Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: kedar Niedziela, 03.01.2010, 12:26:55



Tytuł: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Niedziela, 03.01.2010, 12:26:55
Witam wszystkich mam takie pytanko: czy ktoś zakładał zewnętrzną chłodnice oleju do ibizy TDI ASV FL ? Chyba że ktoś ma przekrój/rys. techniczny chłodnicy oleju która się tam znajduje, tak aby móc coś tam dorobić co pozwoli podłączyć zewnętrzną chłodnice.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Niedziela, 03.01.2010, 12:45:06
Zeby podpiac zewnetrzna chlodnice oleju to najlepiej kupic podstawke filtra z termostatem, bodajze MOCAL to robi, zobacz na www.rallyshop.pl do tego chlodnica i weze. Jezeli nie latasz duzo po autostradzie z wysokimi predkosciami to bez sensu robota, chyba, ze latasz non stop na pelnym bucie od swiatel do swiatel  ;)

http://forum.seat-racing.pl/viewtopic.php?f=15&t=13187&hilit=oleju&start=25

Jaka miales najwieksza temp na wskazniku temp oleju ?


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Niedziela, 03.01.2010, 13:14:20
OK, ale to jest adapter do zamontowania zwykłego filtra, a my mamy wkład więc gdzie chciałbyś to zamontować? I montaż chłodnicy nie wiąże się ze ściganiem ale z możliwością szybszego przemieszczania bez narażenia się na przegrzanie oleju (lato) Jeżeli chodzi o temp. staram się aby nie dochodziło do 120 st.C

Napisano: Niedziela, 03.01.2010, 13:12:35


Niestety nie mam dostępu do tego forum bo nie jestem tam zarejestrowany jak możesz to powiedz co tam jest?


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Niedziela, 03.01.2010, 13:15:43
To nie jest adapter, odkrecasz ori chlodniczke oleju, ktora jest pod filtrem przykrecona na duza srube i zamiast niej przykreca sie wlasnie podstawke z termostatem ktora ma wyjscie na zew chlodnice oleju.

Tam sa zdjecia wszystkich gratow i wstepne koszty takiego moda. Zarejestruj sie i bedziesz widzial.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Niedziela, 03.01.2010, 13:22:20
Czekaj jeżeli to wygląda tak jak na zdjęciu to jest to adapter który przykręcasz do stopy filtra a na to dopiero filtr. Ja nie wiem jak jest rozwiązanie tej chłodnicy którą mamy i wolał bym żeby dalej była połączona z cieczą chłodzącą silnik, coś słyszałem że pod spodem jest jakaś śruba którą odkręcasz i tam niby montujesz ale co i jak brak pojęcia?


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 03.01.2010, 13:24:47
Cytat: kedar
wolał bym żeby dalej była połączona z cieczą chłodzącą silnik
A czym Ty chcesz chłodzić olej? Bo chyba coś pomieszałeś.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Niedziela, 03.01.2010, 13:30:40
Radek, wszyscy co maja zew chlodnice jezdza na takich podstawkach jak ci pokazalem i nikt nie ma z tym problemow i chlodnica spelnia swoje zadanie. Kombinujesz jak kon pod gore i szukasz jakis dziwnych rozwiazan, droga jest juz przetarta wiec nie wiem po co kombinowac...


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Niedziela, 03.01.2010, 13:40:09
Może jest przetarta ale gdzie? Bo chętnie bym to zobaczył, staram się połączyć informację, które są nie składne i nie mogę sobie pozwolić aby auto stało żeby zobaczyć jak jest zamontowana chłodnica w moim aucie bo jest mi potrzebne, jeżeli chodzi o pozostawieniu starej chłodnicy i domontowaniu drugiej to tylko pytam czy jest taka możliwość bo jak dla mnie te dwa elementy w spópracują ze sobą i chciałbym aby tak zostało jeżeli jest to możliwe.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Niedziela, 03.01.2010, 14:05:04
Akurat chlodnica w twoim aucie jest widoczna po otworzeniu maski, i zobacz ze ona ma jakies 4cm grubosci, od ARL'a jest ciut wieksza.

Zapytaj kogos z seat-racing kto to montowal, to ci naswietli co i jak.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Czwartek, 15.07.2010, 22:44:56
Patrzyłem już na seat-racing bo się zalogowałem ale nie ma zdjęcia jak to wygląda po zamontowaniu ale zapytam o taką fotę może coś mi ułatwi sprawę ale dzięki za wszystkie informacje powoli zbierają się w całość i coś może z tego wyjdzie  :pub:

Napisano: Niedziela, 03.01.2010, 15:14:03


Jakby ktoś potrzebował to jeden z kolegów na Seat-Racing ładnie opisał i pokazał jak zamontować chłodnicę oleju w TDI

Napisano: Czwartek, 15.07.2010, 23:43:19


http://forum.seat-racing.pl/viewtopic.php?f=15&t=13187&view=unread#unread


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 16.07.2010, 06:52:09
Trzeba sie logowac


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Piątek, 16.07.2010, 07:08:39
Jak zrobię u siebie to wstawię tutaj


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: nofear Środa, 28.07.2010, 16:47:04
jadąc 180 przez kilka min obroty prawie 4 tys olej rozgrzał się do prawie 120*C po zwolnieniu do 140 momentalnie ochłodził sie do normalnej temp ok 90. Olej długo sie rozgrzewa. Więc kolega albo buduje auto do rajdów albo jeździ jak na automacie rusza z 2 i nie zmienia biegów.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: mik33 Środa, 28.07.2010, 20:39:18
jadąc 180 przez kilka min obroty prawie 4 tys olej rozgrzał się do prawie 120*C po zwolnieniu do 140 momentalnie ochłodził sie do normalnej temp ok 90. Olej długo sie rozgrzewa. Więc kolega albo buduje auto do rajdów albo jeździ jak na automacie rusza z 2 i nie zmienia biegów.

kolego  niepisz  pierdul, jak niewiesz  poco sie  olelum  zaklada  w  moim  maluszku  tez  mi  szybko  grzal


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Czwartek, 29.07.2010, 18:56:52
jadąc 180 przez kilka min obroty prawie 4 tys olej rozgrzał się do prawie 120*C po zwolnieniu do 140 momentalnie ochłodził sie do normalnej temp ok 90. Olej długo sie rozgrzewa. Więc kolega albo buduje auto do rajdów albo jeździ jak na automacie rusza z 2 i nie zmienia biegów.


Po pierwsze to się nie znamy więc nie pozwalaj sobie za dużo, a po drugie to temp. szybko rośnie ale powoli opada, nie wiem co masz zainstalowane w samochodzie że tak szybko ci temp. spada ale mi nie i z tego co inni mówią to im też nie. Jak ktoś ma poprzerabiane auto i podciągniętą moc to lubi czasami szybciej się przemieścić ale skutkiem tego jest wysoka temp. oleju co utrudnia jazdę ( jeżeli ktoś dba o silnik ) Więc przestani takie bzdury pisać w tym poście bo nie został stworzony do tego.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 29.07.2010, 21:48:14
przy upalach pod 30 st zagotowalem do 120st po kilku km deptania :-X a jakby to byla autostrada to... :o
kedar, wstawil bys te posty aby bylo je widac bez logowania


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 30.07.2010, 09:26:02
Potrzebny stuff (klik otwiera większy rozmiar):
     
(http://images8.fotosik.pl/393/952bfcdf8ceebfa2m.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/5d563af8277ae9acm.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/6743de40bc87580fm.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/4a7bbe269db1f065m.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/6f0718dca5fd951am.jpg)

1. Podstawka z termostatem regulujaca
(Podstawka po filtr oleju z termostatem. Jest to niezbędna rzecz przy instalacji zewnętrznej chłodnicy oleju, gdyż bardzo często utrzymuje się wtedy za niska temperatura oleju co pogarsza smarowanie silnika. Termostat otwiera się częściowo przy temperaturze 80 stopni a pełne otwarcie następuje przy 90 stopniach Celsjusza.)

2. Adapter do montażu pod filtr oleju
3/4" 16UNF (w 1.9 TDI)

3. 2 x Nyple do podstawki z miedzianymi podkladkami

4. Uniwersalne mocowanie do chłodnicy MOCAL
Komplet 2 mocowań i śrubek do montażu chłodnic oleju.
Rozstaw śrub pasuje do chłodnic MOCAL.

5. Przewody x 2 szt o długości 120 cm oraz 107 cm (długość do Audi A3 i pokrewnych 1.9 TDi) końcówka 1/2 mogą to być węże ciśnieniowe stosowane w koparkach itp. są o ponad połowę tańsze (200 pln)

6. Chlodnica MOCAL 16 rzędów (235mm rdzen najwieksza jaka wchodzi bez większej rzeźby pod zderzak do A3)

Szerokość całkowita
330 mm.
Grubość całkowita
51 mm.
Szerokość rdzenia
235 mm.
Wysokość rdzenia
124 mm.
Grubość rdzenia
51 mm.
Pojemność
0,32 l.
Waga
1,06 kg.
Typ wejść
-1/2


Chłodniczka powinna być mocowana nie na "sztywno".
(http://images45.fotosik.pl/226/1492d039ec162f78med.jpg)


Poprowadzenie węży (klik otwiera większy rozmiar):
     
(http://images8.fotosik.pl/393/ba7307f0879dfdc7m.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/174deafa09c6133em.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/59dadce38fc651fbm.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/8229d82f4a81f313m.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/4570d186eee1fc0am.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/916470cd352f3e68m.jpg)
(http://images8.fotosik.pl/393/6bf4d8687c094e1dm.jpg)
Mam nadzieję że to troszkę pomoże, to tak na szybko znalazłem w swoich modach, coś więcej mogę na GG pojaśnić.

Przy takiej długości przewodów oraz takiej pojemności chłodnicy oleju pojemność układu olejowego wzrasta do 5 litrów.

Temperatura oleju przy dobrym pałowaniu w mieście potrafi wskoczyć na 120 stopni.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Piątek, 30.07.2010, 14:36:30
Dzięki kozak że to wstawiłeś  :ok:


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 30.07.2010, 14:44:30
fajnie fajnie tylko fotek nie da sie powiekszyc :-X


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 30.07.2010, 19:43:22
qr... to sie zarejestruj,a nie wybrzydzasz :!: fotki sa z imageshacka, widocznie takie wstawil.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 30.07.2010, 23:12:38
nie ma obowiazku rejestracji na innych forach, skoro takie wstawil to na innym forum bylo to samo :-X
Cytat: raby
fotek nie da sie powiekszyc :-X


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Sobota, 31.07.2010, 06:51:09
Bez paniki chłodnica i adapter dotarły, tak że niedługo zapodam zdjęcia jak założę, tak że się nie stresujcie  :P


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 31.07.2010, 09:30:36
Pisz instrukcje dla potomnych


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: mik33 Niedziela, 01.08.2010, 23:47:41
pytanko  do   kolegi  zamontowales  bez   termostatu  czy  nie  miales  fotki ?


dzieki    :pub:


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: Kozak Poniedziałek, 02.08.2010, 07:03:50
W tym opisie, podstawka jest z termostatem.


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: kedar Czwartek, 12.08.2010, 21:10:19
pytanko  do   kolegi  zamontowales  bez   termostatu  czy  nie  miales  fotki ?


dzieki    :pub:
 

Jeszcze nie zamontowałem ale jest z termostatem bo był by problem w niskich temperaturach

Napisano: Niedziela, 08.08.2010, 09:55:07


Już chłodnica zamontowana  :ok: , ale może zacznę od tego jak się namęczyłem i jak niedokładne informację mogą wk...ć! Były tylko k...a h.j itp. jak mi 4l oleju wyleciało k...a mać! Z tej lepszej strony to: 50 km autostrady prędkość 190-200 non stop i temp. około 108 C oleju, temp. na dworze 22 C . Miasto jazda dynamiczna, korki, klima, temp. około 30 C - temp. oleju około 93 C. Tak że rewelka jak będę miał chwilkę to zrobię bardzo dokładną!!! instrukcję jak zamontować i się nie wk.....ć .


Tytuł: Odp: Chłodnica oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 01.07.2011, 18:44:27
Cytat: kedar
rewelka jak będę miał chwilkę to zrobię bardzo dokładną!!! instrukcję jak zamontować
nie bylo czasu jeszcze?