+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dziwne zachowanie na LPG
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne zachowanie na LPG  (Przeczytany 3879 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
przemekt
Gość



« Środa, 18.04.2007, 14:28:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam dziwny problem z jazdą na gazie. Może opiszę od początku o co chodzi i jak to się stało. Od kiedy tylko pamiętam miałem problem z temp. silnika - w mieście i w trasie cały czas ok 100 stopni. W końcu pojechałem do mechanika wymienić termostat a on mi go całkiem wyciągnął bo powiedział że przez lato mogę tak jeździć. Chciałem sprawdzić jak się auto będzie sprawowało bez termostatu. Na postoju wszystko OK, temp mi się podobała. Może i doszło ponad 90 stopni, ale zaraz spadło i było dobrze. Gorzej w trasie - wskazówka nie wychyliła się poza białe pole. Chciałem sprawdzić jak auto "ciągnie". Rozpędziłem się na gazie do 180 km/h, jechałem tak przez chwilę i nagle poczułem że coś jakby strzeliło. Tylko że nic nie słyszałem bo było głośno... po prostu zacząłem zwalniać. Na początku myślałem że to odcięcie zapłonu, czy coś ;) ale w moim aucie to raczej nie możliwe. Coś się z gazem stało. Musiałem "wycelować" pedałem gazu w moment w którym auto jako tako jedzie... ale nie więcej niż 110 km/h. Zauważyłem że nie potrafię na gazie przekroczyć obrotów ok 3000. Jak przełączę na benzynę to wszystko jest OK. Dodatkowo jak jadę na gazie to czuję że śmierdzi jakby się gdzieś trochę ulatniał. Zawiozłem auto znowu do mechanika żeby mi wstawił nowy termostat. Ale co z tym LPG? Pojechałem do gazownika to mi powiedział żebym posprawdzał szczelność przewodów i filtr powietrza. Z tego wynika że mam go sobie sam naprawić. Ale gdzie mam szukać co może być nie tak? I czy to rzeczywiście ma jakiś związek z filtrem powietrza? Przecież jechał dobrze, aż coś mu się stało w pewnym momencie i od tej pory coś jest nie tak. Przecież filtr powietrza nie zapchał się tak nagle. Trochę się rozpisałem... ale mam nadzieję że ktoś mi coś poradzi.

Pozdrawiam
Przemek
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Środa, 18.04.2007, 15:00:51 - NIEPRZECZYTANA »

radze jechac go gazownika ktory sie zna...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
przemekt
Gość



« Odpowiedz #2 - Środa, 18.04.2007, 16:09:20 - NIEPRZECZYTANA »

Do gazownika. Sam nie będę przy tym grzebał bo jeszcze w powietrze wylece. Mam jeszcze jedno pytanie. Jaka powinna być temp silnika? Po wymianie termostatu mam w trasie wskazówkę między białym polem a środkową kreską, czyli myślę że gdzieś 70 stopni - może tak być? Czy coś się może przez to stać?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Środa, 18.04.2007, 16:55:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Jaka powinna być temp silnika? Po wymianie termostatu mam w trasie wskazówkę między białym polem a środkową kreską, czyli myślę że gdzieś 70 stopni - może tak być? Czy coś się może przez to stać?
czytaj jak to jest... http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3149.0&highlight=wskazniku
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
qdlaty Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Środa, 18.04.2007, 18:32:59 - NIEPRZECZYTANA »

Nie znam fachowej nazwy tego elementu, ale przy silniku jest taka rura na której jest gumka (u mnie tak jest) i w momencie kiedy się zbierze nadmierna ilość gazu, wówczas ta gumka odskakuje, otwierając otworek, co może być przyczyną brania "lewego powietrza" dlatego samochód nie będzie na gazie równo jechał.
Są jeszcze opcje z jakimś elementem, który przy nagromadzeniu gazu ma wystrzeliwać, i który jest montowany chyba na obudowie filtra powietrza. Ja tego nie mam ponieważ maska jest za blisko filtra, i to urządzenie nie spełniałoby swojej roli - dlatego mam ów gumkę na rurce. Skoro masz Toledo, to jest duże prawdopodobieństwo, że masz tak jak u mnie. Zobacz na to - u mnie jest to mniej więcej w górnym lewym rogu po otwarciu przedniej maski (czarna gumka na srebrnej rurce, dość grubej).
uffff ale się spisałem - mam nadzieję, że to coś pomoże...
Zapisane
przemekt
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 18.04.2007, 20:11:53 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź. Poszukam tej rurki - trochę to będzie po omacku ale może coś znajdę. Chyba że chodzi Ci o gumę łączącą filtr powietrza z kolektorem ssącym? Kiedyś też mi to trochę odskoczyło - zrobiła się mała dziurka jak gaz wystrzelił i silnik nie bardzo chciał chodzić. Jak uszczelniłem tą gumową rurę to wszystko było ok. Problem w tym że wtedy silnik źle chodził i na benzynie i na gazie. Teraz jest źle tylko na gazie. Poszukam jutro gdzie może być ta nieszczelność. Ale myślę że najlepiej było by to sprawdzić jakimś czujnikiem gazu - przyłożyć i sprawdzić gdzie się ulatnia - tylko czy coś takiego w ogóle istnieje?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dziwne zachowanie na LPG
Skocz do: