Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Montaż czujników parkowania w listwie zderzaka  (Przeczytany 8555 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Niedziela, 26.09.2010, 21:01:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie :)
Z racji wystającego bagażnika w Toledo II postanowiłem wyposażyć go w zestaw czujników parkowania. Postanowiłem zakupić zestaw firmy Valeo z kilku powodów. Po pierwsze mamy możliwość odłączenia czujników od głównej wiązki, co sprawia, że demontaż zderzaka odbywa się bez wpływu na instalację. Kolejnym udogodnieniem jest dostępność czujników zamiennych (w chińskich z reguły jest to nie możliwe). Po trzecie sam zestaw jest wykonany z dobrej jakości komponentów.

Czujniki można zamontować w dowolnym miejscu na zderzaku. Ja jednak wybrałem czarne listwy odbojnikow, tak aby czujniki nie wyróżniały się z nich. Jedynym problemem jest to, że listwy są pochylone względem podłoża o kąt inny niż 90 stopni. Tą pochyłość można łatwo wyrównać przy pomocy pierścieni dostarczonych w zestawie z czujnikami. W moim odczuciu takie wypustki na listwach nie wyglądają zbyt ciekawie, dlatego postanowiłem umieścić czujniki we frezowanych gniazdach.

W tym poradniku nie będę zajmował się samym montażem czujników (tu odsyłam do instrukcji), a jedynie sposobem wykonania gniazd w listwach pod czujniki. Do ich wykonania potrzebujemy:
-wiertła płatowego do drewna 24mm (ja użyłem wiertła ze stali HSS firmy Graphite, ponieważ miało możliwość montażu do wkrętarki),
- wkrętarki, która ma możliwość pracy z niskimi obrotami,
- wiertła puszkowego o średnicy korpusu czujnika,
- wiertła 2mm,
- skalpela, lub innego bardzo ostrego i cienkiego noża.


Pracę rozpoczynamy od przygotowania wiertła płatowego. Czujnik ma kołnierz o średnicy 22mm, dlatego potrzebujemy gniazda o średnicy 22,5-23mm. Najpierw szlifujemy jeden z boków wiertła zbierając 0,5-0,75mm, potem drugi tak samo, co da w sumie 22,5-23mm średnicy zewnętrznej. Następnie trzeba zeszlifować wystające noże odcinające (te ząbki przy krawędzi wiertła). Ostatnim etapem jest zeszlifowanie szpica pilotującego, tak aby otwór pilotujący nie był większy od średnicy wiertła pilotującego otwornicy puszkowej (tej którą robimy otwór na wylot). Od jakości szlifowania będzie zależała dokładność z jaką wiertło będzie prowadzone w otworze. Należy też zawracać uwagę na kąty natarcia i możliwie zachować je takie jakie były oryginalnie. Po obróbce wiertło powinno wyglądać tak:


Następnie wiercimy wiertłem 2mm otwory pilotujące w miejscach montażu czujników. Kolejnym etapem jest wykonanie gniazd. Przy pomocy wiertła płatowego i wkrętarki powoli wiercimy wiertłem zachowując prostopadłość lub styczność do listwy i poziom. Kiedy zbierzemy już wymaganą ilość materiału przystępujemy do wiercenia otworu pod czujnik przy pomocy wiertła puszkowego. Dalej należy obciąć sterczące kawałki plastiku przy pomocy skalpela i powtórzyć czynności pozostałych otworach.
Finalnie zamontowany czujnik wygląda tak:


Natomiast całość prezentuje się następująco:


Mam nadzieję że komuś przydadzą się moje wypociny :),
Pozdrawiam,
Olek
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Montaż czujników parkowania w listwie zderzaka
Skocz do: