Podłączamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji
(na przykładzie Ibizy GLX z 94r.)Zakładając ze mamy oryginalna instalacje szyb i centralny zamek elektryczny lub pneumatyczny ze sterowaniem na pilota.
Potrzebne materiały:- domykacz (moduł domykania) ? użyłem MPW-2 Testronik ? ok. 75zl (kiedyś był tańszy)
- przekaźnik uniwersalny 40A ? 2-5zl
- kawalek przewodu + 2 wsuwki

Oryginalna instalacja szyb działa w ten sposób ze na kablach silników szyb jest ?+? po włączeniu zapłonu a po wyłączeniu nie ma niczego a ma być ?-?.
W tym miejscu proponuje sprawdzić czy faktycznie masy po wyłączeniu stacyjki nie ma bo może wymiana przekaźnika być nie potrzebna, ale zgodnie ze schematem będzie to potrzebne.
Po zapoznaniu się z instrukcja tego sterownika zapewne każdy uzna ze dzięki 2 przekaźnikom da się to podłączyć z wykorzystaniem wyjścia pomocniczego ? nic bardziej błędnego! A to tylko z tego powody ze szyby zamykają się z oporem i nie da się wtedy regulować czułości domykacza.
Dokumentacja na temat MPW-2 (czytać dokładnie!!!)

Główny problem z podłączeniem modułu to zmodyfikować oryginalna instalacje tak aby po wyłączeniu stacyjki na silnikach szyb był ?-?.
Zmieniając oryginalny przekaźnik i miejsca kabli w kostce uzyskujemy ten efekt.
Przekaźnik od szyb to nr. 14
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4118.0Nad nim albo pod nim jest jeszcze bezpiecznik.
Oryginalny przekaźnik ma tylko 4 złącza a my potrzebujemy 5.
Aby ułatwić sobie prace musiałem wyciągnąć kostkę przekaźnika z tablicy ? nie wiedziałem jak to zrobić to wypiołem całą tablice przekaźników nie opisuje tego bo to prosta czynność
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5814.msg67392#msg67392...ale to nie było konieczne...
Można wsunąć od dołu 2 cienkie śrubokręty i pewnie da się to odbezpieczyć.
Tak wygłada kostka przekaznika:
Wypinanie kabli:1. Wciskamy cienki śrubokręt obok wsuwki aby zgiąć blokadę i wypiąć kabel.

2. Później odginamy blokadę.
Oryginalny schemat instalacji zmodyfikowany na potrzeby podłączenia domykania:
Czerwone numery opisują podłączenie nowego przekaźnika do oryginalnej instalacji.
87a który nie jest opisany podpinamy na masę.
Opisana kostka przekaźnika:
Zasilanie bez stacyjki idzie do przekaźnika przez bezpiecznik (nad lub pod przekaźnikiem) ? gruby czerwony kabel.
Cala operacja sprowadza się do:- zamiany miejscami kabli: grubego czerwonego z czarno czerwonym
- wpięcia masy w środkowe miejsce
masę wziolem z brązowej kostki po lewej stronie tablicy bezpieczników (są tam miejsca do wpięcia kabli)
Instalacje domykacza podłączamy do przełączników szyb:
- zasilanie przekaźników domykacza oraz zasilanie samej centralki - pod zapalniczkę (bezp. 15A zamiast 10A)
- +12V akcesoria - do podświetlania przełącznika
- różowy kabel (obniżenie czułości) ? na masę (wcisnolem go pod styk przełącznika) czasami ten kabel może być nie potrzebny o ile komuś szyby pracują lekko.
Przy okazji proponuje wyczyścić przełączniki szyb:1. Jak już mamy wyjęte to podważamy cienkim śrubokrętem po bokach i wyciągamy przycisk.

2. Teraz drapiemy styki na 2 ruchomych blaszkach oraz w przełączniku.

3. Wkładając blaszki do przełącznika nie da się tego pomylić, pasują tylko w jedna stronę.
4. Przełącznik składamy pionowo aby blaszki nie powypadały, można użyć śrubokręta.
UWAGA Jeżeli czegoś brakuje w moim opisie znajduje się to w instrukcji domykacza.A tak pracuje domykacz
http://www.wrzuta.pl/film/oXVw3AEqaX/domykanie_szyb_seatTu można zadawać konkretne pytania:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5058.msg91508#msg91508Temat do ogolnej dyskusji o domykaniu:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1617.0