+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tylne hamulce
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tylne hamulce  (Przeczytany 34750 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
e.jacek Mężczyzna
...teeen-tego...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 6K2 '00 1.9 AGP

« Odpowiedz #15 - Sobota, 10.11.2007, 21:52:45 - NIEPRZECZYTANA »

 ;)  na wcisk...taaa-ot i już :-X 
Zapisane

IBIZA ...A MRUCZY JAK PRAWDZIWA KOBIETA
-------------------------------------------------------
WSZELKIE POTRZEBNE ZEZWOLENIA
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 14.10.2008, 14:53:37 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie, bo grzeja mi sie tylne kola.

Hamulec reczy mam raczej slaby, ale co zauwazylem... Podczas postoju, ruszam delikatnie i czuje, ze cos blokuje auto, na bank tylna os, tylko pytanie, czy to szczeki hamulcowe czy moze lozyska ? Czasami auto chodzi luzno, ale w wiekszosci przypadkow czuje, tak jakby reczny byl zaciagniety.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 14.10.2008, 19:25:51 - NIEPRZECZYTANA »

Szczęki sprawdzałeś? Bo może blacha została.
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 14.10.2008, 20:36:14 - NIEPRZECZYTANA »

No ale to by caly czas blokowaly ? Moze tloczki sie zapiekly ? bo czasami luzno chodzi. Generalnie, jak zaciagalem reczny to z tylu bylo popiskiwanie i takie skrzypienie, ale nie metaliczne.
Zapisane
madox Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Olkusz
Samochód: Ibiza '97 1.9 TDI AHU 90KM

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 14.10.2008, 20:43:33 - NIEPRZECZYTANA »

mialem to samo. sciagnalem bebny i okazalo sie ze te jezyczki co sie ich linka trzyma nie odbijaly po zwolnieniu recznego troche wd-40 szczotki drucianej poskladalem i bylo ok. sprobuj tak kozak
Zapisane

MaDoX
TDI forever

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #20 - Środa, 15.10.2008, 07:07:54 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. dzieki. Bede probowal :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 16.10.2008, 17:01:08 - NIEPRZECZYTANA »

musisz rozebrac to i zobaczyc, szczeki lub linki nie wracaja
nie wiem czy masz bedny czy tarcze ale powody sa te same
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Grześ 1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba 97 1.6

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 06.07.2010, 10:31:45 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc potrzebuję informacji o cylinderkach do tylnych hamulców ,jakie rozmiary tłoczków były montowane w modelach tego roku orz symbole ATE = 17.5mm czy FTE= 19mm oczywiście chodzi mi o to .które najczęściej są spotykane, a są to  cylinderki aluminiowe mocowane  na jedną śrubkę. dla przypomnienia jest to Cordoba 1.6 1997r silnik 1f  i posiada ABS.


od KYS: Zacznij od przeczytania regulaminu forum.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 06.07.2010, 11:14:14 wysłane przez KYS » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 15.04.2012, 18:34:35 - NIEPRZECZYTANA »

Zauważyłem, że mam pękniętą gumową osłonę na tłoczku tylnego zacisku hamulcowego.
Moje pytanie - jak wymienić tą osłonę? Czy można to wykonać bez odkręcania przewodu hamulcowego, czy jednak trzeba zrobić to na stole?

Golf 4 AXR.
Zapisane
maja
Gość



« Odpowiedz #24 - Niedziela, 15.04.2012, 21:21:14 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli nie mylę się to przewodu nie musisz odkręcać. Przewód jest gumowy ,więc także elastyczny. Musisz zdemontować zacisk, wyjąć klocki i jeżeli zrobisz to czysto tzn. masz pewność ,że nie wpadnie ziarenko piasku to spokojnie zrobisz to przy aucie. Na wszelki wypadek zanim rozbierzesz to oczyść szczotką drucianą z rdzy ( jeżeli jest), na którą będziesz zakładał gumę. Gdyby coś jednak wpadło na tłoczek to za pomocą pędzelka i czystego płynu hamulcowego przemyj tłoczek. Miejsce pracy w nadkolu możesz także okryć folią a tą przyklej do auta(tak abyś nie odrywał z lakierem) .
Tłoczek blokuje płyn i nic nie wypłynie. W tłoczku znajduje się wpust, w który wchodzi zimmering z gumy. Resztę naciągasz na pozostałą obudowę tłoczka.
Może jest nieład w odpowiedzi ,ale chyba napisałem wystarczająco.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 15.04.2012, 21:44:16 - NIEPRZECZYTANA »

A czy tloczek ma byc wcisnięty do samego końca, czy wyciągnięty?
Czy to jest bez różnicy?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 16.04.2012, 09:41:21 - NIEPRZECZYTANA »

Na aucie to takie rzeczy ciężko się robi i niewygodnie, szczególnie że tam jest jeszcze mechanizm ręcznego.
Jaki problem wykręcić zacisk i zrobić to na stole? Z odpowietrzeniem przecież nie ma żadnego problemu. Osłonę i tłoczek również łatwiej wcisnąć w zacisk mając to wszystko na stole.
Nie bardzo rozumiem obaw i chęci robienia tego pod autem?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=341477
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 16.04.2012, 13:16:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ja z kolei nie widzę sensu wyciągania zacisku tylko po to by gumkę naciągnąć na tłoczek. Do zmiany klocków też trzeba demontować zacisk? Jak umiesz założyć prezewatywę bez zdejmowania spodni (oczywiście przy rozpiętym rozporku) to tu też dasz radę  ;D

A gumę łatwiej założyć przy wciśniętym tłoczku, choć i przy wysuniętym się da. (czyli tutaj akurat odwrotnie niż z prezerwatywą  ;D )

Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 16.04.2012, 16:09:08 - NIEPRZECZYTANA »

Za niedługo to klocki będzie się wymieniać przez "szparę" :eye: miedzy ramionami felg, żeby koła przypadkiem nie ściągać :rotfl:
Właśnie zewnętrzny mieszek łatwiej jest założyć na wysuniętym tłoczku a później pchać całość w otwór zacisku.
Skoro już kupuje się zestaw naprawczy zacisku, to warto wymienić też i pierścień uszczelniający, a nie tylko zewnętrzny mieszek.
 
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 16.04.2012, 16:12:12 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 16.04.2012, 19:29:32 - NIEPRZECZYTANA »

A czy jak już wymontuje zacisk to potem sam tłoczek łatwo będzie wyjąc?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tylne hamulce
Skocz do: