+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Sterowniki STD opinie?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sterowniki STD opinie?  (Przeczytany 7495 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Czwartek, 27.12.2007, 11:57:23 - NIEPRZECZYTANA »

Rozmawialem z Alim przez telefon i stwierdzil, ze moje braki mocy beda spowodowane niestety problemem z turbina, a najprawdopodobniej blokada łopatek wirnika (czy jakos tak).
Jesli problem bedzie dotyczyl rzeczywiscie turbiny mam zamiar ja zmienic na wieksza - mocniejsza + soft.

Rozmawialem juz z Godula na ten temat i po sylwestrze wybieram sie do nich. Znalazlem na ich stronie nowa forme chip tiuningu. Opis sterownika STD (sterownik turbo diesli) przedstawia sie ponizej nastepujaco:



Cytuj
Sterowniki programowalne serii STD
Firma nasza po prawie 2 letnim okresie badań i testów wprowadza na rynek nowatorskie rozwiązanie. Są to całkowicie programowalne sterowniki do turbodiesli, czyli STD /Sterownik Turbo Diesel/.
Sterownik programowalny jest pośrednią formą pomiędzy programem a modułem. Podobnie jak moduł jest on dodatkowym urządzeniem, a zaawansowana konstrukcja umożliwia precyzyjne sterowanie wieloma parametrami pracy silnika jak w przypadku chip tuningu.
         Sterowniki te wykonane są w technice cyfrowej w oparciu o procesor PIC najnowszej generacji firmy Microchip. Dzięki zastosowaniu tego procesora oraz innowacyjnego oprogramowania STD może równocześnie sterować wieloma procesami w silniku. Między innymi możliwe stało się sterowanie ciśnieniem turbiny, oraz realizowanie funkcji kick-down, czyli dodatkowy wzrost momentu w chwili gwałtownego naciśnięcia pedału gazu do oporu. Identycznie jak w oryginalnym sterowniku samochodu. STD wyposażony jest w program zbierający dane m.in. z potencjometru położenia pedału gazu, ciśnienia doładowania, obrotów silnika... Na podstawie ich wzajemnych zależności sterownik wysyła sygnały sterujące mechanizmami wykonawczymi. Wszystkie te zależności zostały zawarte w wielu w trójwymiarowych mapach zgrupowanych w 3 pakietach programowych.
         Dzięki zastosowaniu zdalnego sterowania, kierowca może dokonywać wyboru trzech opcji programowych - program seryjny, program tuningowy lub program sportowy. Zdalne sterowanie oprócz funkcji wyboru programu umożliwia wizualną i dźwiękową informację o stanie systemu. Do każdego sterownika może być dołączony program umożliwiający samodzielne modyfikacje programowe.

Zalety sterowników dodatkowych do turbodiesli typu STD:

Nie wymaga ingerencji w oryginalny sterownik samochodu
Prosty montaż
Można stosować do samochodów w czasie okresu gwarancyjnego
Wartości parametrów wyjściowych /moc, moment/ można dopasowywać indywidualnie do stanu technicznego silnika i potrzeb klienta
Efekty porównywalne do tuningu chipowego
Powrót do sterowania seryjnego trwa kilka sekund /wyjęcie wtyczek/
Przy sprzedaży samochodu możemy go zdemontować i zastosować do następnego turbodiesla
Funkcje sterownika STD:
Modyfikacja ciśnienia turbiny
Modyfikacja dawki wtrysku
Modyfikacja czasu wtrysku
Modyfikacja kąta wtrysku
Funkcja kick-down
Zdalne sterowanie z kabiny
Możliwość przełączania między trzema opcjami programowymi
Dźwiękowa i wizualna informacja o trybie pracy urządzenia


