+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem ze spalaniem, lekkie drgania, wysokie obroty
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze spalaniem, lekkie drgania, wysokie obroty  (Przeczytany 2398 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
exilir Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo II 2001r. 1.8 20V

« Czwartek, 25.04.2013, 15:31:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Posiadam Toledo II 1.8 20V Autko sprawowało się bez problemowo. Na trasie udało mi się osiągać nawet 6,7 litra przy dość oszczędnej jeździe. Nagle coś się mu pochrzaniło, i zaczął palić więcej ( na baku robiłem maks 580 km ). Do tego wyszedł taki problem iż wskazówka od temperatury nie chciała nawet drgnąć ( nie ważne ile km bym zrobił ). Ruszała się dopiero przy założeniu iż samochód stoi w miejscu na luzie jakies 10-15 minut.
Poczytałem, wymieniłem termostat, wymieniłem czujnik ( chyba g6-g26) przy okazji do wymiany poszedł wydech środkowy i końcowy bo już nie dało się go reanimować.
Wszystko było okej przez dwa dni.
Potem coś się stało niedobrego i oto jakie są objawy.
1. Silnik jak jest zimny wchodzi na obroty około 1500, dopiero jak się rozgrzeje wchodzi niżej - wcześniej tak nie było i zawsze było poniżej 1000
2. Na luzie i niskich obrotach czuć drgania ( nie umiem ich dokładnie opisać niestety ) tak jakby się krztusił na ułamek sekundy.
3. Spalanie wg komputera : przy 90 km i ustabilizowanym gazie około 12 litrów - ale potrafi przy wyprzedzaniu np pokazakać i 30/100. Oczywiście wcześniej było okej i serio musiałem nieźle docisnąć aby osiągnąć taki wynik. Oczywiście spalanie wzrosło ( więc to nie tylko ewentualny błąd komputera )

Może macie jakieś pomysły co zrobić. Strasznie byłem zadowolony z tego silnika i ze spalania. Nigdy nie rozumiałem opinii iż dużo pali bo w mieście miałęm 7,3 - 7,5 litra. Teraz jednak jestem przerażony tym co się dzieje z tym samochodem. Nie chce się absolutnie go pozbywać, ale też nie chce aby wymieniali mi wszystko co popadnie. Może więc jakieś koncepcję co do ewentualnej przyczyny usterki. Gdzie szukać....

Z góry dzięki
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 25.04.2013, 15:57:08 - NIEPRZECZYTANA »

najpierw vag i trzeba sprawdzic jakie podaje temp na kompa i na licznik
do sprawdzenia termostat - to ze nowy nie znaczy sprawny (jak sprawdzic? bylo!)
a dalej bedziemy myslec...
czujnik z ASO czy jakis zamiennik?
obstawiam walniety czujnik i silnik pracuje ciagle na ssaniu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
exilir Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo II 2001r. 1.8 20V

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 02.05.2013, 11:27:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Faktycznie vag nie był sprawdzany i że tak powiem wszystko było wymieniane trochę na zasadzie czytania z forum.
Części oryginalne i wymieniane w ASO. Umówiłem się już na wizytę reklamacyjną więc zobaczymy co wyjdzie.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem ze spalaniem, lekkie drgania, wysokie obroty
Skocz do: