+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych  (Przeczytany 34183 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #30 - Sobota, 19.03.2011, 10:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mr.Szakal
rozpowszechnione są specyfiki pomagające w tym część rekomendowana przez VW.
ale to też zależy jaki jest system wypalania, bo albo wypalają się przy temperaturze albo jest ten piąty wtryskiwać, nie znam się na tym, ale napisz coś więcej o tych rozwiązaniach?

Piąty wtryskiwacz jest np. w D-CAT toyoty. Generalnie dolewa się co kilkadziesiąt tyś km specjalny płyn w systemach FAP, DPF w teorii jest bezobsługowy...
Zapisane
Mr.Szakal Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zabrze; woj.Śląskie
Samochód: Cordoba, '98, 1.4 APQ

« Odpowiedz #31 - Sobota, 19.03.2011, 18:26:44 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem za dużo na ten temat, wiem tylko że jest coś takiego stosowane, rekomendowane przez samego producenta marki auta, raz słyszałem że dolewa się to normalnie do paliwa co jakiś wyznaczony czas a raz ze jest na to specjalny zbiornik(ale w to wątpię, bo od znajomych takich zbiorników dodatkowych nie posiada) Na czymś podobnym bazuje firma Peugeot.
Zapisane

"Czy ujmiemy w ręce świat niespławiony w krwi aż do krańca?" - I.W.L.
przemo100686 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 31.10.2011, 12:04:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

jestem nowy na forum i również nowy w temacie diesla. Mam leona fr od 4 miesięcy, ale od ok 3 tygodni co jakiś czas zapala mi się lampka filtra dpf. Z reguły cały zbiornik wyjeżdżam co ok tydzień czasu, pół na pół miasto i poza miastem. Nogę mam ciężką nie tylko na trasie ale i w mieście i staram się auta nie zamulać. Od samego początku tankuję zawsze do końca, z początku BP Ultimate diesel a od jakiś 2 miesięcy tylko shell v power diesel mimo to, co jakiś czas po odpaleniu auta i przejechaniu paru kilometrów zdarza się, że zapala się lampka zabrudzonego dpf'a. Jeszcze ani razu nie udało mi się go wygasić w trakcie jazdy - lampka znika dopiero jak po mocniejszym przykatowaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie. I do tej kwestii mam właśnie 3 pytania:

1. czy usuwać dpf czy spróbować coś z nim zrobić? (opinie na forach są podzielone)
2. czy takie funkcjonowanie filtra i pojawiającej się lampki może świadczyć jeszcze o jakiś innych problemach z autem?
3. (chyba najważniejsze dla mnie) na wiosnę mam zamiar zachipować auto na jakieś 200 koni, w teorii wybrałem już nawet zakład "geko cars" w poznaniu i nie wiem czy w związku z tym do chipowania lepiej dpf'a usunąć czy regenerować?

Byłbym wdzięczny za pomoc w mojej kwestii i ewentualne podsunięcie jakiegoś sprawdzonego kontaktu na Poznań do osób, które dobrze zdiagnozują mój problem i coś na to poradzą (usuną lub zregenerują)

pozdrawiam wszystkich forumowizów

Przemo
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 31.10.2011, 13:03:51 - NIEPRZECZYTANA »

Na początek spróbowałbym wymuszonej regeneracji Vagiem,ale skoro planujesz dodać koników,to lepiej DPF usunąć(szczególnie w silniku BMN ogranicza on moc).

Wspomniałeś o Gekocars,jedź do nich z tym problemem(chyba że znasz kogoś kumatego z Vagiem,kto wymusi regeneracje filtra).

Może być problem z którymś czujnikiem,koniecznie trzeba VAG podpiąć.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 31.10.2011, 13:05:34 wysłane przez Miro » Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 31.10.2011, 13:07:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

jestem nowy na forum i również nowy w temacie diesla. Mam leona fr od 4 miesięcy, ale od ok 3 tygodni co jakiś czas zapala mi się lampka filtra dpf. Z reguły cały zbiornik wyjeżdżam co ok tydzień czasu, pół na pół miasto i poza miastem. Nogę mam ciężką nie tylko na trasie ale i w mieście i staram się auta nie zamulać. Od samego początku tankuję zawsze do końca, z początku BP Ultimate diesel a od jakiś 2 miesięcy tylko shell v power diesel mimo to, co jakiś czas po odpaleniu auta i przejechaniu paru kilometrów zdarza się, że zapala się lampka zabrudzonego dpf'a. Jeszcze ani razu nie udało mi się go wygasić w trakcie jazdy - lampka znika dopiero jak po mocniejszym przykatowaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie. I do tej kwestii mam właśnie 3 pytania:

1. czy usuwać dpf czy spróbować coś z nim zrobić? (opinie na forach są podzielone)
2. czy takie funkcjonowanie filtra i pojawiającej się lampki może świadczyć jeszcze o jakiś innych problemach z autem?
3. (chyba najważniejsze dla mnie) na wiosnę mam zamiar zachipować auto na jakieś 200 koni, w teorii wybrałem już nawet zakład "geko cars" w poznaniu i nie wiem czy w związku z tym do chipowania lepiej dpf'a usunąć czy regenerować?

Byłbym wdzięczny za pomoc w mojej kwestii i ewentualne podsunięcie jakiegoś sprawdzonego kontaktu na Poznań do osób, które dobrze zdiagnozują mój problem i coś na to poradzą (usuną lub zregenerują)

pozdrawiam wszystkich forumowizów

Przemo

1. Pełna diagnostyka
2. Zawalony DPF to w większości przypadków SKUTEK wcześniejszych problemów (przyczyn) dlatego może być problem z układem wtryskowym, czujnikami etc.
3. Jeśli Ci się uda wyeliminować problem zawalającego się często DPFu, to rób program Z DPFem. Jeśli nie, to ja bym się nie bawił w regeneracje tym bardziej, że zdarza się ona nieskuteczna (najczęściej w przypadkach totalnego zapchania). Wywaliłbym to dziadostwo, co spowoduje też większy wzrost mocy po programie.

Wg. mnie ( nie jestem mechanikiem) Masz problem z czymś innym niż samym stricte DPFem sądząc po''Jeszcze ani razu nie udało mi się go wygasić w trakcie jazdy - lampka znika dopiero jak po mocniejszym przykatowaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie'' Ja robię sporo km po mieście jak i na trasie i nigdy nie miałem zapalonej kontrolki DPFa, a samochód po programie już kilkadziesiąt tyś km. Nie zapominaj o jednej rzeczy, w przypadku wywalenia DPFa, tak defacto traci się homologacje na samochód. Możesz spróbować:

http://www.tunap.com/pl/nowoci/czyszczenie-filtra-czastek-stalych-dpf.html
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 31.10.2011, 17:09:18 - NIEPRZECZYTANA »

Może przyczyną jest też paliwo, nie tankuj ulepszonego diesla tylko zwykłego,bez dodatków, te ulepszone paliwa zawierają w sobie zbyt dużą ilość dodatków co skuktuje szybszym zapychaniem filtra, poza tym sprawdziłbym sonde lambda, u mnie to było przyczyną błędnych odczytów zapchania filtra i niemożność zejścia poniżej 30 %, jednak lampka nigdy mi się nie zaświeciła. Reszta tak jak koledzy wyżej napisali, jeśli nie poskutkuje żadna metoda to DPF out, ja bym tak zrobił  ;D
Zapisane
przemo100686 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 01.11.2011, 10:17:38 - NIEPRZECZYTANA »

Najgorsze jest to, że tak jak piszecie, że to może być większy problem to po prostu nie widać tego po aucie - brak jakichkolwiek przerw w podawaniu paliwa, idealna ciągłość w podawaniu mocy i przyspieszenie bez zarzutu. A zastanawiam się co do tego paliwa, bo słyszałem z kolei, że lepiej tankować mocniejsze ze względu na to, że przynajmniej na zimę nie będzie problemów z wytrącaniem się parafiny z ropy i osadzaniem jej na pompowtryskach. Zrobiłem już raz test wlewając zwykłego diesla i może akurat bardzo źle trafiłem, ale auto było bardzo zmulone i było widać dużą różnicę w jeździe.

Napisano: Wtorek, 01.11.2011, 11:14:44


A i jeszcze jedno: można jakoś samemu sprawdzić poziom zapełnienia filtra? Bo wszyscy piszecie o tym do jakich wartości jesteście bądź nie jesteście w stanie go oczyścić
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 01.11.2011, 10:38:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: przemo100686
Zrobiłem już raz test wlewając zwykłego diesla i może akurat bardzo źle trafiłem, ale auto było bardzo zmulone i było widać dużą różnicę w jeździe.
Na jakiej stacji tankowałeś? jak na jakiejś no name to się nie dziwie, jeśli to był diesel z renomowanych stacji to niemożliwe. Ja zawsze tankowałem lepszego ON i później przeszłem na zwykłego i nie poczułem żadnej różnicy, oprócz mniejszego zapełnienia filtra  :-X
Cytat: przemo100686
Najgorsze jest to, że tak jak piszecie, że to może być większy problem to po prostu nie widać tego po aucie - brak jakichkolwiek przerw w podawaniu paliwa, idealna ciągłość w podawaniu mocy i przyspieszenie bez zarzutu.
To jeśli moc masz taką samą mimo palącego się DPF-a, tzn. że jest jakiś błąd, może czujniki , a może i tu byhm bardziej obstawiał - sonda lambda
Zapisane
przemo100686 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 01.11.2011, 22:27:02 - NIEPRZECZYTANA »

raz byłem zmuszony zatankować na czymś w rodzaju Lukoil itp i zdecydowanie był zamulony. a co do lepszego paliwa to zastanawiam się czy ma sens tankowanie go już po ewentualnym wyjęciu dpf'a? co o tym sądzicie? bo co do kalkulacji i ewentualnego zużycia paliwa to wiem, że nie ma szans żeby różnica w cenie zwróciła się w spalaniu. ewentualnie może jest różnica jeśli chodzi o ewentualne zabrudzenie wtrysków i ich późniejszą konieczność wymiany w przypadku gównianego paliwa. sam nie wiem co o tym sądzić bo tu zdania również są podzielone
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #39 - Środa, 02.11.2011, 09:38:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: przemo100686
A i jeszcze jedno: można jakoś samemu sprawdzić poziom zapełnienia filtra? Bo wszyscy piszecie o tym do jakich wartości jesteście bądź nie jesteście w stanie go oczyścić
Oczywiście można samemu to sprawdzić. Potrzebny interfejs Vagcom lub VCDS.
Potem wchodzisz w silnik,grupa 075,pozycja 3.
Tam jest podany % zapełnienia filtra. Ważna sprawą jest też ilość popiołu,max wartość to 60. Sprawdzasz w grupie 68 pozycja 2.
Zapisane
przemo100686 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF

« Odpowiedz #40 - Czwartek, 03.11.2011, 10:33:49 - NIEPRZECZYTANA »

dziękuję w takim razie za pomoc i wskazówkę. pojadę sprawdzić go dokładnie w jakimś dobrym serwisie, sprawdzić zapełnienie dpf'a oraz kwestię elektroniki i sondę lambda i zobaczymy co dalej, czy wyciągać dpf'a czy nie
Zapisane
SiDo105 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Limanowa
Samochód: Seat Ibiza 2007r. 1.9 TDi 101km BMT

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 27.10.2014, 19:29:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam takie pytanko do osób które miały bądź mają DPF w autku. Wycinał ktoś już ? Bo umówiłem sie już z tunerem że przy okazji wgrywania chipa może wyłączyć mi DPFa tylko najpierw musze go fizycznie wyciąć. Z racji że mam kanał w domu pomyślałem że może sam sobie to wytnę. Silnik jaki mam w swoim seacie to BMT i zastanawiam sie w jaki sposób sie do niego dostać ?

od KYS: Czytaj istniejące tematy!
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 27.10.2014, 23:26:04 wysłane przez KYS » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #42 - Niedziela, 02.11.2014, 15:50:22 - NIEPRZECZYTANA »

Wycinanie DPF musi być połączone z programowaniem sterownika pod tym kątem. Lepiej nie rób tego sam, bo możesz sobie zaszkodzić.
Zapisane
SiDo105 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Limanowa
Samochód: Seat Ibiza 2007r. 1.9 TDi 101km BMT

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 03.11.2014, 16:43:04 - NIEPRZECZYTANA »

Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem to za pewne wyczytałbyś że dobrze o tym wiem :)
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Skocz do: