Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu  (Przeczytany 3873 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
bonus
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 2000 1.6 SR AKL

« Wtorek, 26.04.2016, 19:52:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie
Mam taki problem, że elektrozaworek od sterowania klap / przepustnic skracających kanały dolotu w kolektorze chyba nie załącza się. Elektrozaworek działa podpięty bezpośrednio do 12V, cały układ też przy podpięciu prądu i podciśnieniu w dolocie przestawia przepustnicę, jednak nie słuchać charakterystycznego odgłosu podczas jazdy i dodawaniu gazu oraz przy przygazowaniu na postoju nie rusza się.

Czy ktoś orientuje się co nie gra?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 26.04.2016, 19:53:31 - NIEPRZECZYTANA »

co mowi vag?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bonus
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 2000 1.6 SR AKL

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 10.05.2016, 19:55:22 - NIEPRZECZYTANA »

Mechanik mówił jakiś czas temu o czujniku wału, błąd został wtedy skasowany, ostatnio nie sprawdzałem błędów, po tamtym skasowaniu przez chwilę było inaczej (jednakże lepiej z jazdą, nie żeby było wtedy te klapki słychać przy wyższych obrotach czy przyśpieszaniu).

Napisano: Wtorek, 26.04.2016, 21:38:21


Sprawdziłem dziś błędy za pomocą vag-com.
Błędy
01243 - Intake Manifold Changeover Valve (N156)
            26-10 - Output Open - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
            19-10 - Lower Limit - Intermittent

co do lambdy to chyba na zimnym silniku tak, parę razy wcześniej wykazywało jedynie błąd 01243

Nie widziałem błędu 01243 dawniej u mechanika kiedy wykazywało coś o czujniku obrotów wału korbowego
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 12.05.2016, 11:34:38 - NIEPRZECZYTANA »

Zwarcie na zaworku pewnie, do sprawdzenia sam zaworek oraz przewody do niego

co do lambdy to albo LPG albo lambda padła
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
bonus
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 2000 1.6 SR AKL

« Odpowiedz #4 - Piątek, 13.01.2017, 22:21:16 - NIEPRZECZYTANA »

Tak więc. Skoro działa układ na krótko na zgaszonym silniku to oznacza, że działa zbiornik podcisnienia i ma szczelność.   nie chce się włączać względem podciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli dziura) . Trzeba dokładnie uszczelnić dolot (w 1.6 SR AKL AHL jest miejsc wiele). Przykładowe miejsca to korek oleju, połączony z ssaniem oleju przed przepustnicę w rurę, otwór przeplywomierza, obudowa korka wlewu oleju na styku z pokrywką zaworów, połączenie przepustnicy z kolektorem dolotu i wiele innych miejsc, złączenie przedniej /tylnej części kolektora, kolektora do głowicy, wejścia wtrysków benzynowych, grzybek nadcisnienia na górze kolektora, wejścia ssania tego przestawnika elektrozaworu z kolektorem. Z pamięci nie umiem wymienić wszystkich miejsc (jest ich masa nie dziwne, że te silniki działały dobrze jak były nowe a po latach padaczki). Nawet ośka klapek skracania dolotu. Ssanie podciśnienia hamulców, wężyki różne.

Klapki powinny działac przy dogazowaniu nawet na postoju i po wylaczeniu silnika jezeli nie reagują to za slabe jest podcisnienie w kolektorze ale mogą reagowac wpiete krotko bo w kolektorze jest zbiornik podcisnienia (na kilka reakcji wystarcza) w zbiorniku podcisnienie bedzie się tworzyc ale nie w kolektorze aby załaczanie klap było mozliwe.
« Ostatnia zmiana: Środa, 01.08.2018, 07:27:02 wysłane przez bonus » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu
Skocz do: