Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Załączenie Turbo
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Załączenie Turbo (Przeczytany 21237 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
widget
Użytkownik
Offline
Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T
WWW
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #15 -
Piątek, 04.01.2013, 20:33:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ciekawi mnie to od kiedy podłączyłem wskaźnik doładowania
Bez tego człowiek jeździł niczego nie świadomy i spokojniejszy
Logi jakie robiłem ostatnio wyszły ok, dlatego dziwi mnie dlaczego wskaźnik pokazuje raz właściwie (max przy gazie w podłodze ~ 1 bar) innym razem pompuje do 1,5 bara lecz po chwili opada do właściwej wartości.
Auto nie łapie trybu awaryjnego dlatego boję się, żeby turbo nie odleciało
Myślałem, że może geometria się zapiekła ale nie
Zrobię aktualne logi 11, natomiast jeżeli wyjdzie, że jest ok to by oznaczało, że w przypadku vag`a nie są brane chwilowe max wartości ciśnienia turbosprężarki?
Sytuacja jest o tyle dziwna, że np. na 5 przejazdów, 3 pompuje max przy pedale w podłodze 1-1,1 bara, a w 2 pozostałych dojdzie do 1,5 i opada po chwili do wartości ~ 1 (w zależności od obrotów). Wskaźnik raczej nie przekłamuje - Auto Gauge na silniczku krokowym.
Zapisane
Seat Cordoba 1.8 8v 90hp
Seat Ibiza Cupra 2.0 16V 150hp
Seat Toledo ASV
www.specet.pl
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #16 -
Piątek, 04.01.2013, 20:35:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak dobrze pamiętam przeładowanie musi trwać ponad 7 sek. aby auto złapało notlaufa.
Zapisane
widget
Użytkownik
Offline
Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T
WWW
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #17 -
Piątek, 04.01.2013, 20:57:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
To by wyjaśniało sprawę
Chcę doprowadzić autko do stanu prawię idealnego dlatego wszystko muszę sprawdzić.
Dzisiaj uruchomiłem logi statyczne dla bloku 03 a sztanga ani drgnęła. Ciekawi mnie czy to wynika z zaślepienia egr`a? Wcześniej poruszała się w pełnym zakresie.
Masz rację, zrobię logi dyn to będzie pewność, dzięki
KKKKris
Zapisane
Seat Cordoba 1.8 8v 90hp
Seat Ibiza Cupra 2.0 16V 150hp
Seat Toledo ASV
www.specet.pl
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #18 -
Piątek, 04.01.2013, 21:33:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na statycznie to chyba nie ma po co chodzic sztanga, wymagane ciśnienie jest niskie i stałe, więc sztanga powinna być stabilna. Chyba, że masz na myśli logi w BS >> ale wtedy w 11 sztaanga pracuje... (chyba, bo z pamięci piszę)
Nie wiem, czy nie szukasz dziury w całym. Nigdy ciśnienie aktualne nie jest równe wymaganemu w stanie dynamicznym, zawsze jest opóźnienie w uzyskaniu ciśnienia zadanego. Tak działa każdy regulator, szczególnie jeśli zmiany ciśnienia wymaganego są duże. Każdy układ regulatora potrzebuje czasu na osiągnięcie wartości zadanej.
Zapisane
widget
Użytkownik
Offline
Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T
WWW
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #19 -
Piątek, 04.01.2013, 21:43:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tzn. Mam na myśli logi w BS bloku 03. W momencie sterowanie EGR On/Off sztanga chodziła w pełnym zakresie, teraz się nie rusza. Myślę, że ma to właśnie związek z zaślepieniem EGR.
Wcześniej sprawdzałem w ten sposób czy geometria nie jest zapieczona.
Mam parę groszy na doprowadzenie auta do odpowiedniego stanu zanim pojawi się mały widget na świecie
Później będą inne wydatki
Druga sprawa to działanie wskaźnika. Jeżeli ustawię funkcję ostrzegania na wartości powiedzmy 1,1 bara a turbawka pompuje do 1,5 to piszczek i mryganie zegara powtarza się co jakiś czas
Cytat: KKKKris
Nigdy ciśnienie aktualne nie jest równe wymaganemu w stanie dynamicznym, zawsze jest opóźnienie w uzyskaniu ciśnienia zadanego. Tak działa każdy regulator, szczególnie jeśli zmiany ciśnienia wymaganego są duże. Każdy układ regulatora potrzebuje czasu na osiągnięcie wartości zadanej.
Zgadzam się, myślałem jedynie, że ciśnienia wzrasta do wymaganej wartości a nie turbo pompuje ile da radę a później zostaje zmniejszone do zadanej dawki.
Zastanawie mnie jeszcze czy niesprawny przepływomierz może mieć na to wpływ?
Zapisane
Seat Cordoba 1.8 8v 90hp
Seat Ibiza Cupra 2.0 16V 150hp
Seat Toledo ASV
www.specet.pl
ziemniak26
DieselPower
Użytkownik
Offline
Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #20 -
Sobota, 05.01.2013, 16:36:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zrób logi dynamiczne. Zegary turbo potrafią bardzo przekłamywać i nie ma co się tym nadmiernie przejmować. MapSensor pokaże ci dużo dokładniejsze ciśnienie. Peak ma prawo występować i jeżeli jest to w zakresie średnich obrotów, to nie ma w tym nic złego. Gorzej gdyby turbo odlatywało ci w kosmos przy około 4000 RPM
Zapisane
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #21 -
Sobota, 05.01.2013, 19:47:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: widget
myślałem jedynie, że ciśnienia wzrasta do wymaganej wartości a nie turbo pompuje ile da radę a później zostaje zmniejszone do zadanej dawki.
Tak się nie da. Co nie znaczy, że jest niewykonalne. Turbo pompuje wg mapy, pewnie znajdziesz kogoś kto tak Ci zrobi mapę, że turbo będzie stopniowo dochodzić do zadanego ciśnienia, tylko pewnie byś się zdziwił jakby Cię jakieś SDI spod ze świateł skilowało. Po prostu za długo trzeba by rozpędzać turbine, na tym polega działanie wszelakich regulatorów w automatyce, nie tylko w aucie. Zawsze jest jakiś niewielki stopień przeregulowania.
Zapisane
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #22 -
Niedziela, 14.07.2013, 09:14:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Siemka, dopisuję się w tym temacie, z racji pomysłu zasłyszanego od znajomego. Podobno da się przestawić turbo, żeby dawało więcej pary przy mniejszych obrotach. W moim toledo z silnikiem 1Z turbo zaczyna być czuć przy 2300-2400 rpm (czuć jak auto zrywa do przodu). Biegi zmieniam i tak przy około 2000 rpm, rzadko licznik pokazuje powyżej 3000 rpm. Czy dało by się coś poregulować, żeby dawało więcej powietrza w zakresie powiedzmy 1500-1800 rpm? Czy jeżeli taka regulacja jest możliwa, to czy trzeba będzie robić program nowy i czy odbiłoby się to źle na turbo / zawory / tłoki?
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #23 -
Niedziela, 14.07.2013, 09:50:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
mozna regulować na sztandze, ale zanim to zrobisz to ja bym zlogował auto
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #24 -
Niedziela, 14.07.2013, 10:08:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: irocket
turbo zaczyna być czuć przy 2300-2400 rpm
Raczej nie możliwe, żeby dopiero przy tych obrotach turbo się budziło. To raczej Twoje subiektywne odczucie. Tak jak pisze kacperix, najpierw logi potem regulacja.
Zapisane
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #25 -
Niedziela, 14.07.2013, 10:25:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Oki, jak będę miał możliwość (i pieniądze), to zrobię logi u znajomego / mechanika, albo sam kupię jakiś interfejs.
@aboz
, subiektywne, czy obiektywne odczucie, ale po przekroczeniu tego pułapu obrotów czuć nagły przypływ mocy (trochę wciska w fotele).
edit: albo ktoś robił program, albo obrotomierz oszukuje, bo na tych filmikach za wolnych obrotach seria ma te prawie 1000rpm (wiem, że to cold starty), u mnie jest w okolicach 800rpm (trochę ponad drugą kreską):
https://www.youtube.com/v/vn2P6IfwANQ
https://www.youtube.com/v/EHCUPXGAI3E
https://www.youtube.com/v/FwSa3-DuMP0
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 14.07.2013, 10:34:38 wysłane przez irocket
»
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #26 -
Niedziela, 14.07.2013, 19:25:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Program nie zmienia obrotów jałowych silnika.
Obroty biegu jałowego można zmienić vagiem.
Zapisane
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #27 -
Niedziela, 14.07.2013, 19:41:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dziś na dłuższej trasie (60km) jako pasażer zauważyłem, że:
1. Turbo jest czuć na zimnym / lekko ciepłym silniku, później się nie zauważa tego "kopnięcia"
2. Cały czas mruga kontrolka od temperatury (któryś czujnik uwalony, płyn chłodniczy jest)
3. Wskazówka temperatury silnika nie chce za bardzo wychodzić z tego białego pola, dopiero pod koniec jazdy "dygnęła" ponad
Do 2 i 3 punktu to się pewnie muszę dopisać do innego wątku (ale najpierw by vagiem sprawdzić o co biega), bo to denerwujące trochę, nie wiem też, czy wentylator się włącza (po zgaszeniu silnika nic nie było słychać, żeby działał), a nie chcę, żeby mi kiedyś niespodzianie wodę zagotowało...
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #28 -
Niedziela, 14.07.2013, 19:55:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
dla mnie to masz termostat uwalony.
ale nie o tym temat.
Zapisane
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Załączenie Turbo
«
Odpowiedz #29 -
Czwartek, 15.08.2013, 16:32:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na zimnym silniku turbo słychać, może po prostu przewrażliwiony jestem i mi się wydaje, że późno łapie. Jeszcze nie mam logów jakby co
A co do biegu jałowego, porównajcie sobie tamte, z moim.
http://www.youtube.com/v/yf2s1gSbOTE
Napisano: Czwartek, 18.07.2013, 14:28:40
Kolejny filmik, w okolicach 0:05 jak film się trzęsie mocniej, było czuć "szarpnięcie" turbiny. W razie pytań: 2-gi bieg, but w podłodze od początku. Za bardzo się czepiam chyba, ważne, że jedzie
Ale nie powiem - przy wyprzedzaniu trzeba się przygotować, bo jadąc te 80-90 na 5-tym biegu nie lada wyczyn jest kogokolwiek wyprzedzić (rozpędzić), trzeba redukować do 4-tego biegu, przy mniejszych prędkościach nawet do 3-go
https://www.youtube.com/v/NFao3SiztG4
Napisano: Poniedziałek, 22.07.2013, 16:09:31
Dziś autko zostało podłączone do kompa (program ESITronic), wysypał 2 błędy (nie pamiętam dokładnie). Jeden to od czujnika temp. pow. dolot. a drugi coś o jakichś zmianach w komputerze, czy coś. Obroty biegu jałowego to około 850-870 rpm. Dawka paliwa około 6,6 (nie pamiętam jednostki, ale coś z mg), spada czasem do 5,8. Podobno dobrze. Co do turbo, bo o to się rozchodzi w całym temacie, podobno przepływomierz za małe wskazanie ma, niezależnie od obrotów, pokazuje coś koło 400. Turbo przy większych obrotach tłoczy powietrze (daje coś koło 1atm). Trzeba będzie podjechać do znajomego, wymieni i zobaczymy.
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Załączenie Turbo
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...