Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?) (Przeczytany 10307 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kg77
Świeżak
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1.6 16V
Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Piątek, 05.08.2011, 09:48:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam, sprawa dotyczy Seata Leona 2004 1.6 16V BCB z LPG
Wstęp trochę długi, ale chcę jak najlepiej nakreślić sytuację.
Jakiś czas temu (ok 2 miesiące) pojawił się błąd:
16555 Wyważenie paliwa ? system osłabiony (bank 1)
auto lubiło też mieć wcześniej falujące obroty na biegu jałowym, zgodnie z informacjami z forum wyczyściłem i zrobiłem adaptację przepustnicy i problem falujących obrotów w znaczący sposób się zmniejszył (powtarzało się to jeszcze ale w bardzo dużych odstępach czasu i falowanie było znacznie łagodniejsze).
Niestety ponownie pojawiał się błąd 16555. Stawiałem, że to może problem z LPG tym bardziej że sporadycznie dawało się odczuć nieco słabszą moc na gazie, po przełączeniu na benzynę auto ciągnęło lepiej. Niestety mój urlop, urlop gazownika i tak zeszło, miałem to zrobić, nie sprawdziłem tego do tej pory
Wczoraj podczas jazdy auto zaczęło hałasować przy zwiększaniu obrotów, jak tylko się zorientowałem zatrzymałem się (na wolnych obrotach nie było tego słychać - silnik pracował równo) wyłączyłem auto i nie próbowałem odpalać
Spod rozrządu kapał płyn - Pompa wody(?) Nie odpalałem już auta tylko holowałem,
Po zdjęciu górnej obudowy z rozrządu i zblokowaniu na znaki wygląda jakby rozrząd był przestawiony tzn znaczek na kole pasowym (na wale korbowym) nie wskazuje dokładnie na 0, jest przesunięty o jakieś 2cm w lewo w stosunku do oznaczenia Z na obudowie.
Póki co nic więcej nie było rozbierane i nic więcej nie wiem.
Pytanie, czy te 2 przypadki mogą mieć ze sobą coś wspólnego, tzn czy scenariusz mógł być taki, że rozrząd przeskoczył wcześniej, co spowodowało pokazywanie się błędu 16555. A pompa (o ile to w ogóle pompa) uszkodziła się niezależnie, lub na skutek długiej jazdy z przestawionym rozrządem.
I ważniejsze - w jaki sposób mogę sprawdzić czy to uszkodzenie nie spowodowało czegoś gorszego np pogięcia zaworów? Silnik jest jak najbardziej kolizyjny. Czy to jestem w stanie ustalić już teraz, bez zdejmowania głowicy, czy dopiero po usunięciu problemu z pompą i prawidłowym ustawieniu rozrządu?
Auto jeździło do końca i miało swoją moc.
Rozrząd wraz z pompą wymieniany był 55 000 km temu - planuję całość wymienić również teraz by nie trzeba ponownie grzebać za jakiś czas.
Z góry dziękuję za pomoc
Zapisane
Daro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza Cupra '97 2.0 ABF ; Vectra C Z20NET
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 05.08.2011, 10:25:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kg77 Piątek, 05.08.2011, 09:48:31
Pytanie, czy te 2 przypadki mogą mieć ze sobą coś wspólnego, tzn czy scenariusz mógł być taki, że rozrząd przeskoczył wcześniej, co spowodowało pokazywanie się błędu 16555. A pompa (o ile to w ogóle pompa) uszkodziła się niezależnie, lub na skutek długiej jazdy z przestawionym rozrządem.
I ważniejsze - w jaki sposób mogę sprawdzić czy to uszkodzenie nie spowodowało czegoś gorszego np pogięcia zaworów? Silnik jest jak najbardziej kolizyjny. Czy to jestem w stanie ustalić już teraz, bez zdejmowania głowicy, czy dopiero po usunięciu problemu z pompą i prawidłowym ustawieniu rozrządu?
przy przestawionym rozrządzie pompa nie uszkodzi się, może po prostu zaczęła lać.
Aby sprawdzić czy coś uszkodziłeś to z powrotem ustaw rozrząd tak jak ma być, jeśli odpali to będzie ok (plus ewentualna kompresja)
wtedy wymień rozrząd (komplet) i jeździj dalej bez obaw
Zapisane
www.mtk-klub.pl
>>>moja IZA<<<
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 05.08.2011, 10:44:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dostan sie do pompy w pierwszej kolejnosci
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kg77
Świeżak
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1.6 16V
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #3 -
Niedziela, 07.08.2011, 23:52:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zgodnie z radą dostałem się do pompy
eh trochę się trzeba narozkręcać, żeby do niej dotrzeć. Stan pompy: oderwany plastikowy pierścień od wirnika, kręci się mimośrodowo, co kilka obrotów blokuje się, potem (kręcąc na siłę) coś przeskoczy i idzie dalej - nie wiem co jej się stało w każdym razie do wyrzucenia. Pompa Ruville - przebieg 55 000km.
Tak więc auto mam rozkręcone i pozostaje pytanie co dalej? Pewnie nowy rozrząd, poskręcanie, pokręcenie silnikiem, odpalenie i... oby nie znowu rozkręcanie.
I tu wracam do mojego pytania, czy jestem w stanie sprawdzić stan zaworów, zanim to wszystko poskładam, czy jedyna droga to złożenie i sprawdzenie kompresji. Wiem, kolejne rozkręcanie pójdzie już szybciej, mimo wszystko chciałbym tego uniknąć
Zapisane
Daro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza Cupra '97 2.0 ABF ; Vectra C Z20NET
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 08.08.2011, 01:36:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kg77 Niedziela, 07.08.2011, 23:52:42
Pewnie nowy rozrząd, poskręcanie, pokręcenie silnikiem, odpalenie
jak zawory będą ok to silnik odpali i będzie normalnie pracował tak jak wcześniej
ps żeby sprawdzić zawory musiałbyś ściągnąć głowice a to mija się z celem...
pisałeś że "(na wolnych obrotach nie było tego słychać - silnik pracował równo)" więc wniosek nasuwa się sam zawory są ok
Zapisane
www.mtk-klub.pl
>>>moja IZA<<<
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #5 -
Poniedziałek, 08.08.2011, 05:56:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Skladaj na nowych gratach i pal innej opcji nie ma.
Tylko moze teraz pompa hepu?
Nie byl za mocno naciagniety pasek ze poszla pompa?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kg77
Świeżak
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1.6 16V
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 13.08.2011, 22:10:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zamykając temat - po złożeniu rozrządu auto pali jeździ i wszystko jest ok. Odpukać. Tak więc obyło się bez ponownego rozkręcania silnika. Pewnie w najbliższym czasie okaże się jeszcze czy błąd 16555 się nadal pojawia, czy to było jakoś związane z przestawionym wcześniej(?) rozrządem.
Wielkie dzięki za pomoc. Nowe doświadczenie zdobyte
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 14.08.2011, 06:41:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Raczej nie ma to zwiazku
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kordoba
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba 1,6 ALM z 2001
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #8 -
Poniedziałek, 31.10.2011, 22:50:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Opiszę tu swoją awarię.
Cordoba silnil 1,6 ALM 8-zaworowy.
Otóż podzas przyspieszania zepsuł się pase alternatora.
Została część paska ale z boków farfocle.
Silnik zgasł.
Zacholowałek go do zakładu.
Okazało się że pasek rozrządu przeskoczył.
Ponieważ rozrząd miał przebieg 55 tys i 5 lat to wymieli już cały rozrząd z pompą.
Po złożeniu wszytkieg silnik nie chodzi dobrze.
Trochę jak traktor, szarpie.
Mechanicy mówili, że pomierzyli ciśnienia i w 3-cim cylindrze jest za małe.
Widocznie teraz chodzi na 3 cylindrach.
Sprawdzalim że na tym pasku przeskoczonym nie było kolizji z zaworami.
Niby nie powinno się bardziej zepsuć ale coś jest nie tak.
Iskra na świecach jest w porządku.
Komputer nie wykazuje błędów.
Czy trzeba zdejmować głowicę, czy ktoś ma jakiś pomysł na diagnoze ?
Albo jak to zdiagnozować ?
Zapisane
skiba
Klubowicz
Offline
Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #9 -
Wtorek, 01.11.2011, 08:23:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
a przed ta awaria wszystko bylo ok z autkiem,normalnie "chodzilo" ?ci mechanicy to znasz ich,jakis renomowany warsztat czy z łapanki ich wziales?
Zapisane
rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #10 -
Wtorek, 01.11.2011, 09:40:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
do sprawdzenia poprawne ustawienie raz jeszcze
Cytat: kordoba
Mechanicy mówili, że pomierzyli ciśnienia i w 3-cim cylindrze jest za małe.
Widocznie teraz chodzi na 3 cylindrach.
napisz jakie wyszly cisnienia
wariant mniej optymistyczny to zgiety trzonek zaworu i nie domyka sie
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kordoba
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba 1,6 ALM z 2001
Odp: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
«
Odpowiedz #11 -
Czwartek, 03.11.2011, 22:38:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Przed awarią silnik chodził jak zegarek, problemy były tylko z przepustnicą ale przejściowe.
Ciśnienia z tego co pamiętam to mówili że okolo 10-11 a w trzecim koło 7 atm.
Wszyscy mówią, że pewnie zgięty zawór i głowica do wymontowania.
Kordoba.
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...