Co sadzicie o takim nowatorskim rozwiazaniu? Nie jest to BOX!
Nie piszcie rowniez, ze bardziej bedzie mi sie oplacalo regenerowac starsza turbine, bo to nie ma w sumie sensu, a i tak planowal predzej czy pozniej zmiany...niestety wynikly wczesniej i z kosztami tez bede sie musial liczyc :)

Zakladam temat, bo moze razem wspolnie uda nam sie cos urodzic fajnego z mojego auta :)

Bledy jakie pojawily sie to blad:

519 - Czujnik cisnienia G71 w kolektorze dolotowym sygnal nieregularny
575 - Cisnienie w kolektorze dolotowym (za duze cisnienie)

Wyciek oleju, ktory zauwazyl vertor nie jest wielki i to nie on powoduje raczej spadki mocy, bo duzego ubytku w oleju nie ma i smarowanie turbo jest dobre.

Co by nie mowic to wszystko okaze sie dokladnie w praniu po sylwestrze.
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 27.12.2007, 12:44:42 - NIEPRZECZYTANA »

Nie kombinuj,tylko umów się z Alim na wymiane turbiny + soft.
Godula jest dobry,ale w benzyniakach.
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 27.12.2007, 12:47:46 - NIEPRZECZYTANA »

No wlasnie nie wiem, czy Ali jest dobry rowniez w mechanice? O Goduli slyszalem wiele dobrego i wiele pozytywnych opinie i to o dieslach. Jednakze jest dosc drogi, ale jesli to ma byc dobrze zrobione to moge wydac te pare stowek wiecej.

PS. temat jest o sterowniku STD :) i czekam na opinie :P Prosze nie robic offtopicow bo bedzie ban Miro hehe :P

PS2. Poza tym Ali jest z katowic...nie bardzo jest mi na reke zostawic samochod w Katowicach...tego raczej w jeden dzien sie nie zrobi, a samochod jest mi potrzebny. Tutaj duza role odgrywa rowniez odleglosc. Do Aliego po softa bardzo chetnie bym podjechal...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 27.12.2007, 12:51:06 wysłane przez Ofaniel » Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 27.12.2007, 12:53:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
No wlasnie nie wiem, czy Ali jest dobry rowniez w mechanice?
Musisz sie jeszcze sporo dowiedzieć na temat wiedzy tunerów...

Cytat: Ofaniel
temat jest o sterowniku STD  i czekam na opinie
Podejrzewam że jeszcze nikt tego nie zakładał,wiec ciężko Ci będzie uzyskać tu jakiekolwiek info.

Idź sprawdzoną przez wielu drogą,czyli wymiana turbiny u Aligatora + strojenie.
Za całośc zapłacisz +- 2000PLN,turbawka używana oczywiście.
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 27.12.2007, 12:55:01 - NIEPRZECZYTANA »

A ile kosztuje taki wynalazek?
Moim zdaniem to ciekawe rozwiazanie do nowego samochodu, ktory jest na gwarancji. W przypadku samochodow starszych gdzie nie ma sie co staracic (gwarancja) zakladanie takich polsrodkow mija sie z celem. Po co zakladac kolejny modul skoro mozna zmodyfikowac obecny, co w dodatku jest lepszym rozwiazaniem.
Dla tych ktorzy chcieliby miec np. 2 programy mocny i slabszy i jaraja sie z tego ze mogliby sobie przelaczac np. na 1 wyscig spod swiatel, odrazu mowie ze tak czy siak beda jezdzic na tym na ktorym jest najwiecej koksu :evil: lepiej zrobic mocny program i dociskac mniej gazu niz bawic sie w dwa.

Ciekawe jakby sie taki modul mial pod grubsze mody :-X
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 27.12.2007, 12:58:25 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm no tutaj bede musial porozmawiac jeszcze raz z Alim i zobaczyc jak szybko da sie to zrobic. Turbina owszem urzywana. Chce jednak ta mocniejsza...plus strojenie mowisz 2000? hmmm to duzo taniej niz u Goduli.


Jesli chodzi o sterownik STD, wyglada to calkiem ciekawie. Godula za bycie krolikiem doswiadczalnym daje znizki na ewentualny zakup tego rodzaju rozwiazania. Tylko, czy chce byc krolikiem doswiadczalnym :) Ktos musi sprobowac...

Nie bardzo rozumiem jak dziala to STD dokladnie...to jest dodatkowe urzadzenie montowane w aucie i podlaczone do komputera? hmm a jesli mozna zmieniac dowolnie tryby pracy i cisnienie w turbinie bez koniecznosci wizyty u tunera to chyba jest to dosc przyszlosciowe rozwiazanie...


Ahaa odrazu odpowiedz dla sponsa.

Cena takich modolow nie rozni sie znacznie od ceny chip tiuningu...zalezy to od rodzaju pompy wtryskowej bodajrze...cennik jest na stronie goduli...tutaj sie z toba zgodze, ze to swietne rozwiazanie dla samochodow na gwarancji, bo nie ingeruje sie bezposrednio w podzespoly samochodu...ciekawa opcja jest rowniezz mozliwosc dolaczenia oprogramowania umozliwiajacego jakos dostrajanie tego STD i tworzenie wlasnych kombinacji...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 27.12.2007, 13:01:09 wysłane przez Ofaniel » Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 27.12.2007, 13:04:40 - NIEPRZECZYTANA »

Zapewne jest to box podpinany pod sterownik i dziala na takiej samej zasadzie z tym ze jest bardziej zaawansowny.
Robienie 2 programow pod ''goly'' silnik mija sie z celem bo pola do popisu nie ma prawie zadnego, no chyba ze zrobisz jedn na np. 120@280 a drugi 140@320 co jest wlasnie bez sesu bo gwarantuje ze bedziesz jezdzil caly czas na tym drugim. Dlubanie stokowego silnika (przynajmniej w przypadku pompy) na totalny hardcore samo w sobie mija sie z celem bo tam potencjalu nie ma juz praktycznie zadnego.
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 27.12.2007, 13:18:37 - NIEPRZECZYTANA »

No i poszedlem za rada bardziej doswiadczonych kolegow i jestem umowiony na po sylwestrze z Alim, na wymiane turbiny 130 + oraz na soft. Pozniej hamownia i dam znac ile mi wyszlo z tej zmiany...czy na dobre czy na zle...ale ufam jego doswiadczeniu.

Niestety chyba sie w jeden dzien ze wszystkim nie wyrobimy :/ takze bede musial zaliczyc dwie wizyty w Katowicach.


A jesli pojsc dalej i ulepszyc taki sterownik, ktory mialby ladny wyswietlacz lsd i zdalnie mozna by bylo sterowac paramentrami silnika "na chlopski rozum", tak dla normalnego urzytkownika. To moglo by byc dosc ciekawe rozwiazanie do wlasnej ingerencji w program sterujacy i mozliwosci przelaczania miedzy trybami....przeciez chyba mozna dostosowac wtedy styl jazdy do warunkow "miasto", "trasa"...zniwelowac spalanie w jakims sensie...czy wogole to mogly by byc duze roznice w spalaniu ? Czy moglo by to wydluzyc zywotnosc silnika i podzespolow?
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 27.12.2007, 17:57:43 - NIEPRZECZYTANA »

Podejrzewam ze jakby kazdy mial mozliwosc ingerencji w soft to zywotnosc silnika i jego podzespolow bylaby znacznie krotsza :lol:

Podjales dobra decyzje, trzymaj sie jej :)
Zapisane

monopolowy
Gość



« Odpowiedz #9 - Piątek, 28.12.2007, 18:47:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ja do siebie założyłem turbo od AWX + program u Aliego. Wyszły 2 dni roboty, potem godzina na hamowni, efekt - 141KM i 320Nm z mojego AFN nie pierwszej świeżości.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Sterowniki STD opinie?
Skocz do: