+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» zwiększenie obrotów na biegu jałowym
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zwiększenie obrotów na biegu jałowym  (Przeczytany 14418 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
warcol
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Swarzędz

« Wtorek, 07.08.2007, 13:02:01 - NIEPRZECZYTANA »

witam
ma ibizke 1,6 75 km 1995 rok silnik 1F, czy jest możliwość mechanicznie podkręcić obroty na biegu jałowym i jak to zrobić
dodam że po wymianie świec i przewodów wysokiego napięcia spadły mi obroty i silnik pracuje dość nierówno
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 07.08.2007, 14:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

moze nie trzeba...
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5564.0&highlight=obroty
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
sliniak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko-Biała
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 07.08.2007, 20:03:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, chciałem opisać mój problem bardzo podobny do kolegi. Więc tak: zaczęło się od tego ze moja ibi przy dojeżdżaniu do świateł po wciśnięciu sprzęgła traciła obroty a bywało ze i zgasła więc stwierdziłem że przepustnica do czyszczenia i udałem się do mechanika na czyszczenie. Mechanik wyczyścił, sprawdził świece i powiedział że na nowo ustawił zapłon i obroty bo auto jak stwierdził było mułowate. Po tym zabiegu przejechaliśmy się tzn. troche go przyżyłowaliśmy i stwierdził że jak na 1.6 to rakieta i fakt auto jak inne. A teraz konkrety przed zabiegiem obroty po odpaleniu zimnego silnika ok 1400 i zaraz 1200 a po rozgrzaniu 850. Po zabiegu co mnie wyrwało z butów po odpaleniu zimnego nawet 2700!! przez ok.3 sek i duży skok na ok.1800 i dalej w dół (wszystko trwa od kilku do kilkunastu sekund w zależności jak szybko wyjade z parkingu) po rozgrzaniu 950-1000, do tego dodam małe falowanie obr. ale w góre przy niskich obrotach zaraz po wciśnięciu sprzęgła do ok. 1400obr. Przejechałem jakieś 500km a tu nagle samo się zmieniło i znowu po rozgrzaniu 850obr i tylko na biegu jałowym bywa ze faluje w dół  a z zapalaniem silnika tak samo ( aha dodam że częściej po odpaleniu wchodzi na ok.1800obr.)
Seat Ibiza 2000r. ALM 1.6 75KM
Jutro siechyba wybiore zeby jeszcze raz zobaczył co jest grane. Co radzicie?

[ Dodano: 2007-08-07, 21:07 ]
Jeszcze zapytam właścicieli tych silników jakie tak naprawdę mają być obroty na biegu jałowym i po odpaleniu, według moich obserwacji te 850 to ciut za mało...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 07.08.2007, 21:34:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "warcol"
jest możliwość mechanicznie podkręcić obroty na biegu jałowym i jak to zrobić

Nie ma takiej opcji. Nie próbuj czasem naciągać linki od gazu. Może problemem jest gaz, przepustnica (brud), lub kąt zapłonu. Zobacz co pokaże VAG.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Środa, 08.08.2007, 17:49:04 - NIEPRZECZYTANA »

a moze potrzebna jest tzw adaptacja przepustnicy
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Martini
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KrK
Samochód: Seta Cordoba 1.6

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 28.08.2007, 09:15:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Cytat: "warcol"
jest możliwość mechanicznie podkręcić obroty na biegu jałowym i jak to zrobić



jest możliwe mechaniczne podwyższenie obrotów na krzywce od linki gazu przy silniczku krokowym, jest tam wkręt na mały imbus, zrobiłbym zdjęcie ale niestety aparat mi sie tam nie mieści w razie czego zrobie z komórki, można równiez mechanicznie przekręcić potencjimetr przepusnicy - deko w prawo żeby zwiększyć prześwit na jakieś do 3 stopni (powyżej zaczyna więcej palić)
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 1F
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 28.08.2007, 19:05:25 - NIEPRZECZYTANA »

Sądzisz, że to nie zakłóci pracy ECU i nie będzie dążył do ustawienia normalnych obrotów? A co do regulowania potencjometru przepustnicy to odradzam.
Zapisane

Martini
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KrK
Samochód: Seta Cordoba 1.6

« Odpowiedz #7 - Środa, 29.08.2007, 09:36:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Sądzisz, że to nie zakłóci pracy ECU i nie będzie dążył do ustawienia normalnych obrotów? A co do regulowania potencjometru przepustnicy to odradzam.

wiem że nie zakłóci, a co do drugiego nie miałem z tym najmniejszych problemów.
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 1F
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 07.03.2013, 20:15:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam czy w silniku 1.4 AEX można podkręcić o 50 obroty silnika na luzie ?
po rozgrzaniu silnika strasznie trzęsie jak się już przełączy na lpg
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 07.03.2013, 22:36:17 - NIEPRZECZYTANA »

... zepsułeś silnik poprzez lpg i teraz jeszcze chcesz go bardziej psuć?
Nie lepiej naprawić to co jest zepsute? Sprawny silnik nie trzęsie w ogóle.
Zapisane
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #10 - Piątek, 08.03.2013, 00:25:54 - NIEPRZECZYTANA »

samochód ma mi służyć jeszcze maks 2-3 lata i potem jest już 100 % coś innego
Ma być ekonomiczny i jest .
Chce sam podkręcić te obroty bo nie chce mi się z taką pierdołą jechać do gazownika
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» zwiększenie obrotów na biegu jałowym
Skocz do: