Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kierownica z wykrzynikiem - Ibiza 2002r  (Przeczytany 4273 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Fanolci Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2002r 1.4 V16

« Piątek, 04.09.2015, 16:42:40 - NIEPRZECZYTANA »

Hej. Mam taką wątpliwość co do mojego Seata Ibizy 2002r. 1.4 16V 55kW. Otóż ciągle świeci mi się (nawet przy wyciągniętym kluczyku) kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem na pomarańczowo. Nie jest to jednak normalne światło, ona ledwo co się świeci, tak delikatnie. Słyszałem, że to od wspomagania. Czytałem, że ludzie mają problemy, bo tu jest elektryczno-hydrauliczne wspomaganie i nie tak jest często z uruchomieniem pompy, szczególnie w zimę. Tutaj jednak, jest bardzo ciepło, problem nie występuje jednak przy uruchomieniu silnika tylko kontrolka świeci ciągle. Kierownica moim zdaniem chodzi lżej niż bez wspomagania (porównanie do Fiat Panda) jednak jak na wspomaganie chyba za ciężko. Do tego, pompa jest bardzo głośna, słychać ją. Głośniejsza w porównaniu do silnika, który de facto jest strasznie cichy ;) Wspomnę jeszcze o tym, że przy kręceniu kierownicą na wolnych obrotach światła przygasają. Wyczytałem już, że to wina dużego poboru prądu bądź słabego akumulatora. Akumulator jest bardzo dobry. Nie ma problemu z odpaleniem. Wystarczy rozrusznik przytrzymać przez ok. ~0,25sek i silnik uruchomiony. Ktoś wie w czym tkwi problem? Miał taki sam?

Pytanie z innej beczki do posiadaczy tego Seata. Też macie strasznie wysoko biorące sprzęgło? Ciężko jest je wyczuć, bo przy pewnym poziomie samochód rusza, obroty spadają o połowę (powiedzmy do 600) i zaraz podnoszą się do ok 2K.

Kolejne pytanie :D Jak sprawdzić czy mam ESP? Kontrolka zapala się na 2 sek po włączeniu zapłonu. Na trawie koła mi buksują i nie świeci się nic ani obroty nie spadają. Na asfalcie jednak, jak chcę, hmm, przyrwać czy jak to się tam mówi, wygląda to tak, jakby samochód przetrzymywał sprzęgło, obroty są równo, bądź prawie równo 3K. Dwa razy tak spróbowałem i nie robię tak, bo boję się, że spalę sprzęgło, choć i tak go nawet nie trzymam ani odrobiny jak robię strzał ze sprzęgła. Kolega mówi, że też ma strasznie wysoko, tylko ma wersję 3-drzwiową i z klimą.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #1 - Sobota, 05.09.2015, 08:00:54 - NIEPRZECZYTANA »

1. za niski poziom płynu wspomagania, lub umierająca pompa
2. wysoko biorące sprzęgło - po prostu kończy sprzęgło.
3. brak zerwania przyczepności - efekt umierającego sprzęgła.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Fanolci Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2002r 1.4 V16

« Odpowiedz #2 - Sobota, 05.09.2015, 11:59:22 - NIEPRZECZYTANA »

Kurde, sprzęgło pewnie ok 700zł z pompa koło 1000 jak sądzę.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Kierownica z wykrzynikiem - Ibiza 2002r
Skocz do: