+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zepsuty czujnik abs?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zepsuty czujnik abs?  (Przeczytany 136594 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
przemekt
Gość



« Poniedziałek, 25.09.2006, 17:33:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Jakiś czas temu zaczęła mi się świecić kontrolka ABS. Na początku zapalała się podczas jazdy i po jakimś czasie gasła. Był moment że nawet przez 2 tygodnie się nie włączyła. Teraz jest coraz gorzej. Kontrolka praktycznie za każdym razem podczas jazdy się włącza (nie zaraz po ruszeniu ale tak po kilku kilometrach). Dodatkowo coraz częściej podczas spokojnego hamowania włącza mi się ABS. Nie wpadam w poślizg bo jak można wpaść w poślizg jadąc 20 km/h. Nie jest też ślisko. Po prostu czasami ABS mi się włącza bez przyczyny.
Co to może być? Myślę że zabrudzony albo padnięty czujnik ABS przy którymś z kół. No i tutaj mam problem. Odkręciłem koło, ale nic tam nie widzę. Jak wygląda taki czujnik? Trzeba zdjąć też tarczę hamulcową? Może mi ktoś to dokładnie opisać? Może jest jakiś schemat? Mój samochód: Toledo 1992, 2E.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
Przemek
Zapisane
SMERU
Gość



« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 25.09.2006, 19:37:33 - NIEPRZECZYTANA »

w mojej ibizie to wyglada tak ze z przodu za tarcza hamulcowa jest druga tarcza z dziurkami po obwodzie i czujnik abs taki jak ten http://www.allegro.pl/item127134458_nowy_oryginalny_czujnik_abs_vw_skoda_seat_audi.html
jest tuz za nia i z tego co ja zrozumialem z budowy to zczytuje te dziurki po obwodzie, znaczy sie szybkosc ich przesuwu. jak bedziesz mial pogieta ta tarcze - nawet troszeczke to czujnik bedzie zle zczytywal. poza tym wygieta tarcza moze zaczac rysowac czujnik i go zdzierac. ja tak mialem. znajomy mechanik z wv kupil mi tarcze i lozysko bo jest potrzebne przy wymianie i wymienil za 100zl.

[ Dodano: 2006-09-25, 20:39 ]
ps. czujnik tez mialem do wymiany bo go tarcza zjechala i byl o 0,5cm krotszy.
w seacie krzykneli 200zl. kupilem z allegro za 30zl i dziala.
Zapisane
przemekt
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 26.09.2006, 18:12:26 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź. Przynajmniej wiem jak to wygląda :)

Ale mam pytanie trochę z innej beczki. Da się w ogóle wyłączyć ten ABS? Np. wyciągnąć jakiś bezpiecznik? Żeby działał normalny hamulec tak jakby ABSu w ogóle nie było.


Pozdrawiam
Przemek
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 26.09.2006, 20:42:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "przemekt"
Ale mam pytanie trochę z innej beczki. Da się w ogóle wyłączyć ten ABS? Np. wyciągnąć jakiś bezpiecznik? Żeby działał normalny hamulec tak jakby ABSu w ogóle nie było.

Można wyjąć bezpiecznik od ABS'u, ale wtedy pompa hamulcowa podaje takie samo ciśnienie na każde z kół, czego efektem jest to, że tylne koła hamuja z taką samą siłą jak przednie - można niemile zaskoczyć się podczas takiego hamowania...  :zakrecony:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
SouthMan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6k2 ASV Sport

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 25.11.2007, 16:28:34 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam takie pytanko, wymienie taki czujnik sam w garażu ? Wystarczy podnieść auto i odkręcić koło czy trzeba jeszcze coś czarować z piastą ?

Pozdrawiam
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 25.11.2007, 20:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: przemekt
Ale mam pytanie trochę z innej beczki. Da się w ogóle wyłączyć ten ABS? Np. wyciągnąć jakiś bezpiecznik? Żeby działał normalny hamulec tak jakby ABSu w ogóle nie było.
Można wyjąć bezpiecznik od ABS'u, ale wtedy pompa hamulcowa podaje takie samo ciśnienie na każde z kół, czego efektem jest to, że tylne koła hamuja z taką samą siłą jak przednie - można niemile zaskoczyć się podczas takiego hamowania...  :zakrecony:

A jak się odepnie poprostu jeden z czujników to tez popma tak samo się zachowuje?? Bo wtedy zapala się kontrolka ABSu no i on już nie działa. U mnie najlepsze dojscie jest do lewego, tylnego czujnika - wtyczka pod siedziskiem.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 25.11.2007, 21:03:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
A jak się odepnie poprostu jeden z czujników to tez popma tak samo się zachowuje??
Też ABS przestaje funkcjonować. Tylko pozbywać się ABSu teraz, na zimę? Trochę nie bardzo.
Zapisane

p4sst00h
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 25.11.2007, 22:29:53 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam takie pytanko, wymienie taki czujnik sam w garażu ? Wystarczy podnieść auto i odkręcić koło czy trzeba jeszcze coś czarować z piastą ?

Pozdrawiam

zalezy jakie kolo.. u mnie (lewy tyl) gdzie mam bebny musialem odkrecic piaste, zdjac bebny .. i wybijac czujnik od tej strony (normalnie powinno sie dac odkrecic jedna srube i go wyciagnac.. ale po kilku mscach tak sie zapieka ze jest to nierealne). potem wsadzilem nowy.. przelozylem przewod do kabiny.. zapialem wtyczke.. i....

i.. nie ma lekko... bo nie dosc, ze musialem szlifowac bebny i zbijac szczeki zeby to poskladac, to i tak musialem szukac kabla VAG zeby wykasowac blad w komputerze, bo dalej mi sie kontrolka palila jak glupia.

jak sie to przy tarczach wymiania - nie wiem.. nie wymialem.. nie patrzylem.. nie myslalem..
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 26.11.2007, 08:33:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
A jak się odepnie poprostu jeden z czujników to tez popma tak samo się zachowuje??
Też ABS przestaje funkcjonować. Tylko pozbywać się ABSu teraz, na zimę? Trochę nie bardzo.

Wiem że przestanie działaś ale chodziło mi o to czy tak samo się bedzie zachowywał układ jak po wyjęciu bezpiecznika. Chodzi mi o rozkład siły hamowania bo KYS napisał, że tył i przód z jedną siłą będą działały.

PS: U mnie wszystko śmiga ładnie ale kolega szuka półśrodka (póki co) takżę stąd to pytanie.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 26.11.2007, 08:44:05 - NIEPRZECZYTANA »

O ile pamiętam to nie ma korektora siły hamowania, więc będzie działał tak samo.
Zapisane

poandy
Gość



« Odpowiedz #10 - Wtorek, 27.11.2007, 16:30:33 - NIEPRZECZYTANA »

Co do wymiany czujnika z przodu(tarcze)jest prostsza niż tył,klucz inbusowy i jak zapieczony to chwilę dłużej ale robota prosta.Najgorsze z abs to to iż nawet jak vag pokazuje błąd czujnika to może się okazać co innego(np.tarcza abs,zła masa na sterowniku,kabel pękniety wew.)dlatego fajnie jest jak masz możliwość się przejechać z wykresem wtedy ładnie widać jak czujniki pracują.W ogóle to układ jest prosty ale dość awaryjny(chodzi mi o starsze modele bo z nowymi to nie miałem do czynienia).Gdzieś opisałem swoje boje z abs w cordi.
Zapisane
misiek_GT
Gość



« Odpowiedz #11 - Czwartek, 08.05.2008, 20:48:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Kiedy hamuje na suchym asfalcie lub innej suchej i o dobrej przyczepności nawierzchni, wlacza mi sie ABS. Nie zdarza sie to cały czas. Ale ostatnio czesto. Dodatkowo co jakis czas zapala sie i gasnie kontrolka od ABS. Co moze byc przyczyną takiego objawu? Moze pompa do wymiany? Bedę wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam.

edit by daniels: scalone ;)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 09.05.2008, 07:10:28 wysłane przez daniels » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #12 - Czwartek, 08.05.2008, 21:14:32 - NIEPRZECZYTANA »

moze po prostu czujniki szwankuja, najlepiej podepnij VAGa i juz :)
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 08.05.2008, 21:34:51 - NIEPRZECZYTANA »

A jak amorki? Może koła podskakują i tracą przyczepność.
Zapisane

Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #14 - Piątek, 09.05.2008, 09:28:44 - NIEPRZECZYTANA »

Mogą to być objawy psującego się czujnika ABS w którymś z kół lub nagromadzenie się dużej ilości brudu z rdzą na pierścieniach (tych koszyczkach) zamontowanych na bebnach, które obracając się wraz z bębnem lub tarczą dają odczyt na czujnik. Trzeba by je przeczyścić.
Zapisane

stan
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zepsuty czujnik abs?
Skocz do: