+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» silnik szarpie i dlawi sie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: silnik szarpie i dlawi sie  (Przeczytany 9302 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Czwartek, 24.09.2015, 14:11:27 - NIEPRZECZYTANA »

Witam uzytkownikow forum! Moze zaczne tak moje auto to seat cordoba 99 rok 16 v8 z silnikiem typu aft. Od pewnego czasu auto w trakcie jazdy zaczyna sie dlawic potrafi szarpnac. Objawy te zauwazylem iz zaczynaja sie najczesciej na mocno rozgrzanym silniku totez w cieplejsze dni nawet od razu a po chlodnej nocy rozpedza sie normalnie ma kopa i nie zacina sie, zobaczylem tez ze nie lubi jak zaczynam sie dynamicznie rozpedzac wciskajac pedal gazu do dechy przy wysilku wysiada ale gdy jest cieple. Auto posiada PB i LPG i na obu paliwach to samo. Postawilem na uklad zaplonowy swiece siedza juz nowe przewody tez, u mechanika podmienialem przeplywke i cewke zaplonowa oraz wsadzilem nowy czujnik aparatu zaplonowego przy czym tez kopolka sprawdzona. Z autem dzieje sie to nie zawsze np dzis cala droge jechalem i bylo ok a zrobilem 20 km, zgasilem go chwilke postal odpalilem i ruszylem znow w trase i juz zaczely sie klopoty zatrzymalem sie pod domem otwieralem brame chwile postal i zaczol nierowno pracowac pociagnelem za linke gazu lekko i wyrownal prace. Z tlumika nic nie dymi na czarno, zapchany katalizator tez odpada bo go nie ma. Mechanik stwierdzil ze musze go u niego zostawic do przegladu, wspomnial cos o kompresji lub czujniku polorzenia walu korbowego. Jakies pomysly? tylko prosze by odpowiedzi nie byly na poziomie pytajacego, by pisali tylko znawcy tematu gdyz na wielu forach ludzie snuja domysly i nikt nie jest rzeczowy.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 25.09.2015, 14:19:14 wysłane przez donkoyote » Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 24.09.2015, 15:30:59 - NIEPRZECZYTANA »


Mi tak szarpal tylko podczas jazdy z rownomierna prędkością około 80 km/h. Nic z tym nie robiłem bo zdarzało się to rzadko. Pewnego dnia padł mi czujnik położenia wału i po jego wymianie już nie zauważyłem tego szarpania.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Piątek, 25.09.2015, 08:40:04 - NIEPRZECZYTANA »

Proszę poprawić temat zgodnie z regulaminem forum  :arrow:  http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3380.0
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #3 - Piątek, 25.09.2015, 14:14:51 - NIEPRZECZYTANA »

Panie Havran to moze byc to bo i ja jak przekraczam 80 km/h lub jade z rownomierna predkoscia to problem go najczesciej chwyta, zdarza sie tez ze ma przejawy poprawnosci np dzis 20 km przejechalem i bylo wporzadku fakt faktem dzien jest chlodniejszy. Co sie u pana stalo jak ten czujnik padl ? unieruchomilo auto?
(Prosze o dalsze wskazówki jesli ktos ma pomysly)
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #4 - Piątek, 25.09.2015, 14:19:03 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik unieruchomił mi pewnego ranka auto i na kompie wykazalo blad czujnika położenia wału korbowego.
Wcześniej gdy były objawy szarpania (nie regularnie - raz były raz nie) to na kompie żadnych błędów nie było.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #5 - Piątek, 25.09.2015, 14:21:36 - NIEPRZECZYTANA »

A no wlasnie, bo u mnie pokazalo jedynie czujnik aparatu zaplonowego czyli ze musial sie juz dobrze rozjechac. Co mozna powiedziec o tej kompresji silnika, objawy moga byc podobne?
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #6 - Piątek, 25.09.2015, 14:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

Kompresję zawsze można sprawdzić, ale pewnie trzeba będzie kolektor ssący zdjąć, bo inaczej manometru nie podłączysz.
Ja nie sprawdzałem, bo jakoś mi to szarpanie nie przeszkadzało, a po wymianie czujnika znikło.
Sprawdź jeszcze przekaźnik pompy paliwa. Zdarzały się przypadki w AFT, że ten przekaźnik też stwarzał takie objawy.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 05.10.2015, 17:55:05 - NIEPRZECZYTANA »

Kompresja sprawdzona jest ok, co ma przekaznik pompy paliwa do zlej pracy auta na gazie? fakt na benzynie tez swiruje ale na logike w przypadku przekaznika pompy na gazie powinno latac normalnie to dwa osobne obiegi gaz nie przechodzi przez filtr paliwa. Padlo przypuszczenie ze membrany parownika sparcialy i puszcza gaz nie tam gdzie trzeba spotykaja sie 2 paliwa i ups, i faktycznie gdy przewod idacy od kolektora zostal odpiety przy parowniku i zaslepiony auto zbiera sie normalnie na benzynie lecz gdy podepne osobny wezyk do parownika w miejscu skad odpielem idacy do kolektora i go zaslepie auto przejedzie sie troche normalnie i zacznie szarpac jakby zbieral sie gaz i zostal pchany gdzies do silnika. Zakrecilem gaz przy samej butli lecz na pb dalej dzieje sie to samo byc moze pozostalosci gazu jeszcze nie odparowaly ale sam juz niewiem
Zapisane
Dawid103 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Prudnik - Opolskie
Samochód: Seat Cordoba 99r 1.4i

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 06.10.2015, 08:26:04 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz aparat zaplonowy + wyczysc styki papierem delikatnie w kopułxe + paluch tez wyczysc
Zapisane

Proste drogi są dla szybkich samochodów, natomiast kręte dla dobrych kierowców :D
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 25.10.2015, 17:26:35 - NIEPRZECZYTANA »

to bylo robione kopolke i tak wymienilem czujnik w aparacie zaplonowym tez, raz zresetowalem sterownik benzyny i sie poprawilo ale znow zaczyna sie paprac

Napisano: Niedziela, 11.10.2015, 21:49:32


Podejrzenie pada na zapchany tlumik co prawda nie ma juz katalizatora (jazda na gazie) ale ktoras rura moze byc zarypana rdza
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» silnik szarpie i dlawi sie
Skocz do: