Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik  (Przeczytany 6335 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Ksenomorf Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Ibiza '97, 1.4 AXE

« Wtorek, 19.05.2009, 21:46:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam z moim autem dzieje się coś niedobrego i nikt nie wie co. Mianowicie gdy jest zimny silnik odpala i pracuje bez zastrzeżeń , gdy osiągnie temperaturę eksploatacyją też jest wszystko OK ale gdy jest niedogrzany zaczyna tracić moc (tak jakby zaczynało mu brakować paliwa) gdy zgaśnie nieda się uruchomić dopuki nie ostygnie . W warsztacie podłączono kompa i wymieniono czujnik temperatury wody . Nie wiele to pomogło , po za tym czujnikie podobno nie było innych błądów . Kupiłem sobie drugi czujnik (uważałem że być może pierwszy miał jakąś wadę) ale problem występuje dalej . Po za tym problemem auto spisuje się bez zastrzeżeń nic nie szarpie , ma równy bieg jałowy , dobrze się wkręca na obroty , zużywa normalne ilości paliwa tj. w mieście ok. 7,3l. Może macie jakieś pomysły ;-)
« Ostatnia zmiana: Środa, 20.05.2009, 09:46:53 wysłane przez Ksenomorf » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Środa, 20.05.2009, 08:00:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ksenomorf
zimny silnik odpala i pracuje bez zastrzeżeń , gdy osiągnie temperaturę eksploatacyją też jest wszystko OK ale gdy jest niedogrzany zaczyna tracić moc
Możesz sprecyzować co oznacza zimny i niedogrzany?

Cytat: Ksenomorf
(tak jakby zaczynało mu brakować paliwa)
To może poszukaj po instalacji paliwowej - pompa, filtry, przewody paliwowe :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #2 - Środa, 20.05.2009, 08:02:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Możesz sprecyzować co oznacza zimny i niedogrzany
zapene zanim osiagnie 90st.

moze gdzies na ukladzie paliwowym na jakiejs obejmie jest nieszczelnosc i po nagrzaniu puszca lewe powietrze.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #3 - Środa, 20.05.2009, 08:54:38 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czy to cos wniesie do tematu, ale mialem podbny problem ze swoja ibi, samochod tez szarpal i dziwnie sie zachowywal podczas jazdy, tak jakby brakowalo mu paliwa w momencie gdy dodawalem gazu, a na biegu jalowym bez problemu...wymienilem filtr paliwa, sprawdzilem caly uklad i nic...okazalo sie ze winne byly swiece...po wymianie wszystko wrocilo do normy...
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Środa, 20.05.2009, 09:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
zapene zanim osiagnie 90st.
No ale na zimnym jest dobrze a na niedogrzanym źle... - a obie temperatury są przed osiągnięciem 90 stopni.
Jak dla mnie mało precyzyjne określenie  :-\

ps.
Ksenomorf, popraw temat postu, tak żeby wskazywał o czym jest wątek.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Ksenomorf Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Ibiza '97, 1.4 AXE

« Odpowiedz #5 - Środa, 20.05.2009, 10:01:18 - NIEPRZECZYTANA »

Sprecyzuję problem temperaturowy . Silnik zimny tj. po nocnym postoju wszystko jest OK , silnik gorący tj. wskazówka termometra pionowo wszystko jest OK , silnik po 1-2km. jazdy wskazówka w pozycji ok. 50-70 następuje utrata mocy (analogicznie jak w przypadku końca gazu LPG ty mu w gaz a on zgas  ;D ) a po wylączeniu silnika nie można go uruchomić do puki nie ostygnie tj. po ok.20min. przymusowego stania . Co do świec , mam NGK i mają przebieg ok. 10kkm. a filtr paliwa podobnie . Pompa paliwa była wymieniona profilaktycznie 2 miesiące temu .
Zapisane
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 30.07.2009, 22:15:16 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam prawie ten sam problem tylko u mnie nie traci mocy i jak sie rozgrzeje do temperatury ktorej sie wlancza wentylator to gasnie i musze czekac az ostygnie , czy to nie czujnik temperatury?? probowalem podlaczyc pod vaga ale nie chce sie polaczyc
Zapisane

Ksenomorf Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Ibiza '97, 1.4 AXE

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 06.08.2009, 12:35:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Problem został rozwiązany , winna była kopułka . Samochód po podłączeniu pod kompa nie wskazywał żadnych błędów . Mój błąd polegał na tym że iskrę sprawdzałem na kablu wychodzącym z cewki a nie na świecy (wiadomo trudny dostęp do świec) . Poza tym powiedział mi że nie dawno wymieniał palec i kopułkę (co było prawdą) więc nawet tam nie zaglądałem . Temperatura nie miała tu żadnego znaczenia , poza tym sterowanie silnika jest tak zaprojektowane że silnik zawsze da się uruchomić i bedzie działać w trybie awaryjnym nawet gdy znikną sygnały od większości czujników (musi być tylko sygnał od czujnika położenia wału) .
Zapisane
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 09.08.2009, 19:18:52 - NIEPRZECZYTANA »

czyli cos z zaplonem u mnie jest tak samo , poruszam troche kablami i odpala, mam bardzo popekana cewke napewno jest przebicie, kable mam nowe aparat palec tez .
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik
Skocz do: