+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» roznnice 1,4 a 1,6
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: roznnice 1,4 a 1,6  (Przeczytany 8080 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
MARCIN--Ibiza
Gość



« Sobota, 10.12.2005, 11:33:20 - NIEPRZECZYTANA »

czy dół silnika 1,6 8V bedzie pasował do głowicy 1,4 8V
mowimy o silniku z tego samego roku np 98 -99
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Sobota, 10.12.2005, 18:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

Zalezy o jakim 1.6 myślisz.

Dzisiaj akurat z mechanikiem rozmawiałem na temat tych silniczków w Cordobie.

1.6 (75 KM) jest podobny do 1.4

a 1.6 (101 KM) do 2.0


Pewnie w pierszym przypadku 1.6 to rozwiercany 1.4 a w drugim 2.0 to rozwiercany 1.6

Ale niech sie mądrzejsi wypowiedzą bo ja tylko spekuluje
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
hudy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: mondeo mk1

« Odpowiedz #2 - Sobota, 10.12.2005, 21:15:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Pewnie w pierszym przypadku 1.6 to rozwiercany 1.4


z tego co sie orientuje to 1.4 to przerobiony stary golfowski silnik 1.3... a tego juz sie raczej nie rozwierci na 1.6. vw miał w golfie 2 silnik 1.6 tylko że na gazniku, dołożyli jednopunkta i wpakowali do golfa 3 a potem do seatów, a 2.0 był przerobiony z silnika 1.8 też z golfa 2 i głowice powinny być zamienne    :mrgreen:   ale uciąc sobie nic nie dam   :satan:
Zapisane

Cordoba powered by hudy and LPG, sprzedana.....
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 11.12.2005, 01:54:10 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak Wam, ale mnie toby przeszkadzało, że głowice są odwrócone o 180o
No, ale gdyby spasowały.....
Zakładając głowicę od 1.4 Musisz założyć wydech od 1.4 lub dorabiać na zamówienie.
Średnice dolotów i wydechu muszą być dobrane do 1.6. Jeżeli mając 1.6 założysz głowicę i kolektor z dolotami o mniejszej średnicy to zwiększysz opory przepływu. Rozwiązaniem będzie rozwiercenie i polerka lub turbina (kompresor). I to wszystko do 1.6?
Po drodze napotkasz jeszcze wiele innych problemów, więc chyba gra niewarta przysłowiowej świeczki.
Jeżeli będziesz się zastanawiał nad wymiana całego motoru to niestety bilans wygląda podobnie. Koszty są większe niż wymiana całego auta.
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
MARCIN--Ibiza
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 11.12.2005, 13:28:13 - NIEPRZECZYTANA »

ale mi bardziej chodzi czy w ogole glowica z 1,4 podejdzie do 1,6
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 11.12.2005, 18:34:52 - NIEPRZECZYTANA »

tyle że 1,6 jest na wielopunkcie 8)
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 11.12.2005, 22:00:29 - NIEPRZECZYTANA »

a 1.4 AEX to jedno- czy wielopunkt? bo juz rozne opinie czytalem :?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
MARCIN--Ibiza
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 11.12.2005, 22:52:51 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam 99 rok 1,4 8V wielopunktowy wtrysk
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 12.12.2005, 00:13:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
a 1.4 AEX to jedno- czy wielopunkt?

 na 100% wielopunkt sprawdzone u ETKa
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» roznnice 1,4 a 1,6
Skocz do: