+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Niepewne prowadzenie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niepewne prowadzenie  (Przeczytany 9910 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
marko
Gość



« Niedziela, 12.11.2006, 23:15:15 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko zaczelo sie po zrobieniu lozysk w skrzyni. Odebralem autko ze skrecona lekko w lewo kierownica i od razu zauwazylem ze sciaga na prostej w prawo. Po wymianie opon na zimowki troche sie poprawilo ale nadal lekko znosi. Co wazniejsze zauwazylem ze auto zachowuje sie jakos tak mniej stabilnie, mam wrazenie jakby przod "plywal", zrobil sie taki "miekki"  i nie przewidywalny. Co sugerujecie: zbieznosc, drazki, nie mam pomyslu poradzcie cos
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 12.11.2006, 23:53:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marko"
Wszystko zaczelo sie po zrobieniu lozysk w skrzyni. Odebralem autko ze skrecona lekko w lewo kierownica i od razu zauwazylem ze sciaga na prostej w prawo. Po wymianie opon na zimowki troche sie poprawilo ale nadal lekko znosi. Co wazniejsze zauwazylem ze auto zachowuje sie jakos tak mniej stabilnie, mam wrazenie jakby przod "plywal", zrobil sie taki "miekki"  i nie przewidywalny. Co sugerujecie: zbieznosc, drazki, nie mam pomyslu poradzcie cos

Pewnie przy naprawie skrzyni biegów rozpięli wahacze i nie ustawili zbieżności. Proponuję zacząć od sprawdzenia tego.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 13.11.2006, 00:20:19 - NIEPRZECZYTANA »

Ale po co do wyjęcia skrzyni rozpinali  zawieszenie :?: Półosie z przegubami wychodzą bez problemu. Możesz mieć przestawiony kąt pochylenia koła (regulacje na amortyzatorze). Może mechanicy zaczęli od wyjęcia półosi wtedy rozpinali mocowanie amortyzatora od piasty. Ale po co :?:  :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 13.11.2006, 00:28:29 - NIEPRZECZYTANA »

jak pływa to ja bym stawiał na amorki...
ale skręcona kierownica wskazuje na zbieżność
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 13.11.2006, 00:55:04 - NIEPRZECZYTANA »

Ale jak się zmieni kąty pochylenia kół to zbieżność się też przestawi. Musieliby mechanicy drążki rozpinać, żeby przestawiła się zbieżność. Więc moja sugestia jest kąty pochylenia kół i dopiero zbieżność ustawić. Mówię to po to bo jak kiedyś kolega pojechał do takich magików, którzy ustawili tylko zbieżność (po zaliczeniu otwartej studzienki) to auto pływało, że na pasie nie mogłem się zmieścić jadąc tym samochodem. Wróciliśmy do zakładu i okazało się, że kąt pochylenia był na skraju regulacji i po ustawieniu jeszcze raz auto wróciło do normy. Diagnosta powinien sprawdzić całą geometrię ( kąty pochylenia kół, wyprzedzenie swożnia zwrotnicy, zbieżność i symetrię). Nie zawsze to wszystko chce się im robić. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 13.11.2006, 12:16:36 - NIEPRZECZYTANA »

Geometria sie klania (kat pochylenia kola)  :mrgreen:  kilka dni temu robilem i wiem jak sie samochod zachowuje z tym  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 13.11.2006, 12:24:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
Ale po co do wyjęcia skrzyni rozpinali  zawieszenie :?: Półosie z przegubami wychodzą bez problemu. Możesz mieć przestawiony kąt pochylenia koła (regulacje na amortyzatorze). Może mechanicy zaczęli od wyjęcia półosi wtedy rozpinali mocowanie amortyzatora od piasty. Ale po co :?:  :pub:  :pub:  :pub:


Po to zeby dalo sie ta skrzynie wyjasc, miejsca tam malo i o wiele sprawniej idzie jak sie zawieche rozbierze.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 13.11.2006, 12:32:11 - NIEPRZECZYTANA »

No skoro juz ruszali zawieszenie to powinni ustawic lub o tym powiedziec jezeli nie maja na czym ustawiac, mechanicy!  :pala:  ich
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marko
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 13.11.2006, 17:09:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
jak pływa to ja bym stawiał na amorki...

amorki nowe, wiec to nie to, pojade i zrobie kompleksowo geometrie
Zapisane
k-09
Świeżak
Offline Offline



Skąd: czechowice-dz.

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 12.07.2007, 20:13:10 - NIEPRZECZYTANA »

miałem ostatnio to samo i felgi były ok. okazało sie ze to opony mają jakieś wybrzuszenia. dodam że na wyważarce nic nie wykazało  :roll: po wymianie opon - bajka  :rock:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Piątek, 13.07.2007, 10:15:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "k-09"
okazało sie ze to opony mają jakieś wybrzuszenia
ojciec mial tak samo jak jedzil jeszcze IBI ;)
od tamtej pory nie kupuje juz opon na gieldzie  :chytry:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pemo2
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Metropolia Ktery

« Odpowiedz #11 - Piątek, 13.07.2007, 22:42:08 - NIEPRZECZYTANA »

A ja byłem na wyważaniu i pomogło :mrgreen:
Dziękówa raby :los:
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Piątek, 13.07.2007, 22:52:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pemo2"
A ja byłem na wyważaniu i pomogło :mrgreen:
Dziękówa raby :los:
musialo  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 19.07.2007, 13:39:53 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam nieco inny problem. Byłem dzisiaj na geometrii i niestety pochylenie kół tylnych w moim Vario przekracza dopuszczalne wartości (-2 st), a belka jest nieregulowana...  :niewiem:  człowiek od geometrii powiedział, że są jakieś naciągarki,  :roll:  gdzie mogą to wyprostować, ale nie znam żadnego zakładu w Wawie... w ASO powiedzieli, że za tydzień mają termin,  :pala:  a ja w sobotę wybywam na urlop  :hmm: - czy ktoś zna w stolicy zakład w którym kompleksowo robią geometrię?
Zapisane

- mocno nieaktualne
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Niepewne prowadzenie
Skocz do: