Witam
Gdy już uznasz, że masz dość wymieniania części układu zapłonowego, które mogą powodować nierówną pracę silnika, polecam w miarę szybką operację czyszczenia zaworu biegu jałowego. Przykład to oczywiście moje skromne 2E
W moim przypadku zawór znajduje się nad pokrywą zaworów, przymocowany do kolektora dolotowego oraz wężem do dolotu.
Aby go uwolnić na początek sugeruję demontaż linki z przepustnicy, bo będzie trochę przeszkadzać. Po uwolnieniu z samej przepustnicy, wyciągamy ją do góry (zdjęcie) a następnie z uchwytu na końcu kolektora.
Następnie odkręcamy obejmę (nr 2 na zdjęciu)i demontujemy wąż prowadzący do dolotu. Przyznam że o wiele łatwiej wyciągnąć go najpierw z rury dolotowej a dopiero potem z samego zaworu, gdyż jest on dość głęboko osadzony a miejsca nie ma za wiele.
Po odpięciu wtyczki, pozostaje nam gumowa obejma (nr 3 na zdjęciu) którą należy zsunąć z zaworu oraz metalowego uchtywu aby całkowicie zeszła.
Na koniec zawór trzyma się jedynie na gumowej uszczelce w kolektorze dolotowym. Należy delikatnie ale zdecydowanie (uwielbiam to precyzyjne określenie
) pociągnąć go do siebie a wyskoczy razem z uszczelką.
Teraz możemy zdjąć z zaworu gumową uszczelkę i założyć z powrotem do kolektora. Sam zawór dokładnie płuczemy benzyną ekstrakcyjną. Zmywacz uniwersalny w SPRAYu byłby pewnie skuteczniejszy, ale pod ręką miałem jedynie sprawdzoną benzynkę
W czasie gdy schnie wyczyszczony zaworek, można wyczyścić sobie przepustnicę, ale to już było w innym poście
Składamy w odwrotnej kolejności
Jeżeli po tym zabiegu nadal pracuje nie równo, można wrócić do wydawania kasy na nowe części
U mnie pomogło, liczę że Wam też pomoże