+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Zmiana biegów - obroty
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiana biegów - obroty  (Przeczytany 10788 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Piątek, 15.12.2006, 21:23:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć.

Mam Cordobę 1.8 z 94 roku, benzyna (leję bezołowiową 95)
jako że to mój pierwszy samochód (proszę się nie śmiać...) zastanawiałem się nad tym na jakich obrotach zmieniacie biegi (mniej więcej).

Z moją cordą robiłem taki eksperyment że jechałem w ogóle nie używająć pedałau gazu - zmieniając tylko biegi... 1,2,3,4,5..... i jechał nie dusząc się  :zakrecony:
Ale przy normalnej jeździe zmieniam biegi ma ok 2000 - 3000 (w zależności od tego czy mi się spieszy czy nie) więc czasem jedzie się 50/h na V biegu.....

Redukcji w dół wam nie powiem, gdyż najczęściej nie patrzę tylko biorę na słuch...
Chciałbym abyście wypowiedzieli się na ten temat gdyż z 1 strony każdy chciałby jeździć oszczędnie.. ale z 2giej.. nie bardzo chcę dobijać silnik jeżdżąc tak jak napisałem na początku ( na V bez gazu jechał jakieś 30/h :D:D:D:D )
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Piątek, 15.12.2006, 21:28:32 - NIEPRZECZYTANA »

jak zmieniam biegi to nie obserwuję obrotomierza ... zmieniam wedle potrzeby  ;-)

zresztą tu masz troszkę podobny temat  :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3210.0
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #2 - Piątek, 15.12.2006, 21:32:07 - NIEPRZECZYTANA »

:(:( a szukałem w wyszukiwarce i nie mogłem się doszukac... :(:( prosze o wyrozumiałość i dzięki za linka
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Piątek, 15.12.2006, 22:25:48 - NIEPRZECZYTANA »

ja zmieniam bieg przy 3200-4000 zalezy jak jade po co zamulac i meczyc silnik na malych obrotach i po co ma wiecej palic a najmniej pali przy najwiekszym momencie tj koło 3700
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #4 - Piątek, 15.12.2006, 22:32:02 - NIEPRZECZYTANA »

O widzisz... to juz jakieś info dlamnie...  pewnie go męczę za bardzo swoją drogą mam chyba jakiś nietypowy silnik 1.8 - rzadko kiedy w zestawieniach jest taka Cordoba.
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
ro-dan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: GÓRNY ŚLĄSK
Samochód: CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005

« Odpowiedz #5 - Piątek, 15.12.2006, 23:17:37 - NIEPRZECZYTANA »

...generalnie można to ująć tak:
 - > 3000 obr zmiana na bieg wyższy
 - < 2000 obr zmiana na bieg niższy
aczkolwiek są odstępstwa od tej reguły - jazda pod górkę, jazda z górki, wyprzedzanie itp...
Zapisane

CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005
 :arrow: cool+ :ok:
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Sobota, 16.12.2006, 12:08:43 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się , że niema na to konkretnego schematu - byle niewchodzić na czerwone pole. Wszystko zależy od charakterystyki jazdy. Popieram wypowiedzi ro-dan  i peter174. Ja staram się zmieniac po przekroczeniu 3000 rpm i wydaje mi się , że to jest ekonomiczna liczba obrotów do spalania.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

poandy
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 18.12.2006, 17:46:30 - NIEPRZECZYTANA »

Racja co do tego że dużo wersji z tym i 2.0 silnikiem to nie wyszło (wersje wyposażeniowe GLX i GT prawie same Niemcy).Ja też mam taki i choć jest technologicznie stary to ,to są jednostki dość trwałe i jak wiesz w takim autku jak nasze daje kopa(a paliwo to inna sprawa-VW).
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 18.12.2006, 20:54:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "poandy"
Racja co do tego że dużo wersji z tym i 2.0 silnikiem to nie wyszło (wersje wyposażeniowe GLX i GT prawie same Niemcy).Ja też mam taki i choć jest technologicznie stary to ,to są jednostki dość trwałe i jak wiesz w takim autku jak nasze daje kopa(a paliwo to inna sprawa-VW).


Dokładnie 1.8i GLX  (90KM) - co do kopa... to troszkę mi wolno rusza ze świateł... ale może kwestia wprawy, bo nie lubię "piszczeć" oponami, natomiast jak już ruszysz... to nie ma równych w szybkich manewrach podeczas jazdy (ale za to żona się wkurza) :D stary jest... ma 12 latek - ale jest z niemiec, i najgorzej nie jest. Najbardziej podoba mi się bagażnik - spokojnie mieści się podstawowe wyposażenie, czyli teściowa w worku, łopata i grabie :D:D:D - swoją drogą byłem na stronie seata... i eteraz benzyniaki wsadzają 1,4 :(:( więc... chyba powinniśmy się cieszyć że chociaż starsze nasze są mocniejsze (przynajmniej teoretycznie)
A co do obrotów...

w niemieckiej książce znalazłem:

Leistung KW (CV) pro 1/min:    66(90)/5500 - to chyba nic mi nie daje
Maximal drehzahl Nm pro 1/min   145/2900 - i tu chyba jest to czego szukam co nie?

Więc (pi razy oko) powinienem dążyć do prędkości  obr. 2900 a zmieniałem na mniejszej.. więc wniosek że za łagodnie go traktuję  :satan:
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Shizo
Gość



« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 18.12.2006, 21:53:10 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli w moim 1.6 AFT max. moment 140Nm jest przy 3500obr/min to znaczy że przy 3500obr mam zmieniać biegi??? Ekonomia nie ma nic wspólnego z optymalnym wykorzystaniem mocy. Zmieniam bieg na wyższy od 2500-3000 a redukuje jak spada poniżej 2000 i to jest (na słuch) najbardziej optymalna technika w moim przypadku.
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 18.12.2006, 21:56:24 - NIEPRZECZYTANA »

No racja... może powinienem napisać - maxymalnie na 2900 bo potem to już chyba nie dużo zyskuję jeśłi chodzi o przyspiesznie - kurde nie znam się na tym za bardzo dlatego sie pyatłem.

Swoją drogą  Ekonomia  VS  Szybka jazda   :satan:  - ostatnio wygrywa to drugie ;)
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
SMERU
Gość



« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 18.12.2006, 22:01:48 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w 1.4 zmieniam 3.200 - 3.500 jak mi się nie śpieszy około 5.500 jak przycisnę. chciałbym żeby mniej palił, ale przyjemność z jazdy jest ważniejsza. Jak zmieniałem przy około 2.500 - 2.800 to wcale nie palił mniej niż jak przy zmianie przy 3.500.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 18.12.2006, 22:08:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "SMERU"
Ja w 1.4 zmieniam 3.200 - 3.500 jak mi się nie śpieszy około 5.500 jak przycisnę. chciałbym żeby mniej palił, ale przyjemność z jazdy jest ważniejsza. Jak zmieniałem przy około 2.500 - 2.800 to wcale nie palił mniej niż jak przy zmianie przy 3.500.


dokładnie najlepiej zmieniac przy maksymalnym momencie ja mam koło 3.700 i tak zmieniam:D
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Zmiana biegów - obroty
Skocz do: