+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Sprężarka pada?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sprężarka pada?  (Przeczytany 7629 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kobi07
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Blachownia

« Środa, 25.01.2006, 10:55:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Mam problem ze sprężarką?
Otóż wczoraj (było –24 ale nie wiem czy to ma znaczenie) jechałem normalnie do pracy jak dotychczas. W pewnym momencie zacząłem wyprzedzać i wszystko było ok. Za którymś tam razem prrr i nagle tak jakby mi sprężarka się odcięła. I to dziwne bo powiedzmy do 2 – 2,5 tyś obrotów wszystko idzie i samochód ładnie ciągnie, a tak miej więcej 3 tyś i pustka. Po pracy wyjechałem na trasę i [glow=red]ogie
Zapisane
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Odpowiedz #1 - Środa, 25.01.2006, 13:57:55 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem ci,ze tez tak mi sie  dzieje ostatnimi dniami.Mam TDI 110KM.Silnik nie kreci dobrze powyzej 2500obr/min.Zatrzymuje sie na chwile ,wylaczam silnik i spowrotem po chwili zapalam,no i silnik ciagnie az milo.To chyba przez paliwo i te tempertury(moze  przewody zamarzaja).Zatankowalem na BP ultimate diesel i na razie OK-dobrze jest miec w baku duzo paliwa w tych dniach to sie woda tak nie odklada.A przeplywomierz to raczej nie,bo jak raz padnie to juz silnik wiecej nie ciagnie i tylko wymiana choc sa ludzie co go czyszcza jakimis tam srodkami i podobno dalej dziala? Zapisalem sie na pomiar maszynka VAG moze cos wykryje?
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #2 - Środa, 25.01.2006, 18:28:05 - NIEPRZECZYTANA »

Na 99% macie notlaufa czyli tryb awaryjny ktory pojawia sie przy przeladowaniu cisnienia w dolocie. Przeladowanie moze nastepowac gdy przymarznie ta gruszka co steruje cieglem od kierownic w turbince lub po prostu kierownice sa zapieczone a mroz jeszcze sprawe pogarsza....
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Odpowiedz #3 - Środa, 25.01.2006, 19:10:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "rob555"
Na 99% macie notlaufa czyli tryb awaryjny ktory pojawia sie przy przeladowaniu cisnienia w dolocie. Przeladowanie moze nastepowac gdy przymarznie ta gruszka co steruje cieglem od kierownic w turbince lub po prostu kierownice sa zapieczone a mroz jeszcze sprawe pogarsza....


Czyli co ,czekac az mroz opadnie i wszystko wroci do normy? :roll:
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #4 - Środa, 25.01.2006, 22:52:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "hispano"


Czyli co ,czekac az mroz opadnie i wszystko wroci do normy? :roll:


Jezeli zawiesza sie z powodu mrozu to przejdzie, jezeli sie zapiekly to 3ba rozruszac lub turbinke sciagac i czyscic.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Odpowiedz #5 - Środa, 25.01.2006, 23:51:56 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za diagnoze. :wink:  Czyli pozostaje obserwowac i czekac na cieplejsze dni.
Co u ciebie znaczy "rozruszac"-wypajsc np.autostrade i dac turbinie po gazie,czyli wchodzic na obroty na kazdym biegu az do 4500obr/min a noz sie przepali nagar!

p.s Ile wyjdzie za zdjecie i wyczyszczenie turbiny u mechanika? I tak chyba niedlugo zrobie, bo mam juz przejechane ponad 210000km,czyli chyba pora na czyszczenie Turbo?
Zapisane
Kobi07
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Blachownia

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 26.01.2006, 08:17:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Naszczęście teraz jak juz nie ma takich mrozów to już jest póki co w porządku. Zaznaczam że kiedy mi się to działo to wskazówka od temperatury silnika nawet nie drgnęła. Więc może faktycznie coś tam zamarzło hehe.
Byłem u mechaniora wczoraj z ciekawości zobaczyć co powie. Chlopaki się znają na robocie no ale nie miał miejsca i czasu żeby zobaczyć dokladnie, więc mi tylko powiedział że może to być:
jakis zaworek 150zl
przeplywomierz 350zl
czyszczenie turbiny 400zl.
Mialem jechać w przyszlym tygodniu no ale jak tfu tfu tfu teraz jest oki to narazie jeszcze pojeżdże. Zresztą nie mam teraz za bardzo kasy na takie niespodzianki bo demoluje radio  :lol: .
Dzięki za rady...
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 26.01.2006, 08:40:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kobi07"

jakis zaworek 150zl
przeplywomierz 350zl
czyszczenie turbiny 400zl.
Dzięki za rady...


Zaworek N75 sterujacy praca podcisnienia wlasnie od kierownic w sprezarce. Jak sie wywali to rzeczywiscie jaja z cisnieniem moga sie dziac.
Przeplywomierz rzadko kiedy powoduje notlaufy. Bardziej powoduje spadek mocy np w pewnym zakresie obrotow itd. Jezeli po zresetowaniu kompa (wylaczenie zaplonu) auto wraca do zycia stawiam notlauf
Czyszczenie turbiny - trzeba wyjac na noc zostawic w nafcie i probowac rozruszac szanse 50/50 ze nie trzeba bedzie rozbierac.

[ Dodano: 2006-01-26, 08:42 ]
Cytat: "hispano"

p.s Ile wyjdzie za zdjecie i wyczyszczenie turbiny u mechanika? I tak chyba niedlugo zrobie, bo mam juz przejechane ponad 210000km,czyli chyba pora na czyszczenie Turbo?


Taki przebieg to obligatoryjnie 3ba ja rozruszac. BTW: one bardzo lubia padac po 200tys wiec moze lepiej juz inna szukac??. Np jak juz zmieniac to na turbine od 130   :satan:  wtedy wirusik i 150KM moze peknac.
Co do ceny to kazdy ma indywidualne stawki.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 26.01.2006, 13:24:27 - NIEPRZECZYTANA »

@rob555

To znaczy,ze Turbina z motoru 130KM pasuje do mojej 110KM?Ile wyniesie koszt kupna takiej turbinki(indywidualne stawki). :wink:  i  ta moc do 150KM co niby wzrasta, bardzo mnie interesuje. :)
Tylko czy po wymianie na nowa turbine,  nie obciazy to silnika i czy beda jakies dodatkowe koszty,czyli np.programowanie centralki itp.

Pozdrawiam! :pub:

p.s. Ile wytrzymuja normalnie te silniki 1.9tdi przebiegu?Dodam ze mam te ponad 200000tys zrobione,ale 170000 to zrobilem po autostradach i expresowkach,a w kraju to moze 15000 tys po tych pieknych "dziurach".

Szkoda,ze nie macie tego warsztatu np. we Wroclawiu to bym podjechal,ale Gdansk to juz za daleko!
Zapisane
Kobi07
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Blachownia

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 16.03.2006, 12:48:34 - NIEPRZECZYTANA »

No wczoraj mechaniory oddali mi fure i jednak czyscicli turbine. Reszta ponoc jest ok ale zdziwili sie bardzo ze w przeplywomierzu byla wywiercona dziurka. Wie moze ktos po co to sie robi?? Moze to jakis domowy sposb naprawy. I jak wiece mozna na takiej przeplywce jezdzic czy raczej wymienic ja??
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Sprężarka pada?
Skocz do: