+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Paliwo w oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Paliwo w oleju  (Przeczytany 3027 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
DeMarten Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba '97 1.4 AEX

« Czwartek, 10.12.2015, 13:36:04 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, jestem tutaj od niedawna, więc być może temat był już poruszany, ale nie potrafiłem go znaleźć przy pomocy wyszukiwarki.

Do rzeczy, stałem się niedawno posiadaczem Cordoby 1.4 AEX z LPG, samochód przed zakupem stał około 3 miesięcy. Ostatnio zauważyłem niewielką ilość białego osadu pod korkiem oleju oraz zapach paliwa (dodam, że auto głównie w ruchu miejskim pali sporo). W aucie prawdopodobnie nie działa czujnik temperatury silnika (wskazówka cały czas na zero), poprzedni właściciel wyjął termostat bo latem płyn prawie się zagotował. Aktualnie silnik jest często niedogrzany ze względu na fakt, że pracuje cały czas na dużym obiegu i przejeżdża małe odległości 6-7 km w jedną stronę, szarpie przy mocnym wciśnięciu gazu (szczególnie na lpg).

Mam już nowy czujnik temperatury, i termostat, ale pojawia sie kilka pytań:
Czy uszkodzony czujnik temp. mógł być przyczyną zagotowania się płynu (czy to on uruchamia wentylator)?
Czy uszkodzenie czujnika wpływa na zwiększenie dawki paliwa, a w rezultacie jego obecność w oleju?
Czy problem z szarpaniem (na lpg nawet na dłuższych trasach) może być efektem niedogrzania silnika?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 10.12.2015, 17:07:03 - NIEPRZECZYTANA »

wentylator uruchamia czujnik w chłodnicy
tak czujnik temp silnika wpływa na skład mieszanki paliwowej
szarpanie może być spowodowane składem mieszanki ale nie koniecznie, może być więcej usterek...
Doprowadź do ładu układ chłodzenia i wymień olej a następnie się zobaczy. Poczytaj o termostacie - dużo poczytaj zanim zaczną się te same pytania.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DeMarten Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 10.12.2015, 19:22:38 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze tylko dwa pytania zanim zabiorę się za wymiane:
Wiadomo ile oleju wchodzi do tego silnika?
Czytałem, że w tych silnikach układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie, czy to, że w samochodzie jest LPG, a co za tym idzie dodatkowe rury podpięte do układu chłodzenia ma jakieś znaczenie?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 10.12.2015, 22:40:52 wysłane przez DeMarten » Zapisane
Maxxxxx Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 MPI AKK +podtlenek LPG

« Odpowiedz #3 - Sobota, 12.12.2015, 22:40:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Czytałem, że w tych silnikach układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie, czy to, że w samochodzie jest LPG, a co za tym idzie dodatkowe rury podpięte do układu chłodzenia ma jakieś znaczenie?
ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy w 1.4 AKK z gazem i jedyne co zauważyłem to ze przez jakiś czas (15-20min) z wentylacji leciało chłodne powietrze choć silnik był rozgrzany po tym czasie układ się sam odpowietrzył i po uzupełnieniu płynu wszystko jest ok
Zapisane

Była Cordi I 1.4 1995r
Jest Cordi I FL 1.4MPI + Podtlenek LPG 2000r
będzie Cordi II xD
DeMarten Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 13.12.2015, 00:30:56 - NIEPRZECZYTANA »

Kolejny dzień przyniósł pewne rozczarowania, po wymianie oliwy i filtra wystudziłem silnik i zabrałem się za układ chłodzenia.

Po wymianie czujnika temp. zdjąłem obudowę termostatu i zauważyłem, że "siedzi" w niej umocowany dość sztywno trzpień, który chyba powinien być zamocowany w samym termostacie (termostat, który dostałem z samochodem go nie miał), trochę nierozważnie założyłem termostat na trzpień w obudowie i umieściłem w korpusie. Po pierwszych 5 kilometrach z bananem ta twarzy, temperatura wzrosła ponad 90 stopni, a dolna rura nadal była zimna. Po powtórnym rozebraniu okazało się, że "rurka" w korpusie, która łaczy się z termostatem jest wyszczerbiona.

Czy to może być przyczyną tego, że obieg się nie otwiera?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 13.12.2015, 09:11:08 wysłane przez DeMarten » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 13.12.2015, 09:36:34 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj!!! Kilka dnia wcześniej był przewalony temat termostatu po raz 20 chyba i nie ma sensu tego powtarzać.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Paliwo w oleju
Skocz do: