+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» mam problem z wejściem na obroty na benie i gazie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: mam problem z wejściem na obroty na benie i gazie  (Przeczytany 6494 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
stachu4ever Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: wielkopolska
Samochód: CORDOBA 1998 1.6 ALM +sekwencja BRC

« Piątek, 02.11.2007, 18:02:49 - NIEPRZECZYTANA »

witam. od kilku dni mam problem z biciem na obroty mojej cordoby. przy wcisnieciu pedalu gazu drzy drazek zmiany biegow i slychac jakby nie palil na wszystkie gary, jest to przy ok 2000-2500 obr. czy to wina kabli? swiec? czy jeszcze cos innego?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Piątek, 02.11.2007, 20:28:20 - NIEPRZECZYTANA »

Może kopułka i palec nadają się do zmiany?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Henry Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sieradz
Samochód: Cordoba '02, 1.4 AKK

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 12.11.2007, 23:09:43 - NIEPRZECZYTANA »

Ja miałem podobnie w swojej cordobie. Okazało się, że było przebicie na "fajce" na trzecim cylindrze. Tam są w środku dwie półokrągłe blaszki. Mechanior szczepcami je usunął i była jak nowo narodzona.
Zapisane
stachu4ever Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: wielkopolska
Samochód: CORDOBA 1998 1.6 ALM +sekwencja BRC

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 13.11.2007, 20:20:35 - NIEPRZECZYTANA »

juz jest wszystko ok, przy okazji przegladu i 13 tys km wymienilem swiece filtry i kable, teraz daje rade!
Zapisane
poandy
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 14.11.2007, 19:03:29 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś mądrzy mówili ,że walą świece i przy lpg zalecana wymiana jednoelektrodowych co 15000km chyba,że z platyną to 35000-40000km(na PB wytrzymują do 100000km).Przewody też warto wymienić na silikony(najlepiej bez blachy)ale przy pilnowaniu swiec wystarczją na długo.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 15.11.2007, 01:14:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: poandy
walą świece
mozesz sprecyzowac...
przy okazji uzupelnienia profilu?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
poandy
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 15.11.2007, 15:07:18 - NIEPRZECZYTANA »

Tzn.tracą parametry.Wiadomo ,że w miarę upływu czasu potrzebują coraz więcej prądu do wytworzenia iskry a to może spowodować przebicie kabli.Czyli jeśli pilnuję świec to kable nie tracą wartości izolacyjnych.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 15.11.2007, 15:43:44 - NIEPRZECZYTANA »

etam - jakos mi sie nie widzi ta teoria...
na swoich kablach zrobilem juz 100 000 tys a nie wiem kiedy i czy byly wymienione wogole. Swiece tez dawno juz wymienialem... silnik pracuje i nie ma z nim problemow to nie zaczepiam
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 15.11.2007, 20:08:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: poandy
Tzn.tracą parametry.Wiadomo ,że w miarę upływu czasu potrzebują coraz więcej prądu do wytworzenia iskry a to może spowodować przebicie kabli.Czyli jeśli pilnuję świec to kable nie tracą wartości izolacyjnych.
Układ zapłonowy to nie elektrownia, że bierze się z niego ile się chce. To świece "dają" tyle ile da cewka zapłonowa.
A co do przewodów to nie powiem jaki rocznik odczytałem u siebie. Ale były b. stare i wymieniłem "dla przyzwoitości". Po miesiącu jeden przebił i założyłem ze starego kompletu.
Cytat: raby
etam - jakos mi sie nie widzi ta teoria...
Mnie też.
Zapisane

poandy
Gość



« Odpowiedz #9 - Piątek, 16.11.2007, 23:03:53 - NIEPRZECZYTANA »

Jak wiecie wszystko to teorie(nowa świeca potrzebuje ok.10000V,roczna może łyknąć już 14000V do wytworzenia iskry).Ale nie jest to standard jak wiecie z praktyki najważniejsze do gazu  świece,kable,kopułka.Spotkałem się również z ustawianiem czułości reduktora(w wodzie)co dzisiaj w erze nowoczesnych instalacji  już jest nie spotykane a nawet wcześniej nie wszyscy to robili.Ale co tam zawsze na gazie taniej!Choć chciało by się mieć jakieś fajne tdi.Pozdrowienia.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Piątek, 16.11.2007, 23:22:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: poandy
Jak wiecie wszystko to teorie(nowa świeca potrzebuje ok.10000V,roczna może łyknąć już 14000V do wytworzenia iskry)
Nie wiecie. Gdzie to znalazłeś?
Zapisane

poandy
Gość



« Odpowiedz #11 - Sobota, 17.11.2007, 16:34:32 - NIEPRZECZYTANA »

Trudno mi teraz dokładnie przytoczyć gdzie i kiedy ale swego czasu sporo przeglądałem niemieckie adac i czytałem polskie "motor" oraz "auto świat" i fora gazowe .Pewnie przez google znajdziesz jakieś artykuły potwierdzające tą "teorie".Nie mierzyłem tego osobiście ale kiedyś w passacie miałem przewody które świeciły(jonizacja) a przyczyna leżała w świecach ,a z kabli wystarczyło zdjąć metalowe osłonki.Nie zajmuje się tym zawodowo ale parę awarii związanych z lpg już przeżyłem(np.filtr gazu w proszku-od jakości gazu,nieprawidłowe spalanie gazu-guma w reduktorze itd.)ale tylko instalacja 1 i 2 generacji.Nowoczesnych jeszcze nie miałem ale oczywiście znajomi maja i tez są czasami kłopoty ale przy okazji jakiegoś postu juz pisałem ,że niektóre silniki żle znoszą gaz a jak wiesz czym nowsze silniki tym należy  stosować coraz droższe instalacje a to czasami nie jest opłacalne zwłaszcza że ich montaż moga wykonać tylko nieliczne firmy.Wiem jedno dobrze trzeba dopasować instalację do samochodu i dlatego w drugim i trzecim autku sam dobierałem instalację(oczywiście montaz w firmie-certyfikaty,homologacje) a dokładne strojenie też samemu w zależności od potrzeb.Pozdrowienia KKKKris.

Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Sobota, 17.11.2007, 17:15:14 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za obszerną odpowiedź, o tych świecach pierwsze słyszę, że po roku o 40% większe napięcie. Ale chyba nie każda świeca. Z tego co wiem to niektórzy latami nie wymieniają świec i jeżdżą, aż padną.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» mam problem z wejściem na obroty na benie i gazie
Skocz do: