Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Shizo Piątek, 10.02.2006, 15:35:19 Po odpaleniu silnik przez ok.5sek. chodzi idealnie dopiero jak elektronika się załącza to zaczyna się dławić i gaśnie. Po ponownym uruchomieniu silnik zachowuje się podobnie z tym że nie gaśnie lecz zatrzymuje się na ok.700-750obr. i pracuje nirówno(trzęsie się) by po kilkudziesięciu sekundach ustabilizować się na 900obr.(czasami jak dodam gazu to zatrzymuje się na chwilę na 2000obr. i spada wolno do 900obr.). Po ruszeniu zdarza się że zgaśnie a przez pierwsze kilkaset metrów albo się dławi albo wyrywa jak rakieta bez żadnej kontroli.Po kilku minutach jazdy wszystko jest OK nawet jak stanę ąż do momentru wyłączenia silnika.Na rozgrzanym aucie wszystko szybciej dochodzi do normy ale objawy są zbliżone. Wyczyściłem przepustnicę(z adaptacją przez VAG), kable i świece mam nowe, przepływomierz i czujnik temp. silnika bez zarzutu więc co ???
Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: marcint Piątek, 10.02.2006, 19:01:33 Miałem podobne objawy(dławienie i gaśnięcie silnika) po odpaleniu w swojej cordobie którą kupiłem w salonie.Zaznaczam że objawy te występowały tylko w zimie,gdy przyszła wiosna- ciepłe dni objawy zanikały. Na początku serwis miał problemy ze zdiagnozowaniem przyczyn (zaczęli od wymiany świec,sondy lambda,czyszczenie przepustnicy-bez skutku),diagnostyka VAG-iem nic nie wykazała.Dopiero na jesieni tego samego roku nastąpił nawrót dławienia i gaśnięcia silnika.Gdy zrobiłem wielką awanturę w serwisie podeszli poważnie do usterki w moim samochodzie.Okazało się że głównym winowajcą okazał się komputer sterujący silnikiem.Po jego wymianie wszelkie objawy ustały.Na szczęście samochód był na gwarancji więc nie poniosłem żadnych kosztów.
Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 11.02.2006, 12:22:53 Kupno nowego kompa to raczej nie wchodzi w grę z powodów finansowych oczywiście aczkolwiek wiem gdzie jest zezłomowany identyczny SX jak mój może pozwolili by mi przełożyć kompa i sprawdzić jak wszystko działa tylko nie wiem czy to jest takie proste i oczywiście bezpieczne!
Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wtorek, 14.02.2006, 11:07:10 podlacze sie pod ten tamat z takim zapytaniem:
koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6 i ostatnio zaczal mu szarpac silnik, dzieje sie to tylko jak jest nagrzany, na zimnym silniku pracuje idealnie, a gdy tylko sie rozgrzeje zaczyna przerywac, szarpac, a nawet potrafi zgasnac niezaleznie czy jest na biegu czy na luzie. wymienilismy w nim swiece, filtry, podlaczenie do kompa nie pokazalo zadnych bledow :? silnik nie posiada instalacji LPG co to moze byc z tym silnikiem?? Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: p-i-t-e-r Wtorek, 14.02.2006, 20:07:18 Cytat: "Łukasz" podlacze sie pod ten tamat z takim zapytaniem: koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6 i ostatnio zaczal mu szarpac silnik, dzieje sie to tylko jak jest nagrzany, na zimnym silniku pracuje idealnie, a gdy tylko sie rozgrzeje zaczyna przerywac, szarpac, a nawet potrafi zgasnac niezaleznie czy jest na biegu czy na luzie. wymienilismy w nim swiece, filtry, podlaczenie do kompa nie pokazalo zadnych bledow :? silnik nie posiada instalacji LPG co to moze byc z tym silnikiem?? Mam Cordobe z silnikiem 1.6 AFT i mam dokładnie ten sam objaw. Ja myślę nad wymianą czujnika temperatury. Jak to zrobie to powiem, ale narazie nie mam czasu, więc dopiero w przyszłym tygodniu. Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Mitek Wtorek, 14.02.2006, 20:39:25 Cytat: "Łukasz" koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6 czujnik lambda chyba padl. odlaczcie i zobaczcie co sie dzieje. ile bierze oleju wiecej niz 0.1 na 1000km???? Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: p-i-t-e-r Wtorek, 14.02.2006, 21:04:52 Cytat: "Mitek" Cytat: "Łukasz" koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6 czujnik lambda chyba padl. odlaczcie i zobaczcie co sie dzieje. ile bierze oleju wiecej niz 0.1 na 1000km???? Wytlumacz dlaczego miala by to byc wina sondy lambda ? Jezeli sonda jest zla to jakie daje wskaznia, bo ja sprawdzalem i wg VAG'a sygnal zmienia sie na niej (o ile to jest napiecie ne sondzie) w zakresie od 0.35 do 1.25V. Sprawdzalem w Group 001, gdzie podaje takie dane: RPM,Temperature,Voltage,Bin. Bits i wlasnie to Voltage zmienia sie w zakresie podanym powyżej. Dodam że na komputerze nie ma zadnych bledow. Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wtorek, 14.02.2006, 23:39:20 Mitek
nie bierze nawet grama oleju a sprawdzalismy VAG-iem i nie pokazal zadnych bledow jutro jedziemy sie podpiac znowu pod Vag-a i zobaczymy co pokaze powodem moze to byc czujnik Halla ale Vag powinien to pokazac albo kom zaczyna swirowac :? Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Shizo Środa, 15.02.2006, 14:52:50 Na forum www.elektroda.pl jest koleś z identycznym problemem i wymienił czujnik Hala i kable zapłonowe i nic to nie dało!!! Sugerował że to cewka i jak ją zmieni da mi znać. U mnie to będzie albo coś z sondą(choć po rozruchu ona od razu nie działa ok.20sek a silnik gaśnie po 5sek.) albo komp niestety...
Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Łukasz Środa, 15.02.2006, 18:55:33 dzis bylismy po odbior auta i dalej lipa jak sie nagrzalo mocno zaczal szarpac ale juz nie gasl cos tam grzebali z tym czujnikiem i doszli do tego zeby jakos dziwnie podlaczony, grzebali rowniez przy kompie i wyszlo ze nie ma na nim odpowiedniego napiecia i podlaczyli go jakos na lewo prawie im sie udalo ale fura dalej szarpie moze to wina paliwa jest albo pompy paliwowej bo teraz szarpie przy mocnym deptaniu w pedal w sobote znow tam jedziemy i bedzuiemy dalej szukac
info bede przekazywal na bierzaco :) pozdrawiam PS: Shizo masz u siebie instalacje LPG?? jesli tak to ja tez mialem podobny problem a chodzi o to ze jak jezdzisz dlugo na gazie a malo lub wogole na paliwie to komp sie moze przestawic jak jest zabogata mieszanka gazu, przejedz sie na paliwie jakies 25 - 30 km komp znow sie nauczy i problem powinien zniknac tylko chyba przed tym musisz odlaczyc akus na 10 - 15 minut i to powinno pomoc :) Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 18.02.2006, 17:08:58 Mam LPG (II gener.Elpigaz - Hevelius)ale jeżdżę też co jakiś czas na PB, dzisiaj nabyłem sobie i podłączyłem VAG-a i było: "00537 Oxygen Sensor Regulation 18-10 Upper Limit - Interlimittent". Skasowałem i na razie nie wyskoczyło ponownie i jeździ jakby lepiej...
Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Krzysiek_RW Poniedziałek, 20.02.2006, 12:46:09 panowie sprawdzcie jeszce wężyk nadciśnieniowy. Ja miałem taki eproblemi i miałem nieszczelny wężyk (tracił stpień sprężenia powietrza i głupiał)wyminiłem i auto jest sprawne
Tytuł: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Shizo Środa, 22.02.2006, 10:41:10 a który to wężyk gdzie on jest?
Tytuł: Jąkanie silnika Wiadomość wysłana przez: arej Sobota, 31.01.2009, 11:14:13 Witam.
W mojej cordobie 1.6/97 zauwazyłem dziwne zachowanie pracy silnika. Gdy jest zimny i przy załaczonym ssaniu wszystko jest ok. Silniczek pracuje równo i bez zadnych problemów. Niestety jak złapie temperature i wyłaczy się ssanie zaczyna dziwnie sie zachowywać. Co kilka sekund zacina się na ułamek sekundy. Spadają wtedy obroty,ale prawie niezauważalnie na obrotomierzu. Po lekkim dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Czy to wymaga czyszczenia przepustnicy, czy wystarczy lekko podkręcić obroty. Jeśli tak, to prosze o ewentualną instrukcję. Czy jest możliwość zwiększenia obrotów domowym sposobem, na parkingu pod blokiem? Pozdrawiam wszystkie użytkowniczki i użytkowników forum. Tytuł: Odp: Jąkanie silnika Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 31.01.2009, 11:19:44 jakie to obroty?
Tytuł: Odp: Jąkanie silnika Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 31.01.2009, 11:28:54 To wygląda na wypadanie zapłonów. Kwestia VN. Sprawdz świece, przewody, kopółkę palec.
Tytuł: Odp: Jąkanie silnika Wiadomość wysłana przez: arej Sobota, 31.01.2009, 14:04:15 Wymienilem już caly aparat zaplonowy, świece i przewody i nie ma różnicy. Wolne obroty nadal dostają czkawki
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 31.01.2009, 17:05:06 A na co wymieniłeś ?? Sprawdz masę silnika.
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: widus Środa, 11.08.2010, 22:32:37 Podłączę się pod temat. Otóż w moim przypadku jest takie zawahanie, obrotów. Chodzi normalnie ale w momencie momentalnego wciśnięcia gazu na biegu jałowym zatrzęsie silnikiem zamuli i wtedy normalnie wchodzi na obroty. Na biegu jak jadę przykładowo na 2 bez gazu i momentalnie wcisnę to też szarpie. Dzisiaj natomiast zaczął tak do 2 tyś to robić. Jest to silnik 1.6 74 kw. Patrząc na silnik od lewej strony mamy filtr powietrza, natomiast idąc w prawo mamy jakiś trójnik idzie on od góry silnika a potem łączy z jakąś rurką, ten wąż jest uszkodzony ba to nawet nie jest wąż od Seata tylko samoróbka. Patrząc troszkę wyżej trójnika jest wężyk który idzie także do góry silnika. Ten wąż jest zaciśnięty. Teraz pytanie czy te dwa węże aż tak mogą wpłynąć na dziwną pracę silnika? Niestety nie posiadam żadnej fotki silnika było by dokładnie wiadomo o jakie ustrojstwo mi chodzi
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 11.08.2010, 23:33:33 wstaw fotke
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: daniels81 Czwartek, 12.08.2010, 06:22:39 pewnie to przewód podciśnienia...albo od odmy objawy wskazywały by bardziej na co innego....
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: kula Czwartek, 12.08.2010, 06:32:44 (http://img189.imageshack.us/img189/6851/c1241977172.th.jpg) (http://img189.imageshack.us/i/c1241977172.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) W aft odma z bloku łączy się odmą klawiatury(2) i to wszystko łączy się z rurą powietrza, a do tego jeszcze jest przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego (1), jak łapie lewe powietrze to będzie Ci się tak działo, miałem tak samo u mnie, uszczelniłem ale i tak czasami mu odbija. Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: daniels81 Czwartek, 12.08.2010, 07:44:09 mogę się założyć że mulenie nie jest spowodowane tymi przewodami o których już wcześniej pisałem ;)
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: kula Czwartek, 12.08.2010, 07:51:08 A co może beć innego?, zrobiłem tak jak kiedyś Ty pisałeś, wszystkie czujniki wyczyszczone i zakonserwowane, wszystkie połączenia powietrzne szczelne, przepustnica czysta, a i tak czasami muli.
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: abdul Czwartek, 12.08.2010, 07:58:28 Mi po kompletnej wymienia odmy dalej muliło - przyjrzałbym się aparatowi zapłonowemu - zwłaszcza czujnikowi halla
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: daniels81 Czwartek, 12.08.2010, 08:04:01 Cytat: kula A co może beć innego?, zrobiłem tak jak kiedyś Ty pisałeś, wszystkie czujniki wyczyszczone i zakonserwowane, wszystkie połączenia powietrzne szczelne, przepustnica czysta, a i tak czasami muli. dokładnie jak Abdul pisze do tego może być sonda walnięta, przepływka, itp itd...Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: widus Czwartek, 12.08.2010, 23:05:13 Dobra więc wykluczam ten wąż od odmy. Bo wymieniłem i problem jest. Na benzynie występuje tylko jak auto jest zimne na gazie cały czas. Przykład wrzucam 2 jadę bez gazu szarpie i przerywa tylko do 2 tyś potem przestaje i idzie normalnie. Kalbe wymienione swiece kopulka palec także. Na dwoch cewkach to samo. Więc po prostu się niedługo poddam i pozostanie mi przyzwyczajenie się do tego
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: daniels81 Piątek, 13.08.2010, 06:25:32 to masz do sprawdzenia- halla, sonda, przepływka, wszystkie czujniki, zimne luty na przekaźnikach...
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: widus Sobota, 14.08.2010, 03:43:27 Ciekawi mnie czy to coś da. Dzisiaj jadę do mechanika niech zerknie bo problem dławienia występuje tylko i wyłącznie przy momentalnym wciśnięciu gazu, przy stopniowym nie występuje, a po przekroczniu 2 tyś znika całkowicie
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: daniels81 Poniedziałek, 16.08.2010, 06:35:00 to niech Ci sprawdzi od razu czy sprzeglo jest ok ;)
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 16.08.2010, 11:56:39 W pierwszym poście nie napisałeś, że masz auto na gaz. Dławienie na niskich obrotach na gazie jest dość powszechną wadą tego wynalazku ale na czym rzecz dokładnie polega to nie wiem i póki co nie zamierzam nabywać tej wiedzy :)
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: daniels81 Poniedziałek, 16.08.2010, 11:58:55 trzeba by docana zapytac...
Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: docan Poniedziałek, 16.08.2010, 12:13:59 ja mam sekwencje i takiego problemu nie mam,
tzn mialem cos takiego "przy ostrym cisnienciu a pozniej noga z gazu bo np czerwone tego wymagalo" to obroty potrafily spasc do tego stopnia ze cordi gasla... wystarczylo wyczyscic wtryski od gazu Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Dahaka Sobota, 27.05.2017, 09:05:54 Witam. W mojej cordobie 1.6/97 zauwazyłem dziwne zachowanie pracy silnika. Gdy jest zimny i przy załaczonym ssaniu wszystko jest ok. Silniczek pracuje równo i bez zadnych problemów. Niestety jak złapie temperature i wyłaczy się ssanie zaczyna dziwnie sie zachowywać. Co kilka sekund zacina się na ułamek sekundy. Spadają wtedy obroty,ale prawie niezauważalnie na obrotomierzu. Po lekkim dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Czy to wymaga czyszczenia przepustnicy, czy wystarczy lekko podkręcić obroty. Jeśli tak, to prosze o ewentualną instrukcję. Czy jest możliwość zwiększenia obrotów domowym sposobem, na parkingu pod blokiem? Pozdrawiam wszystkie użytkowniczki i użytkowników forum. Witajcie, trochę odkopałem ;) Chciałbym podpiąć się pod problem opisany w cytacie. Również na jałowym, moja Cordi, lekko się dławi co parę sekund i nie wiem z której strony to ugryźć. Świece, kable, cewka wymieniane jakieś 8 miesięcy temu. Kopułka i palec tydzień temu wymieniona. Vag nic nie pokazuje, kiedyś w zimie pokazał mi czujnik Halla (sporadyczny) po skasowaniu więcej się nie pojawił. Dodatkowo mam czasem problem z odpaleniem gdy silnik jest ciepły, na zimny odpala od strzału, kręci odpali by po chwili zgasnąć (może to jakieś powiązanie). Wszelkie sugestie będą przydatne. Problem już trochę czasu występuję... Tytuł: Odp: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) Wiadomość wysłana przez: Tracer Piątek, 02.06.2017, 22:39:17 Moze być ten czujnik bo one nie lubia temperatury :-X a od niego idą impulsy obrotów.
|