Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 2.0 TFSi CDLD Cupra - problem z turbo po remoncie silnika  (Przeczytany 961 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
wykarmelizowany Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon II Cupra, 2010, 2.0 TFSi CDLD

« Poniedziałek, 30.10.2023, 11:40:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć wszystkim!
Miesiąc temu w silniku stanął popychacz zaworowy, przez co auto przestało chodzić na 3 cylindrze, oddałem auto do mechanika i zostały wymienione:
- wszystkie popychacze zaworowe,
- uszczelka pod głowicą,
- uszczelka kolektora ssącego,
- uszczelka kolektora wydechowego,
- simering wału korbowego.
Ponadto zostało wykonane planowanie głowicy:
- szlif głowicy,
- frezowanie gniazd,
- szlif zaworów,
- docieranie gniazd,
- wymiana uszczelniaczy,
- wymiana zaworów.
Po miesiącu odzyskałem auto od mechanika z nową usterką, gdy wciskam gaz przynajmniej do połowy, powyżej 2,5 tys. obrotów turbo zaczyna się dławić, raz gdy ma 2,5 tys. obrotów a czasami dopiero około 3 tys., gdy dodaje powoli gazu auto wkręca się na wyższe obroty jednak delikatnie się przy tym dławiąc, natomiast jeśli wcisnę gaz do podłogi słychać, że turbo próbuje dmuchać jednak ciągle się dławi i wyrzuca na chwilę check engine. Oczywiście od razu wróciłem do mechanika z problemem jednak błąd jaki odczytał z komputera powiedział mu coś o problemie pomiędzy przepustnicą a turbosprężarką ale następnego dnia miał mi dać znać, co dokładnie jest nie tak, dowiedziałem się, że problemem są świece, więc wymieniłem je na oryginalne. Po wymianie problem nie ustał, mechanik coś patrzył przy wężykach idących do turbosprężarki ale nic nie wyczarował, znowu miał sprawdzić logi z komputera tylko tym razem poradzić się kolegi cyt. "który bardziej się zna na tych silnikach"  :)
Obecnie mechanik nie odbiera ode mnie telefonów, wydaje mi się, że niezbyt wie co na to poradzić :) Osobiście nie znam się na mechanice pojazdowej stąd pytanie do Was drodzy forumowicze, co może być przyczyną takiego zachowywania się auta? Przed naprawą silnika nic takiego się nie działo a w obecnej sytuacji nie wiem co zrobić i czy jest to moja wina czy też mechanik coś źle podłączył podczas ponownego wkładania silnika. Zastanawiam się nad zaprowadzeniem auta do innego specjalisty ale nie wiem czy powinienem mieć roszczenia do obecnego mechanika z tytułu tej usterki.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)
Zapisane
harden98 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Audi A3 Cabriolet de 2015

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 11.11.2024, 11:15:12 - NIEPRZECZYTANA »

Taka sytuacja mi się już zdarzała, oddawałem auto do mechanika, ale jeszcze nie jestem zadowolony z efektu. Zwłaszcza na poziomie uszczelki pod głowicą. Postanowiłem więc sam spróbować rozwiązać ten problem. Postępowałem zgodnie z instrukcjami dotyczącymi różnych elementów, takich jak naprawa uszczelki głowicy cylindrów, co bardzo mi pomogło. Zrobiłem to sam bez wzywania mechaników.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 2.0 TFSi CDLD Cupra - problem z turbo po remoncie silnika
Skocz do: