie spokój :) bo mnie porzadnie kopło.. trzymałem za metalową obudowe a nie za gume :D..  gaz naciskam pompuje.. cuda wianki robie :).. jutro spróbuje skołować cewke i spróbuje jeszcze raz tym razem wszystkie świece sprawdze.. jak nie odpali to pozostaje tylko i wyłącznie wstawić do mechanika bo sam nic nie zrobie :/.. a tak chciałem zaoszczędzić..

już sie cieszyłem bo nowa cewka z modułem kosztuje tylko 100-140PLN a tu lipa.. szkoda że nie zapalił :(, dzięki za rady.. co myślicie którą lepiej wziąć:

http://www.allegro.pl/item135222200_cewka_zaplonowa_audi_vw_seat_skoda_6n0_905_104.html
http://www.allegro.pl/item136356554_cewka_zaplonowa_modul_audi_skoda_seat_vw.html
http://www.allegro.pl/item137498326_cewka_zaplonowa_modul_beru_vw_audi_seat_f_vat.html
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 30.10.2006, 23:21:35 - NIEPRZECZYTANA »

Chłopie nie morduj auta bo zwalisz całkiem i koszty będą większe. Pojedź do fachowców bo pewnie nie dasz rady. Przedewszystkim nie ciągaj auta bo jak nie odpala z rozrusznika to też nie odpali z popychu - to nie WSK. Ja bym zaczął od VAG-a
Podmiana sterownika też nic nie da bo musisz zrobić adaptację immo. Zerknij jeszcze czy nie skończył się pasek rozrządu i nie preskoczył o kilka zębów. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 31.10.2006, 19:30:02 - NIEPRZECZYTANA »

spoko może nie będzie tak źle.. :) czekam na cewke nową doczwartku, jak tym razem nie odpali holuje auto do warsztatu i tyle.. ale mam nadzieje że sie obędzie bez tego i teraz zapali
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 31.10.2006, 22:42:19 - NIEPRZECZYTANA »

Przede wszystkim cewka musi byc taka jaka jest orginalnie. Od innego silnika moze dawac iskre, ale nie koniecznie we wlasciwym momencie. Sprawdz moze rozrzad. Byc moze pasek przeskoczyl na ktoryms kole.

[ Dodano: 2006-10-31, 22:47 ]
No i potem kat wyprzedzenia zaplonu.
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problemy z odpalaniem/obrotami
Skocz do: