Strony: 1 ... 6 7 [8] 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Migająca kontrolka od świec żarowych  (Przeczytany 208353 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #105 - Piątek, 08.04.2016, 13:12:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,  mam taki problem,  miga mi świeca żarowa w Ibizie 1.9 TDI rok 2003 podobno może to być spowodowane spalona żarówka stopu,  rozebralem to światło,  i widać że po dwie diody od prawej i lewej strony nie świecą i są jakby ciemniejsze od pozostałych.  Jak myślicie są spalone czy tak ma już być?
Jakie diody? W 6L światło stopu jest na żarówce.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
bartek_s1992 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dębica
Samochód: Seat Ibiza 2003 1.9 TDI

« Odpowiedz #106 - Piątek, 08.04.2016, 18:42:42 - NIEPRZECZYTANA »

Kurcze ja tam widzę diody i zauważylem że one nie są podłączone więc miga nie kontrolki nie było tym spowodowane.  Dzisiaj jechałem do miasta 40 km i nie mrugła wgl ta lampka świec żarowych. Co robić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #107 - Sobota, 09.04.2016, 08:21:10 - NIEPRZECZYTANA »

podlaczyc vag
3 stop raczej nie objawi sie miganiem, dopiero jak nic sie nie zaswieci...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
konfucjusz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 6L2 2003 1.9 TDI 100KM

« Odpowiedz #108 - Niedziela, 10.04.2016, 16:49:15 - NIEPRZECZYTANA »

Jak są ciemniejsze to się kończą a jak nie świecą to są popalone
Zapisane
bartek_s1992 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dębica
Samochód: Seat Ibiza 2003 1.9 TDI

« Odpowiedz #109 - Wtorek, 12.04.2016, 11:00:46 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz ta kontrolka wcale nie mruga...  Może to jakiś tymczasowy błąd?
Zapisane
masakroff Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza

« Odpowiedz #110 - Niedziela, 31.07.2016, 07:47:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Dręczy mnie powracający problem z światłami stopu. Jakieś 4 tygodnie temu w trasie zaczęła mi mrygać kontrolka od świec żarowych. Poczytałem w internecie no i dowiedziałem się, że to może oznaczać że jest problem ze światłami. Poszedłem, sprawdziłem no i faktycznie stopy nie świecą. Wróciłem do domu, przejechałem z 200km, podjechałem do elektromechanika. Mówi do mnie kup czujnik, to ci założę. No to wsiadam do samochodu, chce jechać po nowy czujnik, odpalam a tu kontrolka już nie mryga i stop się świecą. Mówię super, jestem stówkę do przodu. Niestety wczoraj problem powrócił... :(

Teraz moje pytanie do Was - czy to aby na pewno problem z czujnikiem? Może być to wina jakiegoś kabelka? Głupio byłoby wymienić czujnik i być stówkę w plecy gdyby się okazało że po wymianie problem nadal istnieje.

Znalazłem fajny temat, gdzie ktoś pokazuje jak można próbować reanimować ten czujnik, ale niestety zdjęcia już wygasły. No i jeszcze jedno pytanie - gdzie jest ten czujnik? Bo jedni pisali że gdzieś za pokrywką bezpieczników (pokrywkę z bezpiecznikami mam przy drzwiach kierowcy, koło nawiewu, zaglądałem tam ale nic takiego nie widziałem) a drudzy że gdzieś przy pedale hamulca.


Z góry dziękuję za wszelkie rady. Miłego dnia, pozdrawiam :)


EDIT.
Pytanie gdzie jest czujnik jest już nieaktualne. Znalazłem go i wypiąłem. Dla osób, które w przyszłości będą szukały czujnika świateł stop - trzeba odkręcić osłonę nad pedałami, następnie nad pedałem hamulca chwytami za czujnik i przekręcamy go w lewo. Wyciągamy czujnik i odpinamy kabelki. Być może przyda się ta informacja osobom, które tak jak ja przeczytały w internecie, że tego czujnika należy szukać gdzieś za pokrywą bezpieczników.

Nadal jest aktualne pytanie czy to na pewno czujnik, czy mogło się coś stać z kabelkami.


EDIT.2
Już wiem, że czujnik do wymiany


od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum i dopisuj się do istniejących tematów.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.08.2016, 09:31:12 wysłane przez KYS » Zapisane
duke1985 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocłaq
Samochód: Seat Ibiza II FL 1.9TDI

« Odpowiedz #111 - Sobota, 22.10.2016, 11:27:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich,
Napiszę na początku moje pytania a potem opiszę sytuację.

Posiadam Seata Ibizę II FL 1.9TDI z 2000 r.
Przy pedale hamulca znajdują się dwa czujniki: biały i niebiesko czarny (takie jak na załączonych zdjęciach). Biały umieszczony jest niżej a niebieski wyżej.
Moje pytania:
1. Czy ktoś z Was, drodzy forumowicze, może powiedzieć do czego każdy z tych czujników służy?
Do tej pory udało mi się ustalić, że biały odpowiada za światła stopu (taki typowy przełącznik on/off), drugi odpowiada za ECU lub tempomat (taką znalazłem informację, która de facto wydaje mi się jakimś nieporozumieniem)
2. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć, jak należy prawidłowo zamontować te czujniki?
Do tej pory ustaliłem, że instalacja powinna przebiegać przy wciśniętym pedale hamulca. Ale np. nikt nie pisze czy przy włączonym silniku (wtedy pedał "wchodzi głębiej") i czy np. czujniki mają dotykać pedału czy tylko być bardzo blisko itp.

Opis/wyjaśnienie:
Borykam się z problemem, który zaczął się od mrugającej kontrolki świec żarowych. Problemem okazał się czujnik stopu. W ustaleniu przyczyny pomogło mi forum:) - kontrolka mrugała i po sprawdzeniu okazało się, że światła stopu nie działają. Nad pedałem są dwa czujniki stopu (biały i niebieski). Wymieniłem niebieski czujnik, sam. Światła zaczeły działa ale, niestety, żarówka ciągle mrugała. No i się zaczęło - jazda po mechanikach. Powymieniali mi wszystko i zrobili, niby, wszystko. Kontrolka już nie świeci ale auto przy obrotach ok. 2000, tak jakby hamuje, słychać przy tym jakby zgrzyt. Wiem, że to jest wina tego czujnika bo, pierwszy mechanik tak naprawił mi auto, że nie wpiął niebieskiego czujnika (normalnie nie wpiął wtyczki do czujnika), rezultatem czego, kontrolka się nie świeciła ale auto zachowywało się dokładnie tak samo, tj. przy obrotach 2000 tak jakby hamował. Aktualnie niebieski czujnik mam wkręcony do samego końca i zalany jakąś masą, także teraz nie mogę go wogóle wykręcić (swoją drogą - super sprawa, nie wiem co teraz zrobię). Moim zdaniem problemem aktualnie jest to, że czujnik jest źle ustawiony. I dokładnie nie ten biały tylko ten niebieski, który myślę, że w tym problemie, gra pierwsze skrzypce.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.10.2016, 11:39:28 wysłane przez duke1985 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #112 - Sobota, 22.10.2016, 12:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

ma to dzialac tak ze po wcisnieciu hamulca powiedzmy na 2cm czujnik zwiera, oba tak ustaw
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.10.2016, 12:16:53 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
duke1985 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocłaq
Samochód: Seat Ibiza II FL 1.9TDI

« Odpowiedz #113 - Sobota, 22.10.2016, 12:45:40 - NIEPRZECZYTANA »

ma to dzialac tak ze po wcisnieciu hamulca powiedzmy na 2cm czujnik zwiera, oba tak ustaw

Dzięki za tak szybką odpowiedź.

Rozumiem, że chodzi o ten niebieski czujnik?
Bo mi się wydaje, że obydwa czujniki działają przeciwsobnie, tj. przy zwolnionym pedale hamulca, obydwa czujniki są wciśnięte i (prawdopodobnie) biały jest rozwarty a niebieski zwarty. Jak wciskam pedał hamulca to czujniki działają odwrotnie: biały, ten od świateł, zwiera się i załącza światła stopu a niebieski zmienia zmienia rezystancję i przy wciśniętym pedale hamulca do dechy powinien być rozwarty.
Po coś są dwa czujniki. W każdym aucie grupy VW jest jeden a w tym modelu są dwa i nie wiem po co. I wygląda na to, że mechanicy też nie wiedzą po co. Niestety jest to na tyle ważne, że praktyka pokazuje, że jak jest to źle założone to auto zachowuje się w sposób zupełnie nie przewidziany. Jeszcze wydaje mi się, że te czujniki mają coś wspólnego z ABSem i własnie obstawiam ten niebieski, tyle, że nie znalazłem żadnych informacji o tym:(.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #114 - Sobota, 22.10.2016, 14:35:44 - NIEPRZECZYTANA »

Nie pamietam jak tam dzialaja, ja mam 1 - 3 lub 4 pinowy
Ustaw oba aby dzialaly przy takim samym nacisku.
Jeden czujnik jest na ECU zapewne. U mnie po wcisnieciu hamulca silnik nie reaguje na pedal gazu.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #115 - Sobota, 22.10.2016, 21:02:57 - NIEPRZECZYTANA »

niebieski czujnik jest od sprzęgła - 2 piny, czarny od hamulca
Do hamulca idą dwa tyby, mnie ten "kanciasty" pasował. Jak dobrze pamiętam montaż przeprowadzamy na NIE wciśnietym pedale hamulca. Wyłącznik powinien całkowicie wystawać. Wkładamy w gniazdo, przekręcamy i gotowe. Zły montaż powoduje uszkodzenie wyłącznika.,
Zapisane

duke1985 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocłaq
Samochód: Seat Ibiza II FL 1.9TDI

« Odpowiedz #116 - Środa, 26.10.2016, 13:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
niebieski czujnik jest od sprzęgła - 2 piny, czarny od hamulca

U mnie nad pedałem hamulca są dwa czujniki. Biały i niebiesko-czarny. Dwa czujniki nad jednym pedałem. Na dowód w załączniku przesyłam zdjęcie.

Teraz już kolejny fachura/mechanik nie wie co się dzieje. Tym razem do wymiany poszedł filtr paliwa i jakiś czujnik współpracujący z EGR. Wynik oczywiście ten sam.
« Ostatnia zmiana: Środa, 26.10.2016, 13:18:14 wysłane przez duke1985 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #117 - Środa, 26.10.2016, 13:53:41 - NIEPRZECZYTANA »

ustawiles je czy nie?
Mozna to zrobic zwyklym miernikiem jak nie potrafisz "na oko"
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
duke1985 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocłaq
Samochód: Seat Ibiza II FL 1.9TDI

« Odpowiedz #118 - Wtorek, 21.02.2017, 15:32:27 - NIEPRZECZYTANA »

Na razie auto ciągle jest u mechanika.

Napisano: Czwartek, 27.10.2016, 09:17:57


Mechanik twierdzi, że to przepływomierz. Co ciekawe, to nie bardzo chce ten przepływomierz wymieniać twierdząc, że to kolejne koszty dla mnie (przy czym wcześniej się wogóle nie zastanawiał nad tym). Twierdzi, że można go wypiąć i twierdzi, że będzie samochód działać. Jakoś nie bardzo chce mi się w to wierzyć bo w końcu od przepływomierza będzie zależała też dawka paliwa. I dlaczego przepływomierz działał dobrze wcześniej (nawet z mrugającą kontrolką świec żarowych) zanim mechanik zmienił i zaadaptował czujniki pedału hamulca? Podłamałem się.

Napisano: Czwartek, 27.10.2016, 10:03:53


Sprawa się wyjaśniła. Oddałem samochód do innego mechanika i okazało się, że wystarczyło przeczyścić zawór EGR. Nowemu mechanikowi wyjaśniłem całą sytuację. Z tego co powiedział to ogólnie gdy czujniki były źle podłączone auto mogło zachowywać się w dziwaczny sposób. Nie negował tego. Dlaczego po poprawnym podłączeniu czujników nagle wyszło, że silnik dostaje za mało powietrza, nie potrafił wyjaśnić. W każdym razie przeczyścił i wszystko wróciło do normy.
Zapisane
daghda Mężczyzna
pääkäyttäjä
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Rybnik PL / Helsinki, FI
Samochód: Mondeo IV 1.8 TDCi / Phedra 2.0 16v

« Odpowiedz #119 - Środa, 21.06.2017, 14:00:46 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzeję kotleta - ja jestem na wyjeździe służbowym do piątku a moja panna mi dzisiaj pisze, że przy wyjeżdżaniu z roboty, zaczęła migać jej kontrolka świec oraz pomimo w połowie pełnego baku, świeci się rezerwa... Ibiza jest po regeneracji nastawnika pompy wtryskowej (1.9 SDI - to chyba ta sama, co w TDI: VP37?), ona auto wczoraj odebrała i było OK a dziś jak wracała z pracy - już nie.

Moja laska ogarnia trochę samochody i nie wpadła w panikę ale jest w ciąży i wolałbym, aby się niepotrzebnie nie stresowała - zgaduję, że bez VAG się nie obejdzie?
Już jej powiedziałem, że ma w te pędy wracać do gościa, który nam to naprawiał...
« Ostatnia zmiana: Środa, 21.06.2017, 14:06:51 wysłane przez daghda » Zapisane

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.<br />
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Migająca kontrolka od świec żarowych
Skocz do: