+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Zbyt duże cisnienie w układzie chłodzenia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zbyt duże cisnienie w układzie chłodzenia  (Przeczytany 2434 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Czwartek, 29.11.2018, 06:40:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć

Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F
Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układziej est zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem ale węże napuchnięte i twarde no i ciągle gdzieś sączyła się woda. Zrobione ok 200 tyś na LPG mówię uszczelka pod głowicą.
Strzeliła nagrzewnica. Więc auto na warsztat wymieniona uszczelka pod głowicą, wymieniona nagrzewnica. Po ok miesiącu strzeliła chłodnica... problem nie ustąpił. Węże nadal twarde. To co zrobiłem :
- wymiana korka zbiornika wyrównawczego na oryginalny
- 2 lata temu wymieniana pompa wody przy rozrządzie.
- termostat też zmieniany ok 2 lata temu
- płyn wymieniany
- test na obecność spalin w układzie - brak spalin w układzie chłodzenia
- sprawdziłem na odciętym LPG bo bywają przypadki dostawania się LPG do układu chłodzenia - po zakreceniu LPG na PB węże też Twarde.

Pomysłów już brak. Oczywiście rano gdy auto jest zimne węże są miękkie.
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 29.11.2018, 09:18:46 - NIEPRZECZYTANA »

Głowica planowana i sprawdzana w zakładzie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 29.11.2018, 10:46:04 - NIEPRZECZYTANA »

Planowana tak czy sprawdzana cisnieniowo raczej nie ... no ale gdyby byla to glowica to tester C02 by wykazal a nie pokazuje przedmuchow ... chyba ze sie myle ?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 29.11.2018, 15:42:57 - NIEPRZECZYTANA »

Mi to dalej wygląda na głowicę, ciśnienie samo z siebie się nie zrobi.
Co do testu może płyn jakiś trefny? Może za krótko test robiony?
Można by wykonać instalację z rurki i przejechać się z testerem dłużej.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #4 - Sobota, 01.12.2018, 09:06:29 - NIEPRZECZYTANA »

Plyn jest ok testowalem dmuchajac ustami i od razu zmienil barwe.
Testowalem ok 5-10 minut ze 3 razy.
Bombelki leca bo wiadomo plyn sie rozszerza ale plyn sie nie zabarwia.

Sprawdzilem wczoraj jak szybko weze robia sie twarde generalnie juz od samego odpalenia powoli zaczynaja sie pompowac w miare nagrzewania cieczy ...
kupilem tez miernik cisnienia bede kombinowal zeby go podpiac na trojniku i sprawdzic jakie faktycznie jest cisnienie.
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Zbyt duże cisnienie w układzie chłodzenia
Skocz do: