+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Altea 1.9 2005r zaniki napiecia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Altea 1.9 2005r zaniki napiecia  (Przeczytany 8998 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
q3proof Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ALTEA, 2004, 1.9 TDI

« Piątek, 21.09.2012, 13:55:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam może najpierw się przywitam z wszystkimi forumowiczami :)


A teraz do sedna.

Kupiłem Seata Altee 1.9 tdi z 2005 roku. Przez 2 miesiące zrobiłem około 11 tyś. km. i po około miesiącu jak popadał deszczyk spie[...] mi sie czujniki cofania, ale przyszło słoneczko i  czujniki sie same naprawiły. Tylko że  wczoraj była koszmarna pogoda i jak wsiadłem do samochodu to oszalałem, nie dość że samochód mnie poinformował prawie od razu ze czujniki nie działają, tylnia prawa lampa w całości nie działa, klakson tak samo i do tego przy temperaturze silnika miga czerwona dioda. jak możecie poproszę o jakieś rady co może być tego przyczyną i jak moge to naprawić  
Przeklinanie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 24.09.2012, 08:56:36 wysłane przez KYS » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #1 - Piątek, 21.09.2012, 19:49:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: q3proof
Witam może najpierw się przywitam z wszystkimi forumowiczami

Witamy
jednakże, jest od powitań odpowiedni temat ;)

Cytat: q3proof
spieprzyły
Zepsuły, przestały działać, zaczęły szwankować ;)

Przyczyną może być przerwa w masie zegarów, lampy, centralki sterujacej czujnikiami itd. Ja bym szukał tu przyczyny. Zwłaszcza,że piszesz, że gdy jest zła pogoda (wilgotno) problem się nasila.
Zapisane
q3proof Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ALTEA, 2004, 1.9 TDI

« Odpowiedz #2 - Piątek, 21.09.2012, 21:11:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Przyczyną może być przerwa w masie zegarów, lampy, centralki sterujacej czujnikiami itd

A gdzie mogę to coś znaleźć? i czy mogę to sam naprawić ?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #3 - Sobota, 22.09.2012, 00:17:59 - NIEPRZECZYTANA »

hm... jeżeli to będą zimne luty to lepiej żebys miał pojęcie o lutowaniu.
W którymś wątku emtezet poruszał tę kwestię.

Jeżeli to tylko kwestia kabelka lub wtyczki to sam to naprawisz (papierek ścierny i ze 2 razy po stykach w miarę delikatnie)
Zapisane
q3proof Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ALTEA, 2004, 1.9 TDI

« Odpowiedz #4 - Sobota, 22.09.2012, 13:04:53 - NIEPRZECZYTANA »

ale stykach gdzie ? w bezpiecznikach ? czy poodkręcać ( tylko co i gdzie ) ? tak bardziej dla laika poproszę :)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #5 - Sobota, 22.09.2012, 18:25:59 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw zacznij od kabli połączeniowych tej lampy i centralki czujników.
Zapisane
q3proof Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ALTEA, 2004, 1.9 TDI

« Odpowiedz #6 - Sobota, 22.09.2012, 20:05:58 - NIEPRZECZYTANA »

to zrobiłem zaraz po tym jak wymieniłem wszystkie żaróweczki ( ktoś mi podpowiedział ze wypada przetrzeć styki ) i lampa niestety sie nie włączyła...
Poza tym ja może sie tam nie znam, ale jak nie działa lampa czujniki + dotego klakson i wywala mi jakieś dziwne błedy o temperaturze silnika, i świecach żarowych  to lampa  to chyba  najmniejszy problem ( bez urazy )  . ( ponieważ mam światło stop na środku samochodu ) :) wiec widzi każdy gdy hamuję.

Tak przy okazji może wiesz wie gdzie znajduje się komputer w altei ( może tam cos  ścieka i takie błędy wywala warto moim zdaniem zobaczyć :> )

Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Sobota, 22.09.2012, 20:21:57 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączałeś vag'a?
Jakie błędy wyszły? Tam chyba już jest can?
Zapisane
q3proof Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ALTEA, 2004, 1.9 TDI

« Odpowiedz #8 - Sobota, 22.09.2012, 20:28:00 - NIEPRZECZYTANA »

NIe narazie nic nie podłączałem.
 kupiłem tylko żaróweczki wymieniłem przeczyściłem styki ( a łatwo nie było z braku miejsca )  no i nawoskowałem fure :)

Napisano: Sobota, 22.09.2012, 21:26:36


Tak w sumie to   jak zapalam silnik to swieci mi sie czerwona kontrolka od  temperatury. i mryga mi czujnik swieć żarowych ( co oznacza uszkodzony silnik :(  )
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #9 - Sobota, 22.09.2012, 20:39:50 - NIEPRZECZYTANA »

No to zaczynamy od vaga...
Byłem przekonany, że jesteś już po tym etapie, przerobiłeś wszystko co mogło powodować bład i nadal problem pozostał.
Jak będziesz miał błedy z vaga to wtedy coś możemy powiedzieć.
Zapisane
q3proof Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ALTEA, 2004, 1.9 TDI

« Odpowiedz #10 - Sobota, 22.09.2012, 20:45:42 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dojedzie to zrobię :P

tak naprawdę to się martwię ze ta pie[...] kontrolka od świec żarowych mryga ( "usterka silnika" przeczytane w instrukcji obsługi )
resztę problemow jakoś  zeszły na 2 plan.
Dziwi mnie to ze  samochód spisywał sie rewelacyjnie do czasu az 1 rzecz, 1 błacha rzecz posypała mi cały samochód ( mowa o czujnikach parkowania )
Dziwi mnie tez fakt ze samochód w sumie stoi od 3 dni i co zapalam silnik dowiaduje sie o nowych rzeczach:(
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 24.09.2012, 08:58:11 wysłane przez KYS » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 24.09.2012, 08:28:40 - NIEPRZECZYTANA »

Czujniki ci nie działają dlatego zapewne że w tej lampie co nie działa masz światło wstecznego, a nawet w takich wynalazkach jak altea po 2005 pewnie sygnał jest odczytywany w jakiś sposób z tej lampy. Styki raczej nie pomogą, musisz odszukać punkt masowy z tyłu auta i od niego zacząć zabawę. Punkt masowy to "bolec z gwintem" na karoserii do którego dochodzi dużo zazwyczaj brązowych przewodów przymocowanych przy użyciu nakrętki. Żeby go odnaleść będziesz musiał ściągnąć tapicerkę w bagażniku, lub na tylnym pasie (od środka). Jak już go znajdziesz to trza odkręcić nakrętkę, oczyścić karoserię w tym miejscu, przetrzeć papierem wszystkie oczka którymi zakończone są owe brązowe kabelki i na koniec można jeszcze zakonserwować smarem miedziowym. Wybacz że pisze jak do laika ale może komuś kto nie ma pojęcia co to jest punkt masowy kiedyś się przyda :)
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Altea 1.9 2005r zaniki napiecia
Skocz do: