Parker 
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Ibiza 6l 1.4 74kw 16v 2003 lpg
|
 |
« Poniedziałek, 17.07.2017, 16:47:37 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Witam, mam nadzieję, że piszę w dobrym wątku- jeśli nie to proszę mnie poprawić.
Auto: Seat ibiza 1.4 ben/gaz 101 km 16v Problem: rozłączanie lpg (kostka pika słychać odbicie w butli) szczególnie przy ruszaniu ( przy wyższej prędkości od 3 biegu w górę nie ma problemu). Szarpie przy ruszaniu i przy zmianie biegu, zwiększone spalanie. Po wykasowaniu błędu który opisze poniżej, przez parę dni nie rozłącza mi lpg ale nadal szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów bardzo wyczuwalne ( tak jakby mieszanka była za wysoka). Podczas rozłączania lpg auto jest bardzo "zamulone" traci moc itp, po wykasowaniu błędu jest odwrotnie auto zrywa się , szarpie.
Błędy: 17584- korekcja lambda za katalizatorem, blok 1; osiągnięto limit regulacji 17972- siłownik przepustnicy; podnapięcie przy nastawie podstawowej 17961- czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym; nieodpowiedni sygnał 17550 kontrola skrośna obliczeń obciążenia: przekroczenie danego limitu 17811- układ egr, różnica regulacji- nieciągły
Po wykasowaniu tych błędów pojawia się tylko 17584- korekcja lambda za katalizatorem, blok 1; osiągnięto limit regulacji.
Teraz moje pytanie: po tym jak kasuje ten błąd, samochód przestaje mi rozłączać lpg i mam spokój przez około 2- 3 dni przy robieniu dziennie około 60 km trasy. Moje pytanie jak sprawdzić żeby mieć 100 % pewność, że winna jest sonda za katalizatorem, ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę. Wcześniej przez około 2 lata tego problemu nie miałem więc nie jest do jakaś szczególna recydywa, a problem pojawił się około miesiąca temu. Może ktoś miał taki problem i poradzi. Dodam jeszcze, że podczas przeglądu diagnosta poinformował mnie, że w spalinach jest za dużo wodoru... Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Ogólnie ta sonda jest cholernie droga...
Pozdrawiam
|