+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 186403 razy)
0 użytkowników i 24 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #240 - Środa, 18.02.2009, 11:39:51 - NIEPRZECZYTANA »

To moze jeszcze ktos madry podzieliby sie informacjami na temat jaka dlugosc i srednica rury ?? Sa na to jakies magiczne wzory, czy panuje samowolka?
Zapisane

widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #241 - Środa, 18.02.2009, 11:43:08 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukaj gotowych zestawów do swojego modelu, np:
http://allegro.pl/item554378682_k_n_dolot_seat_ibiza_vw_polo_sklep_wawa.html
Jest z tym trochę zabawy. Wiem, że niektózy robili całościowy za 500-800zł inni kombinowali z PCV, a wymiary są istotne - zresztą wszystko było opisywane na forum  ;)
Zapisane

ProxX Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Citroen Berlingo&Renault Megane

« Odpowiedz #242 - Środa, 18.02.2009, 11:48:22 - NIEPRZECZYTANA »

chętnie też się dowiem ;p posiadam taki sam silnik jak emtezet a dźwięk silnika z filtrem jest piękny xD
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #243 - Środa, 18.02.2009, 11:50:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ja na pewno bede robil sam i pewnie bedzie to PCV, no chyba ze wujas zalatwi jakies rurki, szkoda mi 330 zl zwazywszy na to ze stozek moge miec prawie za darmo, a i przegrode oraz dolot zimnego powietrza tez sam sobie moge wykombinowac...kwestia parametrow, tutaj widze rura 70mm ale nic nie pisza o dlugosci...

Troche pogrzebalem i znalazlem cos takiego:
http://www.kandn.com/instructions/57-0554_inst.pdf
To wyglada na nasz silnik, ale nie podoba mi sie to rozwiazanie...poza dolotem zimnego powietrza nic tu sie nie zrobi, zadnej przegrody ani nic z tych rzeczy bo tu filtr zakladany jest bezposrednio na przepustnice...no chyba ze wlot na masce :D
Swoja droga jako dilera w polsce podaja INTER CARS, ciekawe ile u nich taka przyjemnosc kosztuje...
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.02.2009, 12:07:59 wysłane przez emtezet » Zapisane

ProxX Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Citroen Berlingo&Renault Megane

« Odpowiedz #244 - Środa, 18.02.2009, 12:15:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się niestety an tym za dobrze nie znam :D chętnie poczekam na to jak ty to zrobisz i ściągnę z ciebie ;p.
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #245 - Środa, 18.02.2009, 19:52:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
To moze jeszcze ktos madry podzieliby sie informacjami na temat jaka dlugosc i srednica rury ?? Sa na to jakies magiczne wzory, czy panuje samowolka?
Poczytaj pierwszą stronę tego wątku.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #246 - Środa, 18.02.2009, 22:34:49 - NIEPRZECZYTANA »

Czytalem, ale nic konkretnego nie znalzalem, jezeli chodzi o policzenie starego to u mnie jak wiesz w ogole nie ma rury, jest pudlo w nim dwa filtry i koniec wiec nie bardzo jest jak cos tu zmierzyc, to ze im dluzszy tym lepszy jak pisze joker moze jest prawda ale tez nie ma konkretow wiec nie wiadomo kiedy bedzie za dlugi... poki co pozostaje mi po prostu sprobowac samemu i zobaczyc jakie beda efekty, bo 500 zl za takie cos jak u tracera to dla mnie zdecydowanie za duzo..
Zapisane

LCQ Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z tłoka koło zaworów
Samochód: Audi S4 V6 Biturbo -OOOO->

« Odpowiedz #247 - Czwartek, 19.02.2009, 00:19:18 - NIEPRZECZYTANA »

co jak co Joker to gada głupoty, jesli pisze że dłuższy czy krótszy, każdy powienien byc pod konkretny silnik, nie wiem po co ciągnąć odrazu z dołu 8v, jeśli średni zakres wypada ważniejszy, żeby dobrze auto rozkręcić, do końca, wszytsko oblicza się pod wałki, oraz reszte gratów, żeby to nie było ozdobnie, a działało jak należy! polecam zrobić doskonałe osłony od temperatury, oraz jaknajwięcej dolotów na niego by wykorzystać zjawisko dynamicznego doładowania masy powietrza  ;)
Zapisane

Ibiza sprzedana :) www.seat-ibiza.pl<br /><br />Audi S4 Biturbo+<br /><br />http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10373.0
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #248 - Czwartek, 19.02.2009, 01:07:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: LCQ
oraz jaknajwięcej dolotów na niego by wykorzystać zjawisko dynamicznego doładowania masy powietrza

Ale doładowanie dynamiczne na dolocie to chyba nie na tym polega, przynajmniej mnie tak nauczyli :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
LCQ Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z tłoka koło zaworów
Samochód: Audi S4 V6 Biturbo -OOOO->

« Odpowiedz #249 - Czwartek, 19.02.2009, 02:40:10 - NIEPRZECZYTANA »

chodzi mi o doładowanie maxymalnej ilości powietrza płynącego od liczmy zderzaka bezpośrednio do stożka, przez ciśnienie strugi powietrza wpadającego do układu ssącego, tak to nazwałem(tzw nachalna ilość powietrza, bardzo przydatne przy ostrych wałkach i dobrze zrobionym programie, np w ABFie algorytmy troche psoczą u góry ;)), ale wiem że chodzi ci o zjawiska rezonansowe, by cały układ dolotowy/wałki/głowica/wydechowy był zrobiony tak by zwiększyć ogólny przepływ a zarazem spalenia jak największej ilości mieszanki=moment=moc  ;) troche źle to okresliłem, ale zarazem można by to również podobnie nazwać  8)
Zapisane

Ibiza sprzedana :) www.seat-ibiza.pl<br /><br />Audi S4 Biturbo+<br /><br />http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10373.0
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #250 - Czwartek, 19.02.2009, 02:55:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: LCQ
wszytsko oblicza się pod wałki, oraz reszte gratów, żeby to nie było ozdobnie, a działało jak należy!
ale jak sie oblicza, moj silnik to poki co seria i taki na razie bedzie bo funduszy brak, ale skoro mam juz ten stozek to po co ma lezec, przegroda oczywiscie bedzie bo nie po to go zakladam zeby zasysal cieple powietrze, zimnego powietrza tez bede sie staral doprowadzic jak najwiecej, co nie zmienia faktu ze nadal nie wiem jak dluga powinna byc rura, w zestawie k&n ktory znalazlem do tego silnika w ogole nie ma rury, filtr jest zakladany bezposrednio na przepustnice, moj filtr jest nieco inny wiec raz ze nie wejdzie a dwa ze nie wyobrazam sobie odgrodzenia tamtego miejsca od silnika..wiec musi byc rura..
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #251 - Czwartek, 19.02.2009, 11:21:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: LCQ
......troche źle to okresliłem, ale zarazem można by to również podobnie nazwać
No tak już bardziej wiarygodnie :eye:
Dlatego się właśnie doczepiłem, ale wiesz że to nie było złośliwe :pub:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
LCQ Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z tłoka koło zaworów
Samochód: Audi S4 V6 Biturbo -OOOO->

« Odpowiedz #252 - Czwartek, 19.02.2009, 14:31:41 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet polecam ci troche poszukac i wnioskować z tego co piszą co do średnicy i zakresu obrotowego na stronach, chojnackiego,goduli i innych, po drugie zostaw ten stożek na półce, nie opłaca się bawić z samym stożkiem, auto może, a raczej będzie chodziło gorzej niż seria!


Leemarvin
ok  :)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 19.02.2009, 14:35:19 wysłane przez LCQ » Zapisane

Ibiza sprzedana :) www.seat-ibiza.pl<br /><br />Audi S4 Biturbo+<br /><br />http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10373.0
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #253 - Czwartek, 19.02.2009, 15:47:56 - NIEPRZECZYTANA »

Od czegos trza zaczac, na walek co prawda nie mam jeszcze kasy, ale dolot i przelotowy wydech to juz mialbym u kogo zrobic, po woli i by sie zlozylo do kupy wszystko...skoro turbo mi odradzaja... :P
Zapisane

LCQ Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z tłoka koło zaworów
Samochód: Audi S4 V6 Biturbo -OOOO->

« Odpowiedz #254 - Czwartek, 19.02.2009, 16:25:13 - NIEPRZECZYTANA »

pierwsze zbieraj kase, jak już odłożysz troche to zacznij działać(wszystko naraz, najlepiej), najlepiej zmień na ABFa i po problemie, seryjny pali 10-11, oczywiście jesli dobry kupisz  :)
Zapisane

Ibiza sprzedana :) www.seat-ibiza.pl<br /><br />Audi S4 Biturbo+<br /><br />http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10373.0
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Skocz do: