+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo.  (Przeczytany 6118 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dexter Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba II SX 1,9 TDI

« Niedziela, 28.07.2013, 05:19:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tu nowy, więc prosze o wyrozumiałość. :eye:  Jeśli zły dział prosze o przeniesienie.

Jakis czas temu stałem sie szczęśliwym posiadaczem Seata Cordoby II sx 1,9TDI 110km. Model ten zachwycał mnie od samego wypuszczenia na rynek (chociaż byłem jeszcze wtedy małym brzdącem  ;D ), az w końcu udało mi sie go nabyć. Kupiłem autko wiedząc, że ma problem z turbiną  >:( . Uzbierałem pare groszy i wymieniłem uszkodzoną turbine, przepływomierz (oczywiście orginał bosch'a)pompe wspomagania (tez juz cięzko sie kręciło kólkiem),miske olejową, kupiłem felgi, gwintowane zawieszenie i wiele innych bzdetów. Ogólnie staram sie doinwestować moją niunie, a jej ciągle mało  :'(

Do rzeczy. Po odebraniu auta z wymiany turbiny odrazu dało się zauważyć, że moc do 2,5tyś obrotów jest znikoma, a wcześniej wciskało w fotel. Do tego gdzieś ucieka mi paliwo (lecz komputer pokazuje standardowe spalanie), a  jak auto postoi dłużej  podczas odpalania dławi się, a jak juz odpali puszcza ogromną chmurę niebiesko siwego dymu. Podczas jazdy, postoju na wolnych obrotach również kopci na siwo niebiesko.

Moje pytanie brzmi co za ustrojstwo mi sie wykluło? Jakieś podejrzenia, pomysły?

Pozdrawiam Dex
« Ostatnia zmiana: Środa, 14.08.2013, 19:39:22 wysłane przez Dexter » Zapisane

?Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej ? szaleniec?? (George Carlin)
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 28.07.2013, 17:55:52 - NIEPRZECZYTANA »

źle wyregulowana sztanga na turbinie dlatego moc jest dopiero od 2,5tys obrotów...
siwy dym.. kąt wtrysku do sprawdzenia, a następnie kompresja
Zapisane
Dexter Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba II SX 1,9 TDI

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 08.08.2013, 16:51:31 - NIEPRZECZYTANA »

Słyszałem dzisiaj, że to może byc pompa wtryskowa? Skoro paliwo ucieka to gdzies tam sie dziura zrobiła i nie ma cisnienia?

Napisano: Niedziela, 28.07.2013, 21:20:45


Odpowiedzialny za kopcenie i kiepskie odpalanie był źzle ustawiony kąt wtrysku.... teraz tylko brak mocy z dołu...

Dzieki Kacperix
Zapisane

?Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej ? szaleniec?? (George Carlin)
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 08.08.2013, 22:13:00 - NIEPRZECZYTANA »

to wyregulować sztangę i po problemie... na forum jest też gdzieś mój post ze zdjęciem jak to zrobić
Zapisane
Dexter Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba II SX 1,9 TDI

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.08.2013, 17:36:57 - NIEPRZECZYTANA »

zaraz bede szukac;)
Zapisane

?Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej ? szaleniec?? (George Carlin)
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #5 - Piątek, 09.08.2013, 20:37:45 - NIEPRZECZYTANA »


zielona śruba to właśnie 12stka, jest to kontra, odkręcasz ją troche na czuja bo za bardzo jej nie widać i raczej robisz to na macanego :) chyba że sie nagimnastykujesz to można ją zobaczyć, ale cięzko ją widzieć i jednocześnie pasować klucz :D, więc jak ją ujżysz to wymacaj i spokojnie dasz rade na macanego, na pomarańczowo zaznaczona śruba którą musisz przekręcić aby zmniejszyć skok (z tego co pamiętam to kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara).
Jak odkręcisz kontre i zaczniesz kręcić tą śrubą od gruchy to powinno iśc w góre do odkreconej kontry, w zaleznosci jak wysoko odkrecisz kontre o tyle póxniej pojedziesz gruszką do góry, po ustawienie obowiązkowo dokręcenie kontry


u Ciebie zrobiłbym 2pełne obroty czyli 720st. a nastepnie zlogował turbo jak się zachowuje i dopieścił w razie potrzeby
« Ostatnia zmiana: Piątek, 09.08.2013, 20:39:09 wysłane przez kacperix » Zapisane
Dexter Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba II SX 1,9 TDI

« Odpowiedz #6 - Sobota, 10.08.2013, 20:27:23 - NIEPRZECZYTANA »

Dziekuje bardzo pomoc. Jutro zobacze co da sie zrobic i dam znac co i jak ;)
pozdrawiam!
Zapisane

?Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej ? szaleniec?? (George Carlin)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo.
Skocz do: