Witam, ponieważ mimo zapewnień sprzedawcy że schematy są doskonałe, sterują wszystkim a jakość ich zdjęć pomoże nawet laikowi, nic tak naprawdę nie wnosiły postanowiłem podzielić się swoimi osiągnięcami
może komuś kiedyś ułatwią życie, albo pozwolą zaoszczędzić pare groszy na płaceniu za "schematy podłączenia"
Rozpatrzymy dwa przypadki.
Gdy auto ma jedynie centralny zamek, podłączenie jest raczej proste. Zdejmujemy boczek w słupku po stronie kierowcy. Odszukujemy wiązkę kabli prowadzącą do drzwi (na wyjściu z karoserii jest gniazdo z 3 lub 2 wtyczkami, zalezy od wyposażenia).
Wystarczy odnaleźć odpowiednią wtyczkę i wpiąć w nią kablami zgodnie z poniższym schematem:
I tyle, sterowanie centralnym powinno działać bez problemu
Drugi przypadek dotyczy centralnego zamka wraz z fabrycznym alarmem. Tutaj wpięcie w standardowe kable nie wystarcza, gdyż to nie centralny zamek steruje alarmem (jak myślał sprzedawca), a alarm steruje centralnym zamkiem
Na szczęście kable znajdują się dokładnie w tym samym miejscu, a nawet tej samej kostce co te od centralnego zamka.
Wpinamy sie jednak w kable sterujące alarmem zgodnie z poniższym schematem:
Oczywiście większość sterowników ma dodatkowe wyjścia na syrenę oraz kierunkowskazy. Kwesti syreny nie rozwiązywałem, gdyż montuje osobną, nie podłączam się do oryginału. Natomiast podłączenie kierunków, wymaga odkręcenia i demontażu dolnej części obudowy kolumny kierownicy. Z grubsza już ze zlokalizowanym jednym z kabli wygląda to następująco:
Ze względu na jakość zdjęcia, zamieszczam poniższy schemat przedstawiający który kabel odpowiada za który kierunek:
Jeżeli z centralki wychodzi tylko jeden przewód do sterowowania kierunkami należy go sobie zmostkować na dwa
I tak o to mamy Centralny zamek razem z alarmem fabrycznym sterowany z pilota, którego aktywację i deaktywację potwierdzają kierunki.
Mam nadzieje że komuś się ten malutki tutorial przyda