Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podłaczamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji 93-99  (Przeczytany 10301 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Piątek, 29.02.2008, 19:10:11 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji
(na przykładzie Ibizy GLX z 94r.)


Zakładając ze mamy oryginalna instalacje szyb i centralny zamek elektryczny lub pneumatyczny ze sterowaniem na pilota.

Potrzebne materiały:
- domykacz (moduł domykania) ? użyłem MPW-2 Testronik ? ok. 75zl (kiedyś był tańszy)
- przekaźnik uniwersalny 40A ? 2-5zl
- kawalek przewodu + 2 wsuwki


Oryginalna instalacja szyb działa w ten sposób ze na kablach silników szyb jest ?+? po włączeniu zapłonu a po wyłączeniu nie ma niczego a ma być ?-?.
W tym miejscu proponuje sprawdzić czy faktycznie masy po wyłączeniu stacyjki nie ma bo może wymiana przekaźnika być nie potrzebna, ale zgodnie ze schematem będzie to potrzebne.
Po zapoznaniu się z instrukcja tego sterownika zapewne każdy uzna ze dzięki 2 przekaźnikom da się to podłączyć z wykorzystaniem wyjścia pomocniczego ? nic bardziej błędnego! A to tylko z tego powody ze szyby zamykają się z oporem i nie da się wtedy regulować czułości domykacza.

Dokumentacja na temat MPW-2 (czytać dokładnie!!!)



Główny problem z podłączeniem modułu to zmodyfikować oryginalna instalacje tak aby po wyłączeniu stacyjki na silnikach szyb był ?-?.
Zmieniając oryginalny przekaźnik i miejsca kabli w kostce uzyskujemy ten efekt.
Przekaźnik od szyb to nr. 14 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4118.0
Nad nim albo pod nim jest jeszcze bezpiecznik.
Oryginalny przekaźnik ma tylko 4 złącza a my potrzebujemy 5.
Aby ułatwić sobie prace musiałem wyciągnąć kostkę przekaźnika z tablicy ? nie wiedziałem jak to zrobić to wypiołem całą tablice przekaźników nie opisuje tego bo to prosta czynność http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5814.msg67392#msg67392
...ale to nie było konieczne...
Można wsunąć od dołu 2 cienkie śrubokręty i pewnie da się to odbezpieczyć.
Tak wygłada kostka przekaznika:


Wypinanie kabli:
1. Wciskamy cienki śrubokręt obok wsuwki aby zgiąć blokadę i wypiąć kabel.

2. Później odginamy blokadę.

Oryginalny schemat instalacji zmodyfikowany na potrzeby podłączenia domykania:

Czerwone numery opisują podłączenie nowego przekaźnika do oryginalnej instalacji.
87a który nie jest opisany podpinamy na masę.
Opisana kostka przekaźnika:

Zasilanie bez stacyjki idzie do przekaźnika przez bezpiecznik (nad lub pod przekaźnikiem) ? gruby czerwony kabel.

Cala operacja sprowadza się do:
- zamiany miejscami kabli: grubego czerwonego z czarno czerwonym
- wpięcia masy w środkowe miejsce
masę wziolem z brązowej kostki po lewej stronie tablicy bezpieczników (są tam miejsca do wpięcia kabli)
Instalacje domykacza podłączamy do przełączników szyb:


- zasilanie przekaźników domykacza oraz zasilanie samej centralki - pod zapalniczkę (bezp. 15A zamiast 10A)
- +12V akcesoria - do podświetlania przełącznika
- różowy kabel (obniżenie czułości) ? na masę (wcisnolem go pod styk przełącznika) czasami ten kabel może być nie potrzebny o ile komuś szyby pracują lekko.


Przy okazji proponuje wyczyścić przełączniki szyb:
1. Jak już mamy wyjęte to podważamy cienkim śrubokrętem po bokach i wyciągamy przycisk.

2. Teraz drapiemy styki na 2 ruchomych blaszkach oraz w przełączniku.

3. Wkładając blaszki do przełącznika nie da się tego pomylić, pasują tylko w jedna stronę.
4. Przełącznik składamy pionowo aby blaszki nie powypadały, można użyć śrubokręta.

UWAGA Jeżeli czegoś brakuje w moim opisie znajduje się to w instrukcji domykacza.

A tak pracuje domykacz  ;)
http://www.wrzuta.pl/film/oXVw3AEqaX/domykanie_szyb_seat

Tu można zadawać konkretne pytania: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5058.msg91508#msg91508
Temat do ogolnej dyskusji o domykaniu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1617.0
« Ostatnia zmiana: Piątek, 29.02.2008, 23:35:24 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Podłaczamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji 93-99
Skocz do: