Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Zmiana biegów - obroty
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Zmiana biegów - obroty (Przeczytany 10788 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Piątek, 15.12.2006, 21:23:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cześć.
Mam Cordobę 1.8 z 94 roku, benzyna (leję bezołowiową 95)
jako że to mój pierwszy samochód (proszę się nie śmiać...) zastanawiałem się nad tym na jakich obrotach zmieniacie biegi (mniej więcej).
Z moją cordą robiłem taki eksperyment że jechałem w ogóle nie używająć pedałau gazu - zmieniając tylko biegi... 1,2,3,4,5..... i jechał nie dusząc się :zakrecony:
Ale przy normalnej jeździe zmieniam biegi ma ok 2000 - 3000 (w zależności od tego czy mi się spieszy czy nie) więc czasem jedzie się 50/h na V biegu.....
Redukcji w dół wam nie powiem, gdyż najczęściej nie patrzę tylko biorę na słuch...
Chciałbym abyście wypowiedzieli się na ten temat gdyż z 1 strony każdy chciałby jeździć oszczędnie.. ale z 2giej.. nie bardzo chcę dobijać silnik jeżdżąc tak jak napisałem na początku ( na V bez gazu jechał jakieś 30/h
:D:D:D )
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 15.12.2006, 21:28:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak zmieniam biegi to nie obserwuję obrotomierza ... zmieniam wedle potrzeby
zresztą tu masz troszkę podobny temat
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3210.0
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 15.12.2006, 21:32:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
a szukałem w wyszukiwarce i nie mogłem się doszukac...
prosze o wyrozumiałość i dzięki za linka
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 15.12.2006, 22:25:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja zmieniam bieg przy 3200-4000 zalezy jak jade po co zamulac i meczyc silnik na malych obrotach i po co ma wiecej palic a najmniej pali przy najwiekszym momencie tj koło 3700
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 15.12.2006, 22:32:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
O widzisz... to juz jakieś info dlamnie... pewnie go męczę za bardzo swoją drogą mam chyba jakiś nietypowy silnik 1.8 - rzadko kiedy w zestawieniach jest taka Cordoba.
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
ro-dan
Użytkownik
Offline
Skąd: GÓRNY ŚLĄSK
Samochód: CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 15.12.2006, 23:17:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
...generalnie można to ująć tak:
- > 3000 obr zmiana na bieg wyższy
- < 2000 obr zmiana na bieg niższy
aczkolwiek są odstępstwa od tej reguły - jazda pod górkę, jazda z górki, wyprzedzanie itp...
Zapisane
CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005
cool+
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 16.12.2006, 12:08:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wydaje mi się , że niema na to konkretnego schematu - byle niewchodzić na czerwone pole. Wszystko zależy od charakterystyki jazdy. Popieram wypowiedzi
ro-dan
i
peter174
. Ja staram się zmieniac po przekroczeniu 3000 rpm i wydaje mi się , że to jest ekonomiczna liczba obrotów do spalania.
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
poandy
Gość
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #7 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 17:46:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Racja co do tego że dużo wersji z tym i 2.0 silnikiem to nie wyszło (wersje wyposażeniowe GLX i GT prawie same Niemcy).Ja też mam taki i choć jest technologicznie stary to ,to są jednostki dość trwałe i jak wiesz w takim autku jak nasze daje kopa(a paliwo to inna sprawa-VW).
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #8 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 20:54:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "poandy"
Racja co do tego że dużo wersji z tym i 2.0 silnikiem to nie wyszło (wersje wyposażeniowe GLX i GT prawie same Niemcy).Ja też mam taki i choć jest technologicznie stary to ,to są jednostki dość trwałe i jak wiesz w takim autku jak nasze daje kopa(a paliwo to inna sprawa-VW).
Dokładnie 1.8i GLX (90KM) - co do kopa... to troszkę mi wolno rusza ze świateł... ale może kwestia wprawy, bo nie lubię "piszczeć" oponami, natomiast jak już ruszysz... to nie ma równych w szybkich manewrach podeczas jazdy (ale za to żona się wkurza)
stary jest... ma 12 latek - ale jest z niemiec, i najgorzej nie jest. Najbardziej podoba mi się bagażnik - spokojnie mieści się podstawowe wyposażenie, czyli teściowa w worku, łopata i grabie
:D:D - swoją drogą byłem na stronie seata... i eteraz benzyniaki wsadzają 1,4
więc... chyba powinniśmy się cieszyć że chociaż starsze nasze są mocniejsze (przynajmniej teoretycznie)
A co do obrotów...
w niemieckiej książce znalazłem:
Leistung KW (CV) pro 1/min: 66(90)/5500 - to chyba nic mi nie daje
Maximal drehzahl Nm pro 1/min 145/2900 - i tu chyba jest to czego szukam co nie?
Więc (pi razy oko) powinienem dążyć do prędkości obr. 2900 a zmieniałem na mniejszej.. więc wniosek że za łagodnie go traktuję
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Shizo
Gość
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #9 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 21:53:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeżeli w moim 1.6 AFT max. moment 140Nm jest przy 3500obr/min to znaczy że przy 3500obr mam zmieniać biegi??? Ekonomia nie ma nic wspólnego z optymalnym wykorzystaniem mocy. Zmieniam bieg na wyższy od 2500-3000 a redukuje jak spada poniżej 2000 i to jest (na słuch) najbardziej optymalna technika w moim przypadku.
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #10 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 21:56:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
No racja... może powinienem napisać - maxymalnie na 2900 bo potem to już chyba nie dużo zyskuję jeśłi chodzi o przyspiesznie - kurde nie znam się na tym za bardzo dlatego sie pyatłem.
Swoją drogą Ekonomia VS Szybka jazda
- ostatnio wygrywa to drugie
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
SMERU
Gość
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 22:01:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja w 1.4 zmieniam 3.200 - 3.500 jak mi się nie śpieszy około 5.500 jak przycisnę. chciałbym żeby mniej palił, ale przyjemność z jazdy jest ważniejsza. Jak zmieniałem przy około 2.500 - 2.800 to wcale nie palił mniej niż jak przy zmianie przy 3.500.
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Zmiana biegów - obroty
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 22:08:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "SMERU"
Ja w 1.4 zmieniam 3.200 - 3.500 jak mi się nie śpieszy około 5.500 jak przycisnę. chciałbym żeby mniej palił, ale przyjemność z jazdy jest ważniejsza. Jak zmieniałem przy około 2.500 - 2.800 to wcale nie palił mniej niż jak przy zmianie przy 3.500.
dokładnie najlepiej zmieniac przy maksymalnym momencie ja mam koło 3.700 i tak zmieniam:D
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Zmiana biegów - obroty
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...