+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)  (Przeczytany 10307 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kg77 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1.6 16V

« Piątek, 05.08.2011, 09:48:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, sprawa dotyczy Seata Leona 2004 1.6 16V BCB z LPG
Wstęp trochę długi, ale chcę jak najlepiej nakreślić sytuację.

Jakiś czas temu (ok 2 miesiące) pojawił się błąd:
16555 Wyważenie paliwa ? system osłabiony (bank 1)
auto lubiło też mieć wcześniej falujące obroty na biegu jałowym, zgodnie z informacjami z forum wyczyściłem i zrobiłem adaptację przepustnicy i problem falujących obrotów w znaczący sposób się zmniejszył (powtarzało się to jeszcze  ale w bardzo dużych odstępach czasu i falowanie było znacznie łagodniejsze).
Niestety ponownie pojawiał się błąd 16555. Stawiałem, że to może problem z LPG tym bardziej że sporadycznie dawało się odczuć nieco słabszą moc na gazie, po przełączeniu na benzynę auto ciągnęło lepiej. Niestety mój urlop, urlop gazownika i tak zeszło, miałem to zrobić, nie sprawdziłem tego do tej pory :(

Wczoraj podczas jazdy auto zaczęło hałasować przy zwiększaniu obrotów, jak tylko się zorientowałem zatrzymałem się (na wolnych obrotach nie było tego słychać - silnik pracował równo) wyłączyłem auto i nie próbowałem odpalać
Spod rozrządu kapał płyn - Pompa wody(?) Nie odpalałem już auta tylko holowałem,

Po zdjęciu górnej obudowy z rozrządu i zblokowaniu na znaki wygląda jakby rozrząd był przestawiony tzn znaczek na kole pasowym (na wale korbowym)  nie wskazuje dokładnie na 0, jest przesunięty o jakieś 2cm w lewo w stosunku do oznaczenia Z na obudowie.

Póki co nic więcej nie było rozbierane i nic więcej nie wiem.

Pytanie, czy te 2 przypadki mogą mieć ze sobą coś wspólnego, tzn czy scenariusz mógł być taki, że rozrząd przeskoczył wcześniej, co spowodowało pokazywanie się błędu 16555. A pompa (o ile to w ogóle pompa) uszkodziła się niezależnie, lub na skutek długiej jazdy z przestawionym rozrządem.
I ważniejsze - w jaki sposób mogę sprawdzić czy to uszkodzenie nie spowodowało czegoś gorszego np pogięcia zaworów? Silnik jest jak najbardziej kolizyjny. Czy to jestem w stanie ustalić już teraz, bez zdejmowania głowicy, czy dopiero po usunięciu problemu z pompą i prawidłowym ustawieniu rozrządu?

Auto jeździło do końca i miało swoją moc.
Rozrząd wraz z pompą wymieniany był 55 000 km temu - planuję całość wymienić również teraz by nie trzeba ponownie grzebać za jakiś czas.

Z góry dziękuję za pomoc
Zapisane
Daro Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza Cupra '97 2.0 ABF ; Vectra C Z20NET

« Odpowiedz #1 - Piątek, 05.08.2011, 10:25:14 - NIEPRZECZYTANA »



Pytanie, czy te 2 przypadki mogą mieć ze sobą coś wspólnego, tzn czy scenariusz mógł być taki, że rozrząd przeskoczył wcześniej, co spowodowało pokazywanie się błędu 16555. A pompa (o ile to w ogóle pompa) uszkodziła się niezależnie, lub na skutek długiej jazdy z przestawionym rozrządem.
I ważniejsze - w jaki sposób mogę sprawdzić czy to uszkodzenie nie spowodowało czegoś gorszego np pogięcia zaworów? Silnik jest jak najbardziej kolizyjny. Czy to jestem w stanie ustalić już teraz, bez zdejmowania głowicy, czy dopiero po usunięciu problemu z pompą i prawidłowym ustawieniu rozrządu?
przy przestawionym rozrządzie pompa nie uszkodzi się, może po prostu zaczęła lać.
Aby sprawdzić czy coś uszkodziłeś to z powrotem ustaw rozrząd tak jak ma być, jeśli odpali to będzie ok (plus ewentualna kompresja)
wtedy wymień rozrząd (komplet) i jeździj dalej bez obaw
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Piątek, 05.08.2011, 10:44:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dostan sie do pompy w pierwszej kolejnosci
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kg77 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1.6 16V

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 07.08.2011, 23:52:42 - NIEPRZECZYTANA »

Zgodnie z radą dostałem się do pompy ;) eh trochę się trzeba narozkręcać, żeby do niej dotrzeć. Stan pompy: oderwany plastikowy pierścień od wirnika, kręci się mimośrodowo, co kilka obrotów blokuje się, potem (kręcąc na siłę) coś przeskoczy i idzie dalej - nie wiem co jej się stało w każdym razie do wyrzucenia. Pompa Ruville - przebieg 55 000km.
Tak więc auto mam rozkręcone i pozostaje pytanie co dalej? Pewnie nowy rozrząd, poskręcanie, pokręcenie silnikiem, odpalenie i... oby nie znowu rozkręcanie.
I tu wracam do mojego pytania, czy jestem w stanie sprawdzić stan zaworów, zanim to wszystko poskładam, czy jedyna droga to złożenie i sprawdzenie kompresji. Wiem, kolejne rozkręcanie pójdzie już szybciej, mimo wszystko chciałbym tego uniknąć ;)
Zapisane
Daro Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza Cupra '97 2.0 ABF ; Vectra C Z20NET

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 08.08.2011, 01:36:38 - NIEPRZECZYTANA »

Pewnie nowy rozrząd, poskręcanie, pokręcenie silnikiem, odpalenie
jak zawory będą ok to silnik odpali i będzie normalnie pracował tak jak wcześniej
ps żeby sprawdzić zawory musiałbyś ściągnąć głowice a to mija się z celem...
pisałeś że "(na wolnych obrotach nie było tego słychać - silnik pracował równo)" więc wniosek nasuwa się sam zawory są ok :-)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 08.08.2011, 05:56:50 - NIEPRZECZYTANA »

Skladaj na nowych gratach i pal innej opcji nie ma.
Tylko moze teraz pompa hepu?
Nie byl za mocno naciagniety pasek ze poszla pompa?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kg77 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Seat Leon 1.6 16V

« Odpowiedz #6 - Sobota, 13.08.2011, 22:10:24 - NIEPRZECZYTANA »

Zamykając temat - po złożeniu rozrządu auto pali jeździ i wszystko jest ok. Odpukać. Tak więc obyło się bez ponownego rozkręcania silnika. Pewnie w  najbliższym czasie okaże się jeszcze czy błąd 16555 się nadal pojawia, czy to było jakoś związane z przestawionym wcześniej(?) rozrządem.
Wielkie dzięki za pomoc. Nowe doświadczenie zdobyte ;) 
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 14.08.2011, 06:41:19 - NIEPRZECZYTANA »

Raczej nie ma to zwiazku
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kordoba Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1,6 ALM z 2001

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 31.10.2011, 22:50:39 - NIEPRZECZYTANA »

Opiszę tu swoją awarię.
Cordoba silnil 1,6 ALM 8-zaworowy.
Otóż podzas przyspieszania zepsuł się pase alternatora.
Została część paska ale z boków farfocle.
Silnik zgasł.
Zacholowałek go do zakładu.
Okazało się że pasek rozrządu przeskoczył.
Ponieważ rozrząd miał przebieg 55 tys i 5 lat to wymieli już cały rozrząd z pompą.
Po złożeniu wszytkieg silnik nie chodzi dobrze.
Trochę jak traktor, szarpie.
Mechanicy mówili, że pomierzyli ciśnienia i w 3-cim cylindrze jest za małe.
Widocznie teraz chodzi na 3 cylindrach.
Sprawdzalim że na tym pasku przeskoczonym nie było kolizji z zaworami.
Niby nie powinno się bardziej zepsuć ale coś jest nie tak.
Iskra na świecach jest w porządku.
Komputer nie wykazuje błędów.
Czy trzeba zdejmować głowicę, czy ktoś ma jakiś pomysł na diagnoze ?
Albo jak to zdiagnozować ?
Zapisane
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 01.11.2011, 08:23:33 - NIEPRZECZYTANA »

a przed ta awaria wszystko bylo ok z autkiem,normalnie "chodzilo" ?ci mechanicy to znasz ich,jakis renomowany warsztat czy z łapanki ich wziales?
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 01.11.2011, 09:40:03 - NIEPRZECZYTANA »

do sprawdzenia poprawne ustawienie raz jeszcze
Cytat: kordoba
Mechanicy mówili, że pomierzyli ciśnienia i w 3-cim cylindrze jest za małe.
Widocznie teraz chodzi na 3 cylindrach.
napisz jakie wyszly cisnienia
wariant mniej optymistyczny to zgiety trzonek zaworu i nie domyka sie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kordoba Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1,6 ALM z 2001

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 03.11.2011, 22:38:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Przed awarią silnik chodził jak zegarek, problemy były tylko z przepustnicą ale przejściowe.
Ciśnienia z tego co pamiętam to mówili że okolo 10-11 a w trzecim koło 7 atm.
Wszyscy mówią, że pewnie zgięty zawór i głowica do wymontowania.
Kordoba.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Uszkodzona pompa, przestawiony rozrzad (czy tylko?)
Skocz do